دلار آمریکا (DXY) توسط پاول رئیس فدرال رزرو اندکی کمتر شاهین‌تر تلنگر شد


تحلیل قیمت و نمودار دلار آمریکا (DXY).

  • پس از آنکه رئیس فدرال رزرو به روایت جنگ‌طلبی اشاره کرد، دلار آمریکا سقوط کرد.
  • S&P 500 و Nasdaq 100 در فاصله نزدیکی با بالاترین قیمت های جدید چند هفته ای قرار دارند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز گذشته گفت که روند کاهش تورم آغاز شده است. «اما هنوز راه درازی در پیش دارد»، قبل از اضافه کردن «اینها مراحل اولیه کاهش تورم هستند». رئیس پاول برای اولین بار پس از چندین سال در نشست هفته گذشته FOMC از کلمه “کاهش تورم” استفاده کرد و اکنون به نظر می رسد که با کاهش فشارهای قیمتی در ایالات متحده می توان انتظار داشت که به طور منظم آن را بشنویم.

سخنرانی دیروز آقای پاول در باشگاه اقتصادی واشنگتن، بازارهای ریسک را از منفی به مثبت تبدیل کرد، در حالی که بیشتر شاخص‌ها در بالاترین حد خود یا نزدیک به بالاترین روز خود قرار داشتند. قبل از سخنرانی، بازارها انتظار داشتند که رئیس پاول، به ویژه پس از گزارش پرفروش US Jobs Jobs در جمعه گذشته، روایت جنگ طلبانه اخیر خود را دو چندان کند. هر دو S&P و Nasdaq پس از کسب سودهای چشمگیر از ابتدای سال، در فاصله نزدیکی با بالاترین سطح چند ماهه باقی می مانند.

نمودار قیمت روزانه S&P 500

image1.png




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -5٪ 1% -1٪
هفتگی -7٪ -2٪ -4٪

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 38.47 درصد معامله‌گران لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 1.60 به 1 است. معامله گران نت شورت 2.01 درصد بیشتر از دیروز و 3.68 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های 500 ایالات متحده ممکن است به افزایش خود ادامه دهند. معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته کوتاه تر هستند و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما می دهد یک سوگیری تجاری مخالف 500-آمریکا قوی تر.

نمودار قیمت روزانه نزدک 100

image2.png

توصیه شده توسط Nick Cawley

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

برای همه انتشار داده‌های متحرک بازار و رویدادهای اقتصادی، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX.

در حالی که سخنرانی دیروز پاول ممکن است کبوترها را خوشحال کرده باشد، نیمی از مقامات فدرال رزرو قرار است امروز صحبت کنند و ممکن است احساسات بازار را تغییر دهند. از ساعت 09:15 به وقت شرقی، ما از جان ویلیامز و پس از آن لیزا کوک، مایکل بار، رافائل بوستیک، نیل کشکاری و کریستوفر والر می شنویم.

دلار آمریکا، برخلاف بازار سهام، دیروز پس از سه روز افزایش چشمگیر کاهش یافت. دلار آمریکا روز سه‌شنبه به بالاترین سطح یک ماهه رسید، قبل از اینکه ظاهر پاول باعث کاهش ارزش دلار شد. دلار با استفاده از شاخص CCI در قلمروی بیش از حد خرید باقی می‌ماند و ممکن است در روزهای آینده کاهش یابد. آزمایش بعدی برای دلار آمریکا از گزارش تورم ایالات متحده است که قرار است هفته آینده منتشر شود.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا (DXY) – 8 فوریه 2023

image3.png

همه نمودارها از طریق TradingView

نظر شما در مورد دلار آمریکا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع