قیمت طلا پایین می آید زیرا پذیرش بالای سطح 2000 دلار همچنان مبهم است


قیمت طلا، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

طلا (XAU/USD) پس زمینه اساسی

قیمت طلا در معاملات آسیایی کاهش یافت زیرا پذیرش بالای سطح 2000 دلار همچنان مبهم است. یک شبه شاهد افزایش ارزش دلار و احساسات نسبتاً بهتری بودیم که به راحتی تقاضای پناهگاه امن را تسهیل می‌کرد.

نگرانی های روز جمعه در مورد دویچه بانک نتوانست الهام بخش یک شکست پایدار و پذیرش بالاتر از دسته 2000 دلار باشد. جلسه آسیایی همچنین اخباری را در مورد بانک SVB به همراه داشت، زیرا در نهایت توسط First Citizens Bank خریداری شد که در مورد مسائل نقدینگی یک خط اعتباری از FDIC دریافت خواهد کرد. با این حال، این فلز گرانبها با ظرافت آماده باقی می ماند، زیرا بانک های منطقه ای در ایالات متحده در بحبوحه نگرانی های مربوط به کمبود سرمایه که می تواند سر زشت آن را بالا ببرد، در آستانه قرار دارند.

آخر هفته همچنین نگرانی‌های ژئوپلیتیکی را دوباره مورد توجه قرار داد، زیرا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قصد خود را برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس اعلام کرد. این بیانیه با واکنش شدید مقامات ناتو مواجه شد و اظهارات پوتین را خطرناک و غیرمسئولانه خواند. نحوه هضم بازارها این تحولات رو به جلو و اینکه آیا نشانه هایی از تشدید را می بینیم ممکن است محرک بیشتری برای حرکت رو به جلوی قیمت طلا باشد.

دانش تجارت پایه

مبانی کلان

پیشنهاد شده توسط زین وودا

ما اطلاعات زیادی برای نیمه اول هفته نداریم و مهم ترین نسخه های ایالات متحده در اواخر هفته منتشر می شوند. ما اعتماد مصرف‌کننده CB، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی و البته فدرال‌رزروها معیار تورم را ترجیح داده‌اند.

image1.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

طلا اخیراً برنده بوده است، با این حال، با توجه به عوامل متعددی که در بازی وجود دارد، احتمالاً می‌توانیم شاهد نوسانات شدید قیمت‌ها باشیم. همانطور که در بالا ذکر شد، تغییرات در چشم‌انداز ژئوپلیتیک و بازگشت نگرانی‌های بخش بانکی می‌تواند قیمت طلا را به سطح 2000 دلار بازگرداند. به طور متناوب، بهبود احساسات ممکن است منجر به ادامه روند نزولی برای فلز گرانبها شود، با دیدگاه کوتاه‌مدت که احتمالاً با شرایط فعلی مناسب‌تر است.

ادامه رد سطح 2000 دلار برای طلا با حمایت فوری در دستگیره 1960 دلار بسیار مهم است. شکستن زیر یک آزمایش مجدد از منطقه پشتیبانی 1934 دلاری را باز می کند. از سوی دیگر، ما به یک شمع روزانه بالای سطح 2000 دلار برای ادامه حرکت صعودی در فلز گرانبها نیاز داریم.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه – 27 مارس 2023

منبع: TradingView

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع