تورم انگلیس افزایش یافت، پوند/دلار آمریکا به بالاترین حد خود در شش هفته گذشته نزدیک شد، همه چشم‌ها به فدرال رزرو


GBP/USD – قیمت ها، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • تورم اصلی بریتانیا از 10.1 درصد در ژانویه به 10.4 درصد افزایش یافت.
  • آیا بانک انگلستان (BoE) فردا افزایش 50 واحدی را در نظر خواهد گرفت؟
  • انتظار می رود فدرال رزرو اواخر امروز یک افزایش 25 واحدی نرخ بهره را اعلام کند.

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله GBP/USD

تورم اصلی بریتانیا روند سه ماهه را شکست و در فوریه افزایش یافت و به 10.4 درصد در سال در مقایسه با 10.1 درصد سالانه در ژانویه و انتظارات بازار 9.9 درصد افزایش یافت. تورم اصلی نیز به شدت از 5.8 درصد به 6.2 درصد و نیم واحد بالاتر از پیش بینی های بازار افزایش یافت.

طبق گزارش دفتر آمار ملی (ONS)، «افزایش نرخ تورم سالانه در فوریه 2023 عمدتاً منعکس‌کننده افزایش قیمت‌ها در رستوران‌ها و هتل‌ها، مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی، و بخش‌های پوشاک و کفش است. این تا حدی با اثرات نزولی ناشی از تفریح ​​و فرهنگ و سوخت موتور در بخش حمل و نقل جبران شد.

انتظار می رود تورم بریتانیا در پایان سه ماهه دوم به دلیل کاهش هزینه های انرژی به شدت کاهش یابد و اخیراً توسط دفتر مسئولیت بودجه (OBR) پیش بینی شده بود که تا پایان سال به 2.9٪ برسد.

image1.png

برای همه انتشار داده‌ها و رویدادهای متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم اقتصادی DailyFX

اعداد امروز روند کاهشی تورم سه ماهه در بریتانیا را شکسته و بر بانک مرکزی اروپا فشار می آورد تا در نشست MPC فردا حداقل 25 واحد در ثانیه و شاید حتی 50 واحد در ثانیه نرخ بهره را افزایش دهد. بریتانیا تاکنون از بحران اخیر بانکداری جهانی مصون بوده است، اما این نگرانی وجود دارد که هر گونه فعالیت بانکی بیشتر ممکن است رشد اقتصادی را به شدت کاهش دهد زیرا بانک ها فعالیت وام دهی خود را محدود می کنند.

کابل پس از انتشار تورم، به دلیل انتظارات افزایش نرخ بازار بیشتر افزایش یافته است. این جفت به دنبال تست دو برابری اخیر در حدود 1.2283 هستند تا قبل از شروع 1.2292. بالاتر از اینجا، 1.2448 به یک هدف میان مدت تبدیل می شود.

بعداً امروز آخرین تصمیم سیاست پولی ایالات متحده (18:00 GMT) را داریم. انتظارات کنونی این است که فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد و در کنفرانس مطبوعاتی روایتی غیرعادی ارائه دهد. هر تغییری نسبت به انتظارات منجر به حرکت شدید دلار آمریکا و کابل خواهد شد.

نمودار قیمت روزانه GBP/USD – 22 مارس 2023

image2.png

همه نمودارها از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 11% -12% -3٪
هفتگی -5٪ -5٪ -5٪

تاجران خرده‌فروشی تصویری ترکیبی را ترسیم می‌کنند

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 47.38 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 1.11 به 1 است. تعداد معامله گران در معاملات خالص 11.84 درصد بیشتر از دیروز و 2.50 درصد کمتر از هفته گذشته است. نت-شورت معامله گران 18.19 درصد کمتر از دیروز و 9.48 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های پوند/دلار آمریکا ممکن است به افزایش خود ادامه دهند. با این حال، معامله‌گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته، کوتاه‌تر هستند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که جریان پوند/دلار آمریکا روند قیمت ممکن است به زودی کاهش یابد، علیرغم اینکه معامله گران به طور خالص کوتاه می مانند.

نظر شما در مورد GBP/USD – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع