تنظیمات اکشن قیمت یورو: EUR/USD، EUR/JPY، EUR/CHF


نکات بحث یورو:

  • جمعه گذشته شاهد تورم منطقه یورو 8.6% در مقابل 8.4% بودیم که انتظار می‌رود نرخ تورم 3.7% در برابر 3.9% باشد.
  • در این مرحله، انتظارات افزایش نرخ را در اطراف خود قرار دهید بانک مرکزی اروپا بسیار پایین باقی می‌ماند و این اجازه می‌دهد تا ارز در برابر دلار آمریکا از کف پایین بیاید. به نظر می رسد این بسیار شبیه به همان سناریوی FOMC در سال گذشته است، زیرا بانک حتی با شعله ور شدن تورم، نرخ های بهره را پایین نگه داشته است، به این امید که قیمت های بالاتر فقط از خود مراقبت کند. در عوض، ضعف ارز به آتش می افزاید و جذابیت کمی برای نگه داشتن یوروهای طولانی در این نقطه وجود دارد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

یورو سه ماهه سوم را با حرکتی دردسرساز به عنوان ارز واحد آغاز کرده است ظاهراً نتوانسته است پیشنهادی را جلب کند. دیروز شاهد کاهش EUR/USD بودیم که به پایین‌ترین حد در 19 سال اخیر رسید، و ضعف یورو به عنوان یک موضوع فراگیر با EUR/JPY و EUR/CHF نشان‌داده شده است که رفتار نزولی مشابهی را نشان می‌دهند.

به نظر می رسد ریشه مشکل اساسی است، که شروع به ایجاد یک مشکل فنی کرده است. بانک مرکزی اروپا به حق از فشارهای رکودی می ترسد، خطری که تنها پس از تهاجم روسیه به اوکراین افزایش یافته است. این وضعیت به افزایش قیمت ها کمک کرده است و با تداوم تنش ها، خطر افزایش تورم حتی بیشتر است. به نظر می‌رسد بانک مرکزی اروپا از افزایش نرخ بهره می‌ترسد و تلاش می‌کند تا رشدی که باقی مانده را خفه نکند. اما، همانطور که ایالات متحده در دهه 70 و سپس سال گذشته دریافت، صرفاً نادیده گرفتن تورم لزوماً یک استراتژی عالی نیز نیست، زیرا تنها در صورت عدم توجه می تواند فشار تورمی بیشتر و بیشتری ایجاد کند.

با توجه به پرهیز از تشدید سیاست‌ها در حالی که بسیاری از اقتصادهای بزرگ دیگر نرخ‌ها را افزایش می‌دهند، این امر باعث می‌شود که یورو به ارزی غیرجذاب برای نگهداری تبدیل شود و این به یورو/دلار آمریکا کمک کرد تا برای شروع سه ماهه سوم پایین بیاید. در نمودار ماهانه زیر، شاهد آن پایین‌ترین نرخ‌های 19 ساله هستیم که اوایل صبح امروز دوباره چاپ شدند.

نمودار قیمت ماهانه EUR/USD

نمودار قیمت ماهانه یورو

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

برابری EUR/USD ممکن است؟

انتظار می‌رود این موضوع در روزهای یا حتی هفته‌های آینده در سرفصل‌های خبرها مشاهده شود، اما با این شکست حمایتی در EUR/USD، سوال بزرگ این است که آیا EUR/USD می‌تواند از طریق رقم برابری طاق‌دار تست شود یا خیر. این جفت از سال 2002 در آن سطح معامله نشده است و نمادین تر از هر چیزی به نظر می رسد. اما برابری تا حدودی نهایی است سطح روانی. نمونه موردی، تنظیم EUR/CHF که در یک لحظه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

این رقم برابری می تواند تا a گسترش یابد سطح فیبوناچی در 0.9900 برای ایجاد یک منطقه 100 پیپ برای پیگیری پشتیبانی از طریق پیگیری. اگر در آن نقطه رکود، جهش یا عطف وجود نداشته باشد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که نگران ارز واحد و سیاست بانک مرکزی اروپا در اطراف بزرگترین اقتصاد جهان باشیم.

برای پتانسیل مقاومت، منطقه حمایت قبلی در اطراف دسته 1.0340 به عنوان نقطه مورد علاقه باقی می ماند.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD

نمودار روزانه یورو

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

EUR/JPY

هم یورو و هم ین استدلال نسبتا مناسبی برای ضعف دارند، که هرکدام با نرخ های منفی بانک مرکزی که در شش سال گذشته در حالت انطباق عمومی قرار داشته، حمایت می شوند.

البته تفاوت اینجا تورم است. آخرین گزارش تورم ژاپن 2.1 درصد بود که بیشتر آن ناشی از انرژی بود. در اروپا، تورم اصلی 8.6 درصد بود، اما نرخ اصلی 3.7 درصد بود، بنابراین هنوز از هدف 2 درصدی بانک به خوبی بالاتر است و، حتی اگر آنها تورم اصلی را نادیده بگیرند تا دقیقاً بر محور تمرکز کنند، احتمال افزایش قابل توجه قیمت انرژی وجود دارد. نبرد جاری در اوکراین باید توسط سیاست گذاران اروپایی به حساب بیاید.

با این حال، در این مرحله، بانک مرکزی اروپا واقعاً هیچ اطمینانی را القا نکرده است که آنها قصد دارند مبارزه قابل توجهی با تورم انجام دهند. و این یک حرکت خلاف روند در EUR/JPY ایجاد کرد.

با توجه به اینکه روند قدرت EUR/JPY چقدر درونی بود، زیرا ضعف ین در همه جا خشمگین بود.، ممکن است پتانسیل نزولی ادامه داشته باشد و از نمودار روزانه زیر، می توانیم یک شکل گیری گوه در حال افزایش را ببینیم که به تازگی با یک شکست نزولی پر شده است. گوه های افزایشی اغلب با هدف معکوس شدن نزولی دنبال می شوند و این می تواند در را برای حرکت نزولی عمیق تر در جفت باز کند.

نمودار قیمت روزانه EUR/JPY

نمودار روزانه eurjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURJPY در Tradingview

EUR/JPY کوتاه مدت

این جفت ارز در اوایل صبح امروز به پایین ترین حد ماهانه سقوط کرد و از سطح 137.00 پایین آمد. نقطه آشکار بعدی پتانسیل مقاومت، حمایت قبلی است که از منطقه 139.57 تا 140.00 گرفته شده است. سطح روانی.

در طول راه، قیمت نیز زیر یقه a تست شد تشکیل دو بالا، که در را برای سقوط تندتر EUR/JPY باز نگه می دارد.

در یک مبنای بسیار کوتاه‌مدت، اگر فروشندگان در پایین‌ترین سطح قبلی یعنی 137.81 مبارزه کنند، درها برای روندهای نزولی تهاجمی کوتاه‌مدت با تمرکز بر حمایت بعدی، از حدود 136.45-136.67 باز می‌ماند.

نمودار چهار ساعته EUR/JPY

نمودار eurjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURJPY در Tradingview

EUR/CHF: نشانه روزگار

EUR/CHF زیر برابری معامله می شود و اگرچه این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد، اما به نظر می رسد اولین بار است که مدت کوتاهی پس از عبور از برابری بهبود نیافته است.

بانک ملی سوئیس از سال 2011 تا 2015 تلاش زیادی برای دفاع از میخ 1.2000 انجام داده بود. در آن زمان، کاهش اعتبارات اروپایی، سرمایه گذاران را از یورو و فرانک خارج کرد. این موضوع به حدی بزرگ تبدیل شد که بانک ملی سوئیس از این ترسید که سطوح بالای قدرت ارز موجب نگرانی کاهش تورم شود یا حتی ممکن است رشد را متوقف کند، و بانک به دنبال ایجاد و دفاع از یک کف برای ارز بود.

اما، کف‌ها واقعاً کار نمی‌کنند، به‌خصوص زمانی که یک اقتصاد کوچک‌تر تلاش می‌کند تا یک طبقه بزرگ‌تر را نگه دارد و شکستن میخ در سال 2015 عواقب مخربی داشت.

مدت کوتاهی پس از آن، محدوده دیگری در این جفت ایجاد شد زیرا SNB تا حدودی فعال باقی ماند. پیوند قبلی روی 1.2000 به عنوان مقاومت در سال 2018 وارد شد. و از آن زمان قیمت ها تنها با یک مکث کوتاه در اطراف سطح روانی 1.0500 به کاهش خود ادامه دادند.

با این حال، اخیراً EUR/CHF کمتر از رقم برابری شده است و فروشندگان به حرکت خود ادامه می دهند. باز هم، مشابه با مضامین EUR/USD، عامل اصلی واگرایی نرخ است، با افزایش نرخ‌های بانک ملی سوئیس در حالی که بانک مرکزی اروپا همچنان روی دست خود می‌نشیند.

نمودار قیمت ماهانه EUR/CHF

نمودار ماهانه eurchf

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURCHF در Tradingview

— نوشته شده توسط جیمز استنلی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

تماس بگیرید و دنبال کنید جیمز در توییتر: @JStanleyFX





منبع