جهش EUR/USD با مقاومت قوی در سطح 1.08 پیش از FOMC


قیمت یورو/دلار آمریکا، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله EUR/USD

بیشتر بخوانید: تورم انگلیس افزایش یافت، پوند/دلار آمریکا به بالاترین حد خود در شش هفته گذشته نزدیک شد، همه چشم‌ها به فدرال رزرو

چشم انداز بنیادی یورو/دلار آمریکا

EURUSD پس از بازنشستگی اروپا پس از تثبیت دیروز بالای سطح 1.0750 برای معامله در 1.0780 (در زمان نگارش) از جهش ملایمی برخوردار شد.

یورو در برابر دلار افزایش یافته است زیرا شاخص دلار (DXY) در آستانه نشست FOMC نزدیک به پایین ترین حد شش هفته گذشته است. افزایش 50 واحدی بانک مرکزی اروپا در هفته گذشته و تداوم لفاظی های تندروانه بانک مرکزی اروپا نیز به یورو کمک کرده است و فعالان بازار اکنون حداقل 25 واحد در ثانیه افزایش قیمت در ماه می را تجربه می کنند.

نمودار قدرت ارز: قوی ترین – AUDضعیف ترین – CHF.

image1.png

منبع: FinancialJuice

امروز صبح نظرات بیشتری از سوی کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا به همراه داشت که مواضع تا حدی جنگ طلبانه خود را حفظ کرد، زیرا به گفته وی “دینامیک تورم همچنان قوی است”. لاگارد ضمن بیان اینکه بانک مرکزی اروپا باید تورم را به هدف خود کاهش دهد، تاکید کرد که هیچ معامله ای بین قیمت و ثبات مالی وجود ندارد. همچنین از شورای اقتصاد آلمان شنیدیم که هشدار داد در صورتی که سیاست پولی توسط ریسک های بازار مالی کاهش یابد، تورم ممکن است دوباره افزایش یابد. شورای اقتصاد تورم را 6.6 درصد در سال 2023 و 3.0 درصد در سال 2024 را به عنوان نشانه ای از چالش تورمی پیش روی منطقه یورو پیش بینی کرده است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نشست FOMC و پیش بینی های اقتصادی

یک روز نسبتاً آرام در تقویم منطقه یورو، زیرا تمام تمرکز بر روی جلسه FOMC در اواخر امروز معطوف خواهد شد. انتظارات به نفع افزایش 25 واحدی در ثانیه به حدود 85 درصد افزایش یافته است، با این حال سؤال این است که آیا این امر با چشم انداز کذایی یا جنگ طلبانه پاول رئیس فدرال رزرو همراه خواهد بود. انتظار می‌رود که پیش‌بینی‌های اقتصادی کلیدی باشند، زیرا چشم‌ها بر چگونگی تغییر این وضعیت نسبت به نشست دسامبر فدرال رزرو متمرکز خواهد شد.

چالش فدرال رزرو در این واقعیت نهفته است که انقباض بیشتر ممکن است بانک‌های متوسط ​​را بیشتر تحت تأثیر قرار دهد و در نتیجه منجر به سخت‌تر شدن معیارهای استقراض و هزینه‌های بالاتر برای مشاغل ایالات متحده شود. این به نوبه خود می تواند ترس از رکود اقتصادی را افزایش دهد. با این حال، فدرال رزرو باید تورم را تحت کنترل درآورد و ممکن است در جلسه امروز انتخاب زیادی نداشته باشد، هرچند احتمال توقف حرکت رو به جلو قطعا افزایش یافته است.

رابط کاربری گرافیکی، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شود

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از منظر فنی، EURUSD با کلید 1.0800 برای افزایش بیشتر در بالاترین حد خود در 6 هفته گذشته باقی می ماند. سطح 1.0800 در پایان ژانویه به عنوان حمایت عمل کرد و در ماه فوریه مقاومت قوی ایجاد کرد، زیرا EURUSD تلاش کرد تا به بالاترین سطح برسد. به نظر می رسد که مسیر کمترین مقاومت در حال حاضر صعودی است.

با توجه به لفاظی های جنگ طلبانه کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و افزایش 50 واحدی در ثانیه در هفته گذشته، افزایش 25 واحدی در ثانیه از سوی فدرال رزرو ممکن است مهلتی موقت برای دلار آمریکا امروز ایجاد کند. با این حال، اگر یک چشم‌انداز و پیش‌بینی‌های اقتصادی ضعیف برای رئیس فدرال رزرو داشته باشیم، می‌توانیم با توجه به سطح روانشناختی 1.0920 و سپس سطح روان‌شناختی بالقوه 1.1000، به خوبی بشکنیم.

از طرف دیگر، یک اعلامیه جنگ طلب فدرال رزرو می تواند سطوح 10750 و 1.0700 را دوباره به بازی بازگرداند. در ادامه ما پشتیبانی ارائه شده توسط MA 100 روزه در حدود 1.0600 نیز داریم.

یورو/دلار آمریکا نمودار روزانه – 22 مارس 2023

image3.png

منبع: TradingView

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

الگوهای نمودار تحلیل تکنیکال

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع