ثابت ماندن دلار استرالیا در حالی که CPI چین پیش از CPI ایالات متحده سرد می شود. آیا به AUD/USD خواهد رسید؟


دلار استرالیا، AUD/USD، چین، CPI، PPI، FOMC، فدرال رزرو، دلار آمریکا – نکات صحبت

  • این دلار استرالیا پس از داده های CPI و PPI چین بالاتر رفت
  • AUD/USD ممکن است به هوس حرکت های گسترده تر دلار آمریکا باشد
  • CPI ایالات متحده در اواخر امروز می تواند محور اصلی بازارها باشد. آیا A حرکت خواهد کردUD/USD?

دلار استرالیا پس از آن که CPI سال به سال چین تا پایان ژوئیه کمی پایین‌تر از حد انتظار بود، به جای 2.9 و 2.5 درصد قبلی، به 2.7 درصد رسید.

PPI در همان دوره شاهد نتیجه مشابهی بود، چاپ در 4.2٪ به جای 4.9٪ پیش بینی و 6.1٪ قبل.

کاهش فشارهای قیمتی در چین ممکن است منعکس کننده عملکرد ضعیف اقتصاد داخلی با اعمال قرنطینه Covid-19 در سراسر مراکز تجاری بزرگ باشد که فعالیت را مختل می کند.

بخش املاک چین همچنان بر احساسات تاثیر می گذارد و پکن اعلام کرده است که یک صنعت تراست 3 تریلیون دلاری توسط اداره حسابرسی ملی بررسی می شود.

در پس‌زمینه، افزایش قیمت برخی فلزات کمک کرده است که AUD/USD از پایین‌ترین سطح 2 سال اخیر در جولای افزایش یابد. دلار آمریکا در برابر بسیاری از ارزها در آن زمان به اوج خود رسید به فلزات صنعتی و گرانبها، به ویژه سنگ آهن، از این افت کمک کرد.

اگرچه قیمت سنگ آهن عمدتاً در توافقات بلندمدت توسط صادرکنندگان استرالیایی انجام می شود، اما نوسانات قیمت در قراردادهای آتی کوتاه مدت، نشانه ای از سلامت کلی بازار است.

به ویژه، تقاضای چین برای مواد معدنی پایه، که به نظر می‌رسد منعکس کننده شرایط اقتصادی گسترده‌تر آنجاست. کاهش اندک سنگ آهن امروز با کاهش دلار استرالیا/دلار آمریکا همزمان شده است.

اکنون تمرکز بر CPI ایالات متحده است که قرار است اواخر امروز منتشر شود. پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال در اواخر ماه ژوئیه (FOMC) در ابتدا شاهد کاهش بازدهی خزانه داری بودیم قبل از اینکه دور نظرات تندروانه سخنرانان فدرال رزرو این وضعیت را تغییر داد.

مهمترین تحول، وارونگی منحنی بازدهی ایالات متحده بوده است. در طول شب، آن را به سمت جنوب حرکت کرد، با گسترش 2s 10s که از نزدیک مشاهده شده بود، دوباره به 50- امتیاز پایه (bps) نزدیک شد. سرعت 2s 10s استرالیایی 31 bps است.

وارونگی منحنی بازده به طور بالقوه نشان دهنده کند شدن قابل توجه اقتصاد است.

در استرالیا، 3s 10s به دلیل نقدینگی ارائه شده توسط قراردادهای آتی اوراق قرضه دولتی که فقط در این دوره‌ها موجود است، با دقت بیشتری مورد توجه قرار می‌گیرد. امروز پس از معکوس شدن منحنی بازده 3s 10s به پایین ترین سطح 11 ساله در 18bps ادامه می دهد..

داده های CPI ایالات متحده به دقت رصد خواهند شد و واکنش در بازارهای خزانه داری می تواند شاهد شروع نوسانات دلار آمریکا باشد که ممکن است انگیزه ای برای حرکت قابل توجه AUD/USD باشد.

عکس فوری فلزات – AUD، آلومینیوم، مس، طلا، سنگ آهن، قلع

نمودار فلزات AUUSD

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع