چگونه نمودار کندل استیک را بخوانیم


بازبینی شده توسط جیمز استنلی، 15 دسامبر 2021

خواندن نمودارهای کندل استیک – نکات گفتگو:

  • نمودارهای کندل استیک تفاوت زیادی با نمودار میله ای سنتی دارد
  • معامله گران عموماً ترجیح می دهند از نمودارهای کندل استیک برای معاملات روزانه استفاده کنند زیرا آنها این کار را می کنند درک بصری لذت بخشی از قیمت ارائه می دهد
  • مهم است که اجزای کلیدی یک شمع و آنچه را که نشان می‌دهند، بکارگیری تجزیه و تحلیل نمودار کندل استیک در استراتژی معاملاتی.

نمودار کندل استیک چیست؟

نمودار کندل استیک به سادگی نموداری متشکل از شمع های جداگانه است که معامله گران از آن برای درک عملکرد قیمت استفاده می کنند. اقدام قیمت کندل استیک شامل تعیین دقیق محل قیمت است باز شد برای یک دوره، که در آن قیمت بسته برای یک دوره، و همچنین قیمت بالا و پایین برای یک دوره خاص

اقدام قیمت می تواند به معامله گران تمام بازارهای مالی سرنخ هایی از روند و معکوس ها بدهد. به عنوان مثال، گروه‌هایی از کندل‌ها می‌توانند الگوهایی را تشکیل دهند که در نمودارهای فارکس رخ می‌دهند که می‌تواند معکوس یا ادامه روند را نشان دهد. کندل‌ها همچنین می‌توانند شکل‌های فردی را تشکیل دهند که می‌تواند نشان‌دهنده ورود یا خرید در بازار باشد.

دوره ای که هر شمع نشان می دهد به بازه زمانی انتخاب شده توسط معامله گر بستگی دارد. یک تایم فریم محبوب، تایم فریم روزانه است، بنابراین شمع باز، بسته، بالا و پایین روز را به تصویر می کشد. اجزای مختلف یک شمع می تواند به شما کمک کند پیش بینی کنید که قیمت ممکن است به کجا برسد، به عنوان مثال اگر یک شمع بسیار کمتر از بازش بسته شود، ممکن است نشان دهنده کاهش بیشتر قیمت باشد.

با آزمون تعاملی ما، تخصص الگوهای نمودار خود را تقویت کنید!

آزمون الگوهای معاملاتی فارکس ما دانش شما را در مورد برخی از مهمترین الگوهای معاملاتی آزمایش خواهد کرد. امروز با کلیک بر روی لینک تست بزنید و بازی تحلیل تکنیکال خود را بالا ببرید!

تفسیر یک شمع بر روی نمودار شمعی

تصویر زیر طراحی یک شمعدان معمولی را نشان می دهد. در ساخت شمع قیمت از سه نقطه خاص (باز، بسته، فتیله) استفاده می شود. اولین نکاتی که باید در نظر گرفت هستند شمعs’ قیمت های باز و بسته شدن این نقاط محل را مشخص می کنند را قیمت از یک دارایی گدایی کردنins و نتیجه گیری کنیدس برای یک دوره و اراده انتخاب شده بدنه یک شمع را بسازید هر شمع حرکت قیمت را برای دوره معینی که هنگام نگاه کردن به نمودار انتخاب می‌کنید، نشان می‌دهد. اگر به نمودار روزانه نگاه می کنید، هر شمع جداگانه فتیله باز، بسته، بالا و پایین آن روز را نشان می دهد.

یک شمعدان قرمز و آبی با فتیله های باز و بسته

قیمت باز:

قیمت باز نشان دهنده اولین قیمت معامله شده در طول شکل گیری کندل جدید است. اگر قیمت شروع به روند صعودی کند، شمع سبز/آبی می شود (رنگ ها بسته به تنظیمات نمودار متفاوت است). اگر قیمت کاهش یابد شمع قرمز می شود.

قیمت بالا:

بالای فیتیله/سایه بالایی نشان دهنده بالاترین قیمت معامله شده در طول دوره است. اگر فتیله/سایه بالایی وجود نداشته باشد به این معنی است که قیمت باز یا قیمت بسته بالاترین قیمت معامله شده بوده است.

قیمت پایین:

کمترین قیمت معامله شده قیمتی است که در پایین فیتیله/سایه پایینی قرار دارد و اگر فتیله/سایه پایینی وجود نداشته باشد، کمترین قیمت معامله شده همان قیمت بسته یا قیمت باز در یک کندل صعودی است.

قیمت بستن:

قیمت بسته آخرین قیمت معامله شده در طول دوره شکل گیری شمع است. اگر قیمت بسته کمتر از اوپن باشدn قیمت شمع به عنوان پیش فرض در اکثر بسته های نموداری قرمز می شود. اگر قیمت بسته بالاتر از قیمت باز باشد، شمع سبز/آبی خواهد بود (همچنین به تنظیمات نمودار بستگی دارد).

فیتیله:

عنصر مهم بعدی شمعدان این است فتیله که هست همچنین به عنوان a سایه. این نقاط حیاتی هستند زیرا افراط در قیمت را برای یک دوره نمودار مشخص نشان می دهند. فتیله ها به سرعت قابل شناسایی هستند زیرا از نظر ظاهری نازک تر از بدنه شمعدان هستند. اینجاست که قدرت شمعدان ها آشکار می شود. شمعدان می تواند کمک کند معامله گران چشم خود را به شتاب بازار و دور از استاتیک افراط قیمت ها نگاه دارید.

جهت:

جهت قیمت با رنگ شمعدان مشخص می شود. اگر قیمت شمع بالاتر از قیمت باز شدن شمع بسته شود، قیمت به سمت بالا حرکت می کند و شمع سبز می شود (رنگ شمع به تنظیمات نمودار بستگی دارد). اگر شمع قرمز باشد، قیمت زیر باز بسته می شود.

دامنه:

تفاوت بین بالاترین و کمترین قیمت یک شمع در محدوده آن است. می توانید این را با گرفتن قیمت بالای فیتیله بالا و کم کردن آن از قیمت پایین فیتیله پایین محاسبه کنید. (محدوده = بالاترین نقطه – پایین ترین نقطه).

داشتن این دانش از یک شمع، و آنچه که نکات نشان می‌دهند، به این معنی است که معامله‌گرانی که از نمودار شمعی استفاده می‌کنند، مزیت آشکاری در تمایز دارند. خطوط روند، الگوهای قیمت و الیوت موج می زند.

نمودار میله ای در مقابل نمودار شمعی

همانطور که در تصویر زیر می بینید، نمودارهای کندