در حالی که پاول، رئیس فدرال رزرو، به اظهارات FOMC ادامه می دهد، طلا افزایش یافت


قیمت طلا (XAU/USD)، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

خوانده شده ترین: داو بولز شانس دیگری دارد، دلار برای ادامه صعود به جایگاه جدیدی نیاز دارد

طلا (XAU/USD) پس زمینه اساسی

طلا قبل از شروع معاملات صبح امروز اروپا قبل از رکود به رشد خود ادامه داد، که عمدتاً به دلیل ضعیف شدن شاخص دلار و بهبود احساسات کمک کرد. افزایش فلزات گرانبها را می‌توان به پیش‌بینی‌های به‌روز شده رشد چین توسط رتبه‌بندی Fitch نسبت داد. رتبه‌بندی فیچ اکنون رشد اقتصادی را از 4.1 درصد در سال 2023 به 5 درصد افزایش می‌دهد که نشان‌دهنده بهبود سریع‌تر مصرف و فعالیت است.

به دنبال سخنان پاول، رئیس فدرال رزرو در روز گذشته در باشگاه اقتصادی واشنگتن دی سی، شاخص دلار حرکت خود را از دست داد. در اولین سخنرانی خود پس از گزارش مشاغل پرفروش هفته گذشته، اظهارات رئیس پاول به اندازه کافی تیزبینانه نبود و مشابه کنفرانس مطبوعاتی او پس از نشست هفته گذشته FOMC بود. فعالان بازار انتظار داشتند با توجه به گزارش مشاغل، لحن تندروانه تری برای حفظ روند بهبود دلار آمریکا وجود داشته باشد. رئیس فدرال رزرو اشاره کرد که روند افزایش نرخ بهره و مبارزه با تورم طولانی خواهد بود. بازارها آرامش بیشتری در اظهارات پاول در مورد کاهش تورم یافتند که شاهد افزایش دارایی های ریسک با شاخص های ایالات متحده بود، اما زیان های دو روز گذشته را از بین برد. شاخص دلار (DXY) همچنان به عنوان عامل محرک برای کل بازارها با ادامه قیمت گذاری مجدد نرخ اوج صندوق های فدرال رزرو، کلید خورده است.

نمودار قدرت ارز: قوی ترین – پوندضعیف ترین – دلار آمریکا

نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع: FinancialJuice

اگر بخواهیم شاهد حرکت نهایی بالاتر به سمت دستگیره کلیدی 2000 دلاری باشیم، طلا به یک کاتالیزور نیاز دارد. تا روز جمعه، زمانی که انتشار اولیه احساسات مصرف‌کننده میشیگان را داریم، کمبود انتشار داده‌های تاثیرگذاری بالا باقی مانده است. در حال حاضر، توجه به سیاستگذاران مختلف فدرال رزرو و سخنان آنها خواهد بود، که احتمالاً عامل محرک حرکت بعدی فلزات گرانبها خواهد بود.

رابط کاربری گرافیکی، متن، برنامه، ایمیل توضیحات به طور خودکار تولید می شود

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی

از منظر فنی، طلا برای سومین روز متوالی رشد خود را طی می کند. با این حال، در محدوده 26 دلار بین 1860 تا 1886 دلار باقی می‌ماند و در این مرحله به نظر می‌رسد که روند صعودی افزایش یابد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

اگر می‌خواهیم حرکت صعودی را ادامه دهیم، مقاومت فوری در 1900 دلار باقی می‌ماند و اگر می‌خواهیم شاهد ادامه حرکت صعودی باشیم، یک شمع روزانه بسته شود. اگر سیاستگذاران فدرال رزرو الهام بخش بازگشت دلار باشند، سطح کلیدی 1850 دلاری که با MA 50 روزه مطابقت دارد، هنوز آزمایش نشده است، اما در حال حاضر کمی فاصله دارد.

طلا (XAU/USD) نمودار روزانه – 8 فوریه 2023

رابط کاربری گرافیکی، نمودار شرح به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

داده های احساس مشتری IG: مختلط

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر در XAU/USD LONG هستند و 66٪ از معامله گران در حال حاضر موقعیت های خرید دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم و این واقعیت که معامله‌گران طولانی هستند نشان می‌دهد که XAU/USD ممکن است سقوط کند.

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع