دلار آمریکا برای AUD/USD روی صندلی راننده باقی می ماند


پیش بینی دلار استرالیا: نزولی

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

فارکس برای مبتدیان

دلار استرالیا در چند روز اول هفته گذشته سقوط کرد و سپس در آخر هفته با روند صعودی به سمت 68 سنت حرکت کرد.

تصمیم نرخ RBA تأثیر کمی بر ارز داشت، اما تصمیم فدرال رزرو در این هفته می‌تواند نقش بزرگ‌تری داشته باشد.

فروش اولیه دلار استرالیا/دلار آمریکا در نتیجه افزایش ارزش دلار پس از داده های قوی ایالات متحده بود که به بازارها یادآوری کرد که فدرال رزرو ممکن است اقدامات سنگین تری برای مهار تورم انجام دهد.

RBA در روز سه‌شنبه 25 واحد افزایش یافت، اما بازار به سختی از حرکت چشمک زد، همانطور که بیشتر انتظار می‌رفت. این امر مجموع انقباض سیاست پولی را برای این چرخه از ماه می به 300 واحد پایه (bps) می رساند.

بیانیه ضمیمه مسیری را که بانک مدتی است روشن کرده است حفظ کرده است. یعنی بازار کار تنگ است، رشد پایدار است، پیش‌بینی می‌شود تورم قبل از کاهش به 8 درصد برسد و از مارپیچ دستمزد-قیمت اجتناب شود.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله AUD/USD

رسانه‌های جریان اصلی اخیراً به بانک مرکزی فشار آورده‌اند و برخی از مفسران ظاهراً آسیب‌هایی را که افزایش قیمت‌های بالا و بی‌ثبات می‌تواند به اقتصاد وارد کند، فراموش کرده‌اند.

در حالی که مخاطبان آنها استرس ناشی از افزایش بازپرداخت وام مسکن را احساس می کنند، تورم رام نشده این پتانسیل را دارد که به جای یک یا دو سال، ثروت را برای چندین دهه از بین ببرد.

RBA در بیانیه خود اشاره ظریفی به این موضوع کرد و گفت: “تورم بالا به اقتصاد ما آسیب می رساند و زندگی را برای مردم دشوارتر می کند.”

به نظر می رسد که منافع اقتصادی برای جامعه استرالیا از یک رژیم سیاست پولی اجباری با هدف تورم در رقابت برای تفسیرهای پوپولیستی و هیجانی گم شده است. برخی از اقتصاددانان و سیاستمداران باید دانش خود را در مورد نحوه عملکرد اقتصاد کلان مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.

اگر آنها برخی از اصول اولیه را می فهمیدند، اظهاراتی را که هستند انجام نمی دادند. وقتی نرخ‌ها پایین می‌آیند، به راحتی می‌توان کناره‌نشینی کرد، اما گرفتن تصمیم‌های درستی که اکنون برای کنترل تورم باید گرفته شود، به شجاعت و دوراندیشی نیاز دارد.

روانشناسی بسیاری از استرالیایی ها نسبت به این ذهنیت که قیمت ملک همیشه باید افزایش یابد، اساساً ناقص است. منافع اقتصادی واقعی تنها با افزایش بهره وری حاصل می شود. وقت آن است که بزرگسالان در اتاق صدای خود را به گوش دیگران برسانند.

کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در اوایل صبح جمعه به وقت استاندارد شرق استرالیا (AEST) در مورد نرخ نقدی هدف تصمیم گیری خواهد کرد. افزایش 50 bp به طور گسترده ای پیش بینی می شود.

نظرات همراه فدرال رزرو، چاری پاول، برای مسیر نرخ پیش رو مورد بررسی قرار می گیرد و می تواند محرک جهت گیری دلار استرالیا باشد.

با مقایسه فدرال رزرو با RBA، نمی توان فکر کرد که اگر فشار داخلی زیادی بر RBA وجود نداشت، نرخ نقدی محلی ممکن بود تا کنون بالاتر باشد.

نمودار AUD/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع