دلار آمریکا و S&P 500 ممکن است پس از تصمیم FOMC مسیرهای متفاوتی را طی کنند


نکات کلیدی تصمیمات فدرال رزرو:

  • فدرال رزرو ماه مارس خود را اعلام خواهد کرد سیاست های پولی تصمیم در روز چهارشنبه
  • بازارها انتظار دارند FOMC افزایش نرخ بهره 25 بشکه‌ای را به ارمغان می‌آورد، اما سیاست‌گذاران محتاط ممکن است در مواجهه با افزایش ریسک‌های سیستمی، از توقف آن حمایت کنند.
  • یک نتیجه ناخواسته فدرال‌رزرو احتمالاً روی آن تأثیر خواهد گذاشت دلار آمریکا، در حالی که تقویت می شود S&P 500 در کوتاه مدت

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: حرکت صعودی طلا به دنبال شکست جعلی پژمرده می شود. حالا چی؟

فدرال رزرو این هفته نشست سیاست پولی خود را در ماه مارس برگزار می کند و تصمیم خود را روز چهارشنبه اعلام می کند. انتظارات پس از شهادت تندروانه پاول رئیس فدرال رزرو در مقابل کنگره در اوایل ماه جاری و اخیراً آشفتگی در بخش بانکداری ایالات متحده تغییر کرده است، اما طبق CME FedWatch Tool، شرط بندی معامله گران اکنون به نفع افزایش نرخ یک چهارم واحدی است. . افزایش 25 بشکه ای در اندازه کوچک، نرخ وجوه فدرال را به محدوده 4.75 تا 5.00 درصد خواهد رساند.

احتمالات حرکت نرخ FOMC

image1.png

منبع: CME FedWatch Tool

قبل از شروع دوره خاموشی FOMC در 11 مارس، رهنمودها حاکی از آن بود که سیاستگذاران در مواجهه با تورم چسبنده که در حال حاضر بسیار بالاتر از هدف بلندمدت 2.0 درصد قرار دارد، چرخه پیاده روی خود را پیش ببرند. با این حال، پس‌زمینه در هفته گذشته به‌طور چشمگیری تغییر کرده است تا جایی که ممکن است بانک مرکزی مجبور به انجام آن شود کمپین سختگیرانه خود را متوقف کند زودتر از دیرتر

هر گونه تغییر ناگهانی در چشم انداز سیاست ها به تغییرات اخیر پاسخ می دهد استرس در بازارها در پی سقوط دو بانک متوسط ​​ایالات متحده (SVB و SBNY). بحرانی که باعث شد فدرال رزرو اقدامات اضطراری نقدینگی را برای تقویت اعتماد آغاز کند، آسیب پذیری بانک ها را در معرض افزایش سریع هزینه های استقراض قرار داده و احتمال یک “رویداد اعتباری” بزرگ و گسترده را افزایش داده است.

اگرچه به نظر می رسد اعتماد به دنبال اقدامات هماهنگ مقامات دولتی در حال بهبود است، اما سیستم بانکی همچنان در موقعیت آسیب پذیری قرار دارد. با توجه به این شکنندگی، فدرال رزرو تمایلی به تکان دادن قایق نخواهد داشت، زیرا می ترسد که سفت شدن بیشتر در زمان عدم اطمینان شدید ممکن است خطرات سیستمیک را تقویت می کند.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

تردیدی نیست که کنترل تورم از وظایف کلیدی بانک مرکزی است، اما حفظ ثبات مالی ممکن است اکنون مهمتر باشد. سیاستگذاران احتمالاً متوجه هستند که آشفتگی بخش بانکی احتمالاً اثرات ضد تورمی قوی خواهد داشت. با توجه به اینکه بسیاری از بانک‌های منطقه‌ای از حمایت مادام العمر استفاده می‌کنند، صدور وام به زودی با سخت‌تر شدن استانداردهای وام‌دهی، کاهش تقاضا و کاهش فعالیت‌های اقتصادی پایان خواهد یافت. این پویایی به کاهش فشار قیمت ها در ماه های آینده کمک خواهد کرد.

با در نظر گرفتن همه چیز، به نظر می رسد که ستارگان برای a همسو هستند مکث فدرالکه به سیاست گذاران زمان بیشتری برای ارزیابی وضعیت و بررسی چگونگی انقباض در اقتصاد می دهد. در صورت تحقق این سناریو، دلار آمریکا احتمالاً ضررهای سنگینی را در برابر همتایان اصلی خود متحمل خواهد شد، در حالی که S&P 500 می تواند بهبود خود را از سر بگیرد، زیرا معامله گران شروع به موضع گیری برای چرخش سیاست می کنند. با این حال، اگر بادهای مخالف رکود دوباره تشدید شوند، هرگونه بازگشت در فضای سهام می تواند موقتی باشد.

نمودار آتی FED FUNDS، دلار آمریکا و S&P 500

تصویری از یک کامپیوتر توضیحات به طور خودکار با اطمینان متوسط ​​تولید می‌شود

منبع: TradingView





منبع