ارقام چالش برانگیز درآمد برای متوقف کردن رشد سهام فناوری ایالات متحده؟


  • برآورد اجماع اپل 1.16 دلار در هر سهم در فروش 82.8 میلیارد دلار، آ کاهش 11 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته با افزایش فروش کمتر از 2 درصد.
  • برآوردهای اجماع آمازون درآمد سه ماهه بین 116 تا 121 میلیارد دلار، بین 3 تا 7 درصد افزایش یافته است..
  • وزن سنگین بر شاخص های ایالات متحده می تواند بر افزایش اخیر سهام فناوری تأثیر بگذارد.

فصل سود معاملاتی: 3 مرحله برای استفاده از گزارش های درآمد

بدیگر اپل (AAPL) و آمازون (AMZN) گزارش های درآمدی قرار است پس از زنگ بسته شدن ایالات متحده منتشر شود امروز، که آخرین مجموعه گزارش درآمد شرکت های فناوری با ارزش بالا برای سه ماهه دوم خواهد بود.اپل قوی ترین عملکرد را در میان شرکت های بزرگ فناوری ایالات متحده با کاهش 17 درصدی نسبت به تاریخ ثبت کرده است، در حالی که آمازون در مدت مشابه 32 درصد کاهش داشته است.

اپل (AAPL) آسیب پذیری را نشان می دهد

در گزارش نتایج سه ماهه مارسلوکا ماستری، مدیر مالی اپل به سرمایه گذاران گفت که انتظار کاهش فروش 4 تا 8 میلیارد دلاری ناشی از محدودیت های عرضه در سه ماهه ژوئن را داشته باشند، اما تفکر فعلی در خیابان این است که تأثیر واقعی در انتهای این محدوده یا کمتر از آن خواهد بود. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی FactSet انتظار دارند که کوپرتینو، کالیفرنیااورنیا-شرکت مستقر در سه ماهه سوم مالی خود از فروش 82.8 میلیارد دلاری به ازای هر سهم 1.16 دلار به دست خواهد آورد. که به یک ترجمه می شود کاهش 11 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته با افزایش فروش کمتر از 2 درصد.بank ازآمریکا وامسی موهان، تحلیلگر اوراق بهادار، پیش‌بینی می‌کند که اپل با گزارش سه ماهه ژوئن خود، از تخمین‌های تحلیلگران پیشی خواهد گرفت. او گفت، با این حال، راهنمایی آن برای سه ماهه سپتامبر احتمالاً پیش بینی های وال استریت را کاهش می دهد.با توجه به افزایش اخیر سهام، ما تعجب نخواهیم کرد که شاهد عقب نشینی گذرا در یک راهنمای ضعیف تر باشیم.

اپل همچنین همچنان شاهد برخی پیچیدگی‌ها در زنجیره تامین خود است که ممکن است محدود شود را در دسترس بودن برخی از موارد بعدی آن-نسل دستگاه ها این به همراه کاهش سرعت در چین، برآوردهای سه ماهه سوم را مورد توجه ویژه قرار می دهد اقتصاد در حال رسیدن به اپل است. fیا اولین بار بعد از مدتیه. همچنین شایان ذکر است که سه ماهه دوم معمولاً پایان چرخه برای نسل قدیمی محصولات اپل است، از این رو، خریداران تمایل دارند منتظر بمانند و از خرید خود برای عرضه محصولات جدید در سه ماهه سوم خودداری کنند. این نشان می دهد که چشم انداز نیمه دوم سال ممکن است مثبت باشد.سهام اپل در حدود 152 دلار معامله می شود که در مقایسه با 182.94 دلار، حدود 17 درصد کاهش یافته است.

نمودار قیمت روزانه اپل (AAPL) – 28 ژوئیه 2022

پیش‌نمایش درآمد اپل و آمازون: ارقام چالش برانگیز درآمد برای متوقف کردن رشد سهام فناوری ایالات متحده؟

کاهش سرعت کسب و کار ابری آمازون (AMZN) برای تأثیرگذاری بر درآمد

قیمت سهام آمازون پس از اینکه والمارت اخیراً به دلیل کاهش تقاضای مصرف کننده، دستورالعمل سود خود را کاهش داد، تحت فشار نزولی قرار گرفت، که ممکن است منجر به وقوع مشابهی برای فروش آنلاین این غول تجارت الکترونیک در سه ماهه دوم شود. افزایش هزینه های نیروی کار و حمل و نقل نیز نگرانی هایی است که ممکن است علیرغم افزایش خدمات، تأثیر منفی بر حاشیه سود آن داشته باشد.. منبا افزایش رشد بخش، کسب و کار ابری AWS نیز ممکن است تحت تأثیر منفی بادهای اقتصادی کلان قرار گیرد.

درآمد این شرکت برای سه ماهه بین 116 تا 121 میلیارد دلار پیش بینی شده است که بین 3 تا 7 درصد افزایش یافته است. هر جایی در این محدوده، کندترین سه ماهه رشد شرکت در بیش از 20 سال گذشته خواهد بود. آمازون پیش بینی می کند که درآمد عملیاتی از ضرر 1 میلیارد دلار تا سود 3 میلیارد دلار متغیر باشد. برآوردهای اجماع خیابانی به 119.3 میلیارد دلار درآمد، 1.8 میلیارد دلار درآمد عملیاتی و سود 14 سنت در هر سهم اشاره دارد.

نحوه استفاده از توییتر برای معامله گران

جاستین پست، تحلیلگر BofA Global Research، در یادداشتی در پیش نمایش سه ماهه سه‌شنبه نوشت که پیش‌اعلام درآمد والمارت در این هفته حاکی از مشکلات بالقوه حاشیه ناخالص برای آمازون است. او فکر می‌کند که این شرکت در مسائل زنجیره تامین پیشرفت خواهد کرد و ظرفیت لجستیکی مازاد را کاهش خواهد داد، اما او می‌بیند که برخی از فشارها بر حاشیه‌های سود از سوی مصرف‌کنندگان که به اقلام کمتر اختیاری‌تر معامله می‌کنند و احتمالاً برخی از اقدامات شرکت برای پاکسازی برخی از کالاهای دارای مارک آمازون است.

نمودار قیمت روزانه آمازون (AMZN) – 28 ژوئیه 2022

پیش‌نمایش درآمد اپل و آمازون: ارقام چالش برانگیز درآمد برای متوقف کردن رشد سهام فناوری ایالات متحده؟

اثرات بالقوه بر شاخص های ایالات متحده

اپل و آمازون هر دو جزء 10 جزء بزرگ S&P 500 و US Tech (Nasdaq 100) هستند. 10 سهم بزرگ 29.5 درصد از سهام را تشکیل می دهند S&P 500 ارزش بازار اپل دارای شاخص وزنی در حدود 7.1٪ است در حالی که آمازون از طرف دیگر 3.7٪ را به خود اختصاص داده است. US Tech 100 (Nasdaq) حتی وزن بیشتری دارد و اپل 12.8 درصد و آمازون 6.31 درصد، تقریباً 20 درصد از شاخص کل را به خود اختصاص داده است.از آنجایی که ارزش آن بر اساس ارزش بازار است، بزرگترین سهام تاثیر زیادی بر عملکرد بلندمدت و حرکت روزانه شاخص دارند.این بدان معنی است که سرمایه گذاران باید خود را با این 10 جزء غول پیکر آشنا کنند تا بفهمند چه چیزی بازار گسترده تر را هدایت می کند.

پیش بینی سهام سه ماهه خود را دانلود کنید

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع