دلار آمریکا علیرغم تورم اصلی PCE کمتر از حد انتظار، رشد خود را حفظ کرد


نکات کلیدی گزارش PCE ایالات متحده:

  • هزینه های مصرف کننده ایالات متحده در سپتامبر 0.6 درصد به صورت ماهانه رشد می کند، در حالی که 0.4 درصد انتظار می رود
  • Core PCE، شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو، ماهانه 0.5 درصد افزایش می یابد و نرخ سالانه را از 5.0 درصد به 5.1 درصد می رساند، یک دهم درصد کمتر از تخمین های بازار.
  • دلار آمریکا سودهای جلسه را حفظ می کند، اما واکنش آن به داده ها ناچیز است

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: شاخص Nasdaq و Dow Ratio برترین موضوعات سقوط FAANG، فدرال رزرو و رکود در هفته آینده

دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا صبح امروز آخرین گزارش خود را در مورد هزینه های مصرف شخصی منتشر کرد.

به گفته این آژانس، مخارج شخصی ماه سپتامبر 0.6 درصد نسبت به ماه قبل از پیش بینی افزایش 0.4 درصدی افزایش یافته است، که نشانه ای از انعطاف پذیری مصرف کننده آمریکایی تا حدی به لطف بازار کار قوی است. هزینه مصرف کننده سالم با توجه به اینکه مصرف خانوارها محرک اصلی فعالیت اقتصادی ایالات متحده است، ممکن است به جلوگیری از رکود شدید کمک کند و ترس از رکود را کاهش دهد.

در جاهای دیگر، شاخص قیمت PCE، که هزینه‌هایی را که افراد ساکن در ایالات متحده برای انواع اقلام مختلف پرداخت می‌کنند، اندازه‌گیری می‌کند، 0.3 درصد ماهانه و 6.2 درصد نسبت به سال قبل، یک دهم درصد پایین‌تر از رقم تخمین زدن.

در همین حال، نشانگر اصلی PCE، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو که غذا و انرژی را مستثنی می کند و برای تصمیم گیری های سیاست پولی استفاده می شود، 0.5% بر مبنای تعدیل فصلی افزایش یافت، که قرائت سالانه را از 5.0% به 5.1% رساند، در مقابل 5.2% مورد انتظار، که نشان می دهد فشار قیمت همچنان بالاست، اما در حال رشد است. سرعت کمتری نسبت به اوایل سال جاری، یک تحول مثبت برای بانک مرکزی ایالات متحده است.

جدول زیر نتایج اصلی را نشان می دهد.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

جزئیات گزارش PCE

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

اعداد PCE امروز واکنش عمده ای را در بازارها برانگیخت، زیرا گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم که دیروز منتشر شد، پیش از این دوره سپتامبر را پوشش می داد و تصویر کامل تری از اقتصاد، از جمله سطوح مصرف و افزایش قیمت های سه ماهه ارائه می کرد. در این زمینه، دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه‌گیری می‌شود، پس از عبور داده‌ها از سیم‌ها، توانست بیشتر سودهای جلسه را حفظ کند.

با نگاهی به آینده، همه نگاه ها به تصمیم هفته آینده FOMC خواهد بود. در حالی که به طور گسترده انتظار می رود فدرال رزرو یک افزایش 75 امتیازی دیگر را انجام دهد، سیاستگذاران ممکن است سیگنال دهند که افزایش نرخ بهره در آینده به دلیل نگرانی از اینکه چرخه انقباض تهاجمی می تواند منجر به فرود سخت دردناک شود، نشان دهد که افزایش نرخ بهره در آینده کوچکتر خواهد بود. در صورتی که بانک مرکزی از رویکرد کمتر جنگ طلبانه استقبال کند، می توانیم شاهد افزایش ارزش سهام و کاهش ارزش دلار باشیم.

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ دانلود راهنمای مبتدیان برای معامله گران FX
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ در مسابقه DailyFX شرکت کنید و بدانید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور معاملاتی قدرتمند از اینجا دریافت کنید.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX





منبع