جهش USD/JPY اصلاح کننده به نظر می رسد، فاقد پشتوانه خبری است


تحلیل USD/JPY، قیمت و نمودار

  • USD/JPY با شروع هفته معاملاتی جدید، رشد کرد
  • بخش بانکی کمی راحت تر به نظر می رسید و بازدهی ایالات متحده را تثبیت می کرد
  • اخبار اقتصادی هفته بارگذاری شده است

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله USD/JPY

دلار ایالات متحده در روز دوشنبه از جهش اندکی در برابر ین ژاپن برخوردار شد، اما این حرکت اصلاحی به نظر می رسد و به دلیل اخبار ناچیز اقتصادی صورت می گیرد.

کمی آرامش بخش بانکی وجود داشته است، که ممکن است از طریق کمی ثبات بیشتر در بازدهی خزانه داری، دلار را حمایت کند. سرمایه‌گذاران هفته گذشته نگران بودند که دویچه بانک اروپایی به‌طور ناخوشایندی در معرض شرایط سخت‌تر پولی قرار گیرد، اما به نظر می‌رسد این نگرانی‌ها با شروع هفته معاملاتی جدید کاهش یافته است، و وام‌دهنده به این بخش با سودهای گسترده ملحق شد.

به نظر می رسد که بازارهای سهام گزارش هایی مبنی بر اینکه First Citizen Bank آنچه از بانک مشکل دار سیلیکون ولی باقی مانده را به دست خواهد آورد.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس در آخر هفته گفت که بحران اعتباری ممکن است اقتصاد را کند کند و فدرال رزرو این موضوع را از نزدیک دنبال می کند، اما بعید است که این خبر خوبی برای بازارها باشد.

USD/JPY در معاملات روز دوشنبه اروپا بالاتر از دستگیره مهم روانشناختی 131.00 بوده است، اما هنوز چندان راحت به نظر نمی رسد. این روز فرصت های معاملاتی مرتبط با داده های زیادی را نوید نمی دهد. اینها احتمالاً باید در روز پنجشنبه منتظر بمانند، زمانی که نگاه رسمی نهایی به داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماه گذشته سال گذشته، همراه با اعداد فراوان ژاپنی از خرده فروشی تا تولید صنعتی را خواهیم داشت. با توجه به تأثیر آن بر بخش عظیم صادرات ژاپن، شاخص مدیران خرید تولیدی چین نیز ممکن است برای این جفت مرتبط باشد.

با این حال، تأثیر پایدار همه اینها احتمالاً روی USD/JPY کوتاه خواهد بود. چشم انداز نرخ بهره و سلامت بخش بانکی همچنان موسیقی پس زمینه این جفت را فراهم می کند.

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

اجتناب از این ظن که USD/JPY در نمودار روزانه خود به یک پیچ فنی جالب رسیده است، دشوار است. با بالا رفتن کاملاً متقاعدکننده‌ای از کانال روند نزولی میان‌مدت خود در ۱۴ فوریه، به نظر می‌رسد قدرتش تمام شده است و اکنون با ورود مجدد در حال معاشقه است. این جفت در باند حمایت و مقاومت باقی می‌ماند که با باز بودن 132.82 در روز 6 فوریه و پایین‌ترین سطح روزانه 130.49 جلسه بعد محدود شده است.

در حالی که به نظر می رسد خرس ها مشتاق شکستن مرزهای پایینی این باند هستند، آنها هنوز این کار را به صورت روزانه تعطیل نکرده اند و به نظر می رسد در صورت انجام این کار، سقوط های بیشتری را بشارت دهند.

به نظر می رسد خطر شکل گیری نمودار “سر و شانه” روی نمودار وجود دارد که احتمالاً سقوط بیشتر را نیز پیش بینی می کند. خط روند صعودی متوسط ​​از پایین ترین سطح 16 ژانویه شکسته شده است و گاوهای دلاری باید در کوتاه ترین زمان به بالای آن برگردند تا بر روی وضعیت خود فشار بیاورند. اکنون مقاومت 131.94 را ارائه می کند. در حال حاضر این درخواست بزرگ به نظر نمی رسد، اما اگر 131.00 جای خود را بدهد، چنین خواهد شد.

احساسات خرده فروشی مختلط است




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 2% 4% 3%
هفتگی 2% 1% 1%

شاید قابل توجه باشد که مورگان استنلی ظاهراً موضع خود را در مورد این جفت به سمت خنثی تغییر داده است، در حالی که قبلاً توصیه می کرد که طولانی باشد. این بی طرفی بازتابی در داده های احساسات خود IG پیدا می کند که جامعه تجاری را در مورد جهت گیری از اینجا نامطمئن می یابد. 51 درصد معاملات طولانی و 49 درصد کوتاه هستند.

—توسط دیوید کوتل برای DailyFX





منبع