در حالی که داو محدوده خود را حفظ می کند، دلار بالاتر می رود: کدام حرکت متابولیزه می شود؟


دلار، EURUSD، USDJPY، Dow، نوسانات و نقاط صحبت فدرال رزرو:

  • چشم انداز بازار: یورو دلار نزولی زیر 1.08; داو محدوده بین 34200 تا 33200; USDJPY صعودی بالای 133
  • علیرغم کاهش هزینه های بالاتر برای پیش بینی های نرخ بهره ایالات متحده و پس زمینه غیر تعهدی در روند ریسک، DXY شاخص دلار شکست فنی قابل توجهی کسب کرد
  • داو در آستانه یک تراکم فنی که به خوبی زیر پا گذاشته شده بود، از «مسیر کمترین مقاومت» پیش‌فرض شد و به محدوده بازگشت – آیا نوسان‌های شدید به کاهش ادامه خواهد داد؟

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

دو سرعت در میان معیارهای بازار غالب وجود داشت که من تمایل به نظارت بر طیف کلان جهانی دارم. برای بیشتر بازار، سکوتی وجود داشت که قبل از اینکه مرزهای فنی اصلی واقعاً آزمایش شوند، کاهش می یافت. و برای بخش کوچکی از طیف مالی، برخی وقفه‌های عمل‌گرا وجود داشت. برجسته ترین پیشرفت فنی در رادار من مربوط به دلار آمریکا بود. شاخص دلار DXY روز چهارشنبه 0.6 درصد رشد کرد، اما این پیشرفت به قیمت مقاومت کانال روند نزولی که از زمان اوج در 11 نوامبر (روز پس از انتشار کلیدی CPI اکتبر) ایجاد شده است، خواهد بود. با این حال، فاصله از ازدحام افقی شش روزه گذشته کمی مبهم‌تر بود. در میان جفت‌های اصلی (روان‌ترین جفت‌های مبتنی بر دلار)، USDJPY اعتبار شکست خود را در یک رالی 104 پیپ به دست آورد که به طور قاطعانه‌ای سطح 103.00 را که بر اساس محدوده پنج هفته‌ای و 38.2 درصد اصلاح فیبوناچی در سال 2021 بود، کاهش داد. تا سال 2022 گاو نر. همانطور که این تصویر ممکن است جذاب باشد، مشکل زمانی شروع می شود که ما سعی می کنیم یک انگیزه اساسی را ردیابی کنیم و متوجه شویم که سایر شرکت های بزرگ هنوز حرکت برای گرین بک را دنبال نکرده اند.

نمودار شاخص دلار DXY با نرخ ضمنی وجوه فدرال رزرو آگوست 2023، همبستگی 20 و 60 روزه (روزانه) پوشانده شده است.

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

چند انگیزه اساسی اصلی وجود دارد که دلار در هنگام ایجاد نوسانات و روند از آنها استفاده می کند. وضعیت پناهگاه امن آن مسلما قوی ترین محرک است، اما نوسانات در جلسه گذشته بسیار خوشایند بود. از طرف دیگر، ما تفاوت های سیاست پولی را داریم که یکی از محرک های مکرر بازار FX در سال گذشته بوده است. در اینجا، ما شاهد افزایش قابل توجهی در پیش‌بینی‌های نرخ مبتنی بر ایالات متحده در چند هفته گذشته بوده‌ایم، اولین بار پس از NFPs در اوایل ماه و کاهش کندتر از حد انتظار در CPI در این هفته. با این اوصاف، شارژ نرخ های ضمنی آتی صندوق فدرال رزرو روز گذشته زمانی که دلار محصور در خشکی بود، قابل توجه بود و جهش در روز چهارشنبه با کاهش آن فشار اتفاق افتاد. با نگاهی به سایر جفت‌های مبتنی بر دلار، به نظر می‌رسد که USDJPY ممکن است در حال حاضر یک امر پرت باشد – و احتمالات سناریو به نفع اکثریت است. تصویر رایج تر برای دلار را می توان از EURUSD ترسیم کرد. نقدشوندگی ترین جفت ارز جهان در جلسه گذشته پایین تر بود – به نفع دلار – اما همچنان در محدوده 8 روزه خود بین 1.0800 و 1.0650 سقوط کرد. اگر این جفت یک شکست را نشان دهد، می تواند به طور قابل توجهی حساب را تغییر دهد. اما حفظ خطوط تاثیر زیادی بر ارز معیار خواهد داشت.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله EUR/USD

نمودار EURUSD با SMA 20 روزه و محدوده تاریخی 8 روزه (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

بین دلار و داو به‌عنوان مدلی برای سرعت بازار، باید بگویم که به نظر می‌رسد شاخص ارزش سهام ایالات متحده، پس‌زمینه را بهتر منعکس می‌کند. «تراشه‌های آبی» درون روز (که به موجب آن محدوده چهارشنبه به‌عنوان نشانه‌ای از بلاتکلیفی به خوبی با روز سه‌شنبه مطابقت می‌کند) تصویر را به خوبی خلاصه می‌کند. الگوی تراکم بسیار بزرگ‌تری وجود دارد که این شاخص متعهد شده است که آن را با میانگین متحرک ساده 50 روزه و نقطه میانی محدوده سه ماه گذشته به عنوان پشتیبان ایجاد کند. این به نوبه خود به ایجاد محدوده تاریخی 14 روزه کمک کرده است که محدودترین معاملات برای معیار از 9 سپتامبر 2021 است – قبل از اینکه بازار اولین شکست نزولی قابل توجه خود را در روند صعودی پس از همه گیری انجام دهد. سرانجام یک قطعنامه به دست خواهد آمد، اما برای ایجاد کشش واقعی برای توسعه روند، اعتقاد لازم است. در این میان، اقدامات نوسانات برای سهام، اوراق خزانه، FX، نفت، طلا و بازارهای نوظهور به طور قابل توجهی کاهش یافته است.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 10% -3٪ 2%
هفتگی 9% -2٪ 2%

نمودار داو با SMA 50 روزه و محدوده تاریخی 14 روزه (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

بهترین راه حل برای بازارهای بی هدف و آرام، یک جرقه بنیادی حاد است که می تواند موضوع بنیادی عمیق تری را خنثی کند که به نوبه خود باورهای سوداگرانه را – صعودی یا نزولی – به آتش می کشد. متأسفانه، آنچه ما تا پایان هفته روی مدارک داریم، آن نوع ریسک رویدادی نیست که من انتظار داشته باشم که به طور جدی یک بازار منطقه ای یا طبقه دارایی بزرگ را شارژ کند – خیلی کمتر از چشم انداز کلان جهانی. در حالی که من ریسک رویداد درآمدی ملایمی را متحمل می شوم، داده های اشتغال استرالیا، تورم مسکن چین و خرده فروشی در بریتانیا. این سخنان فدرال رزرو است که به نظر می رسد بیشترین پتانسیل را برای من دارد. در حالی که تورم بالادستی ایالات متحده (PPI و واردات) قابل توجه است و داده های مسکن یک مجرای اقتصادی مهم در حال حاضر است، لفاظی های بانک مرکزی می تواند مقیاس انتظارات نرخ را پس از انتشار CPI در اوایل این هفته کاهش دهد. این یک نوار بالا برای شارژ واقعی بازار است، اما شاید قوی‌ترین به‌روزرسانی «معروف» باشد.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی جهانی برای 48 ساعت آینده

image4.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع