دلار آمریکا به زندگی بازگشت


پیش بینی دلار استرالیا: نزولی

  • را دلار استرالیا مستعد ابتلا به الف باقی می ماند دلار آمریکا پیروت
  • افزایش نرخ ها آمده و رفته است، اما لفاظی ها در حال افزایش است
  • با افزایش ترس از رکود، احساسات همچنان در حال نوسان است. برای کجا AUD/USD?

{{تجارت اخبار|}}

دلار استرالیا هفته گذشته پس از اینکه دلار آمریکا در بحبوحه ترس از رکود اقتصادی افزایش یافت، سقوط کرد. فدرال رزرو در روز چهارشنبه با 50 واحد افزایش به هدف 4.25 تا 4.50 درصد رسید. این حرکت به‌رغم کاهش CPI آمریکا در روز قبل، به‌طور گسترده پیش‌بینی می‌شد.

نرخ بیکاری استرالیا پس از اضافه شدن 64 هزار شغل در ماه نوامبر، در پایین ترین سطح چند نسلی 3.4 درصد باقی مانده است. این در بالای مازاد تجاری رو به رشد از هفته قبل است.

بقیه تصویر اساسی در پایان سال با تصویب‌های ساختمانی و داده‌های خرده‌فروشی کمی درهم آمیخته است. به نظر می رسد افزایش نرخ RBA بر این ارقام تأثیر داشته است.

تولید ناخالص داخلی اسمی در 5.9 درصد سال به سال ثابت باقی می ماند، اما وقتی برای تورم تعدیل شود، تولید ناخالص داخلی واقعی کمتر قابل توجه است.

حرکت های بزرگ هفته گذشته پس از آن اتفاق افتاد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، به بازارها یادآوری کردند که به جای تمرکز بر رشد اقتصادی، به مبارزه با تورم متعهد هستند.

این موضع دو بانک مرکزی بزرگ جهان برخلاف دهه‌های گذشته است، جایی که آنها از رشد در معرض خطر تورم بالا حمایت می‌کردند.

رونق بلندمدت یک اقتصاد به ثبات قیمت بستگی دارد. به نظر نمی رسد بازار کاملاً از این موضوع آگاه باشد.

با نگاهی به هفته پیش رو، هیچ داده قابل توجهی در استرالیا وجود ندارد و ایالات متحده بیشتر شاهد شاخص های اقتصادی درجه دوم خواهد بود. این امر می‌تواند AUD/USD را در مقابل نوسانات احساسات ریسک، به ویژه در مورد هرگونه اظهارات RBA و فدرال رزرو، آسیب‌پذیر کند.

{{چگونه AUDUSD تجارت کنیم|}}

AUD/USD TECHNICAL Analysis

پس از رسیدن به بالاترین سطح 3 ماهه هفته گذشته، AUD/USD به سمت پایین ترین سطح این ماه یعنی 0.6669 کاهش یافت، اما نتوانست به پایین تر از آن حرکت کند و ممکن است به حمایت خود ادامه دهد.

میانگین متحرک ساده 34 و 100 روزه (SMA) نیز نزدیک به این سطح است و ممکن است به آن وزن اضافه کند.

قله های قبلی 0.6893 و 0.6956 نیز به ترتیب نزدیک به SMA های 200 و 260 روزه هستند و این سطوح ممکن است مقاومت ارائه دهند. در این بین، بالاترین سطح قبلی 0.6916 است که ممکن است مقاومت ارائه دهد.

در جهت نزولی، حمایت ممکن است در پایین ترین سطح قبلی یعنی 0.6585، 0.6387، 0.6272 یا 0.6170 قرار گیرد. نقطه شکست در 0.6548 نیز یک سطح پشتیبانی بالقوه است.

یک خط روند صعودی ممکن است پشتیبانی ارائه دهد که در حال حاضر روی 0.6490 تقاطع دارد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع