آخرین شارژ S&P 500 و نوسانات دلار در سال 2023 با FOMC، CPI و موارد دیگر


S&P 500، VIX، FOMC، ECB، EURUSD و USDJPY نقاط صحبت:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 137; GBPUSD صعودی بالای 1.2300; S&P 500 نزولی زیر 4030
  • ما وارد هفته‌ای می‌شویم که مملو از ریسک رویداد است – در واقع ممکن است تا آنجا که رویدادهایی مانند CPI و تصمیم نرخ FOMC می‌توانند جلوی توسعه روند را بگیرند، بیش از حد بارگذاری می‌شود.
  • ریسک بالای رویداد، تصمیم فدرال رزرو برای نرخ است، اما انتشار سیاست های بانک مرکزی اروپا و BOE ممکن است به همان اندازه برای موضوع سیاست پولی مهم باشد.

توصیه شده توسط John Kicklighter

ایجاد اعتماد در معاملات

یک تورم چشمگیر و فرو رفتن در نقدینگی رو به جلو وجود خواهد داشت. در هفته آتی، تراکم قابل توجهی از بالاترین ریسک رویداد که معمولاً در اوراق بهادار اقتصادی می‌یابیم، وجود دارد. و پس از آن دوره، ما کشش تخلیه نقدینگی تعطیلات را احساس خواهیم کرد زیرا دو هفته آخر برای انتشار داده‌ها کم می‌شود و اشتهای سرمایه‌گذاران را برای شرایط فصلی برای استراحت از نمایشگرها برآورده می‌کند. این مسیر “محتمل” فعالیت در حال حرکت است، اما مطمئناً در تاریخ انحرافاتی از آن هنجار وجود داشته است. وقتی صحبت از روند ریسک به میان می‌آید، معتقدم که «ترس» بسیار خطرناک‌تر از «طمع» است. این بدان معناست که اگر بخواهیم بر محدودیت‌های شرایط بازار تا پایان سال (سه هفته آینده) غلبه کنیم، احتمالاً با یک حرکت «خطر زدگی» همراه خواهد بود. با نگاهی به این موضوع، VIX در حال حاضر پایین (در نمودار زیر وارونه شده است) احتمالاً یک رالی را از یک پروکسی مانند S&P 500 به یک کاتالیزور مانند یک تصمیم نسبتاً نادرست فدرال رزرو کاهش می دهد. برای این شاخص، محدوده‌ای تا میانگین متحرک 200 روزه و شاید تا سطح مقاومت خط روند سال 2022 در حدود 4070 وجود دارد که نشان‌دهنده یک دامنه «مسیری با کمترین مقاومت» است. شکستن بالاتر از آن ممکن است سخت باشد. از طرف دیگر، اگر ما در نهایت به شکستن کف محدوده ماه گذشته و نقطه میانی محدوده اوت تا اکتبر در حدود 3910 بپردازیم. هر گونه حمایت احساسی از “ترس” می تواند حرکت بازار را تقویت کند.

نمودار S&P 500 با SMAهای 100 و 200 روزه، VIX معکوس، محدوده 20 روزه و ATR (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

از منظر فصلی، ما در حال عبور از دسامبر هستیم که با توجه به شرایط تعطیلات پایان سال، شاهد کاهش قابل توجه حجم و نوسانات هستیم. با این حال، یک پاپ آماری وجود دارد که در میانگین عملکرد هفتگی VIX مخصوص پنجاهمین هفته سال مشاهده می شود. این شاید تنها فعالیت برجسته‌ای باشد که از شاخص «ترس» در طول یک سال به طور میانگین از زمان آغاز آن در سال 1900 رخ داده است. چرا چنین است؟ یکی از ملاحظات این است که نوسانات در طول این دوره تا زمستان کاهش می‌یابد که باعث می‌شود روند مخالف متمایز شود. اساساً، هفته 50 به طور مداوم رویدادهای برتر مانند تصمیم گیری نرخ FOMC و آخرین دوره نوامبر و اوایل دسامبر را قبل از بسته شدن خدمات آماری در غرب برای فصل تعطیلات برگزار می کند. به وضوح ظرفیت جهش در نوسانات وجود دارد، اما اینکه آیا جهش می تواند به فعالیت مداوم در گرگ و میش نقدینگی برای سال 2023 تبدیل شود یا نه، بستگی به روندهایی دارد که می توانیم از آنها استفاده کنیم.

