تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه دوم به دلیل رکود سرمایه گذاری 0.9٪ کاهش یافت


GDP ایالات متحده نکات کلیدی:

  • تولید ناخالص داخلی ایالات متحده به دنبال کاهش 1.6 درصدی در سه ماهه اول سال به صورت سالانه در سه ماهه دوم 0.9 درصد کاهش یافت.
  • دو فصل متوالی رشد منفی تولید ناخالص داخلی به طور غیررسمی رکود فنی نامیده می شود، اما دولت تعریف گسترده تر و جامع تری دارد.
  • بدتر شدن چشم انداز اقتصادی ممکن است مقامات فدرال رزرو را وادار کند که در ماه های آتی موضعی کذب تر اتخاذ کنند تا از رکود قابل توجه جلوگیری کنند.

بیشترین خوانده شده: فدرال رزرو در نشست جولای FOMC نرخ ها را 75 نقطه پایه افزایش داد تا برای مبارزه با تورم مبارزه کند.

اقتصاد ایالات متحده نتوانست بهبود یابد و در سه ماهه دوم به دلیل کاهش سریع مصرف خانوارها و کاهش شدید سرمایه گذاری، انقباض دیگری را به ثبت رساند، که نشانه ای از ادامه بدتر شدن چشم انداز در بحبوحه بادهای مخالف فزاینده، از جمله تورم بالای چهار دهه، و انقباض مالی است. شرایط بر اساس گزارش وزارت بازرگانی، تولید ناخالص داخلی، که وسیع‌ترین معیار کالاها و خدمات تولید شده توسط یک کشور است، پس از کاهش 1.6 درصدی طی سه ماه اول سال، به صورت سالانه 0.9 درصد کاهش یافت. تحلیلگرانی که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کردند، انتظار افزایش 0.4 درصدی در تولید ناخالص داخلی واقعی را داشتند.

در حالی که دو فصل متوالی رشد منفی به طور غیررسمی یک رکود فنی در نظر گرفته می شود، دفتر ملی تحقیقات اقتصادی (NBER) توصیف گسترده تری دارد. برای سازمان دولتی که مسئول اعلام رسمی شروع و پایان رکود اقتصادی است، الف رکود شامل کاهش قابل توجهی در فعالیت است که در سراسر اقتصاد پخش شده و بیش از چند ماه طول می کشد. با این تعریف، کشور ممکن است هنوز در یک کشور نباشد، به خصوص با توجه به قدرت بازار کار.

با نگاهی به رانندگان، مخارج مصرف شخصی پس از افزایش 1.8 درصدی در سه ماهه قبل، 1.0 درصد افزایش یافت، که نشان می دهد سلامت مصرف کننده تحت تأثیر کاهش درآمد واقعی و تضعیف ترازنامه در میان فشارهای بی رویه قیمت ها، بدتر می شود. برای جلوگیری از افت قابل توجه تولید، مصرف باید در ماه های آینده تثبیت شود، با در نظر گرفتن این که این متغیر تقریباً 70 درصد تولید ناخالص داخلی را نشان می دهد.

در جاهای دیگر، سرمایه‌گذاری خصوصی ناخالص داخلی 13.5 درصد کاهش یافت که بخشی از آن در واکنش به کاهش موجودی‌ها و سقوط 14 درصدی در سرمایه‌گذاری مسکونی ناشی از نرخ‌های بهره بالاتر بود. با توجه به اینکه انتظار می رود نرخ وام مسکن همچنان بالا بماند، احتمالاً بازار مسکن بیشتر سرد می شود و از بهبود معنی دار فعالیت های ساخت و ساز جلوگیری می کند. در این محیط، سرمایه گذاری مسکونی کم خواهد ماند.

در یک یادداشت روشن تر، بخش خارجی 1.43 واحد درصد به رشد اقتصادی در سه ماه گذشته اضافه کرد، زیرا صادرات به میزان قابل توجهی از واردات پیشی گرفت و به جبران ضعف در مؤلفه سرمایه گذاری کمک کرد.

آخرین اما نه کم اهمیت، فروش نهایی به خریداران داخلی خصوصی، الف اندازه گیری تقاضای اساسی که تجارت، موجودی انبارها و مخارج دولت را مستثنی می کند، پس از افزایش 2.0 درصدی در سه ماهه اول رکود داشت که نشان می دهد چشم انداز کلان کمی تیره تر می شود.

با اينكه نگاه به عقبداده‌های ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی احتمالاً این ترس را تقویت می‌کند که اقتصاد ایالات متحده به سمت فرود سخت پیش می‌رود. با این حال، یک پوشش نقره ای در چشم انداز تیره وجود دارد. بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان ممکن است فدرال رزرو را وادار کند تا اواخر سال جاری موضعی کمتر تندروانه اتخاذ کند، مشروط بر اینکه تورم شروع به تعدیل کند. یک محور سیاست پولی به نوبه خود ممکن است به جلوگیری از رکود قابل توجه کمک کند و راه را برای تثبیت و بهبود فعالیت ها هموار کند.





منبع