نمودار شاخص نوسانات VIX 2022 و 2021 با میانگین سطح تاریخی هفتگی

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

با نگاهی به مدارک اقتصادی در حال بررسی، تعداد قابل توجهی از رویدادهای مهم بازار متحرک وجود دارد که مضامینی مانند روندهای سیاست پولی و ریسک های رکود را منعکس می کند و همچنین مناطق اقتصادی بزرگی مانند ایالات متحده و منطقه یورو را در بر می گیرد. این گستردگی می‌تواند منجر به نوسانات جدی شود و بیشترین پتانسیل را برای بهره‌برداری از جریان بنیادی عمیقی که در مدتی پیش دیده‌ام، تقویت می‌کند. به طور کلی، تصمیم نرخ FOMC بیشترین پتانسیل را برای نفوذ بازار دارد. این بزرگترین بانک مرکزی جهان است که بینشی در مورد مولدترین موضوع بنیادی ارائه می دهد و به نظر می رسد که در آستانه گذار از افزایش شدید نرخ بهره به یک فلات به شدت مورد مناقشه است (بازارها هنوز در مورد کاهش نرخ در بازار گمانه زنی می کنند. نیمه دوم 2023). مؤلفه اصلی این رویداد برای من چیزی است که فدرال رزرو به عنوان پیش‌بینی رسمی خود برای نرخ‌ها در سال 2023 ارائه می‌کند. در حالی که می‌توانیم بینش احتمالی را در بیانیه سیاست یا اظهارات رئیس پاول نیم ساعت پس از اعلام به دست آوریم، خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی ( SEP) یک پیش بینی سیاه و سفید از گروه به ما می دهد. علاوه بر این، وزن این رویداد احتمالاً تأثیر – حداقل پیگیری ممکن – از CPI منتشر شده در روز سه شنبه را کاهش خواهد داد. و احتمالاً تفسیر داده‌هایی را که پس از آن می‌آیند، مانند خرده‌فروشی، مخدوش می‌کند.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی برای هفته آینده

image3.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

به همان اندازه که ریسک رویداد ایالات متحده در این هفته مهم و قدرتمند است، این تنها ریسک قابل اجرا نیست. در کنار فهرست ایالات متحده، فهرست‌های منطقه یورو ممکن است دومین فهرست مهم باشند – اگرچه جایگاه دوم مورد بحث است. در کنار تصمیم فدرال رزرو، ما همچنین منتظر تصمیم بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک انگلستان (BOE) در روز پنجشنبه، روز پس از فدرال رزرو هستیم. انتظار می‌رود که هر سه آنها 50 واحد بر ثانیه افزایش پیدا کنند، اما این امر باعث می‌شود که بانک مرکزی اروپا در مقایسه با همتایان آمریکایی و بریتانیایی خود به میزان قابل‌توجهی پایین‌تر باشد. با این وجود، تأثیر سیاست پولی بیشتر از وضعیت فعلی پیش بینی می شود. اگر بانک مرکزی اروپا به درخواست OECD برای کاهش بیشتر شکاف نرخ با فدرال رزرو توجه کند، می تواند در هنگام آزمایش سطح 1.0600 به EURUSD افزایش بیشتری دهد. با توجه به وجود یک همبستگی معکوس قوی بین EURUSD و EVZ (همانطور که در زیر مشاهده می شود) یک تأثیر غیرفعال تر نیز می تواند کاهش طبیعی در نوسانات FX در پایان سال باشد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -9٪ -4٪ -6٪
هفتگی 3% 3% 3%

نمودار EURUSD با SMA 20 روزه و شاخص نوسان یورو معکوس (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با در نظر گرفتن میزان خطر رویداد در تقویم پیش رو، پیدا کردن یک متقاطع اصلی که دارای پس‌زمینه بدون محدودیت (یا حتی تمرکز تک) باشد، می‌تواند دشوار باشد. هر دو EURUSD و GBPUSD باید تصمیمات مربوط به نرخ بانک مرکزی خود را که می توانند یکدیگر را تقویت یا جبران کنند، در نظر بگیرند. برای USDJPY، تعادل اساسی قابل مقایسه وجود ندارد و حساسیت بیشتری نسبت به موضوعات کلی سیاست پولی و روند ریسک وجود دارد. برای حدس و گمان نرخ، تمرکز بر تصمیم فدرال رزرو برای نرخ خواهد بود که می تواند تمرکز گسسته تری را ایجاد کند. با این اوصاف، انتظار می‌رود FOMC سرعت خود را با بحث در مورد سرعت وقوع کاهش سرعت کاهش دهد – اگرچه همچنان در حال کاهش است که می‌تواند فشار نزولی متغیر بر این جفت حمل باشد. برای روند ریسک، ممکن است یک جهش اشتهای ریسک کوتاه مدت شارژ شود. اما نقطه دورافتاده تر برای روند، ریسک گریزی است که USDJPY را نیز پایین می آورد. این‌ها نتایج قطعی نیستند، اما هم‌گرایی پتانسیل و احتمال باعث می‌شود یک سمت کوتاه قانع‌کننده‌تر در USDJPY نسبتاً صحبت کنیم.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -7٪ 0% -3٪
هفتگی -12% 24% 6%

نمودار USDJPY با SMA های 20 و 200 روزه، پیش بینی آتی صندوق فدرال رزرو برای 1 نیمه 2023 (روزانه)

image5.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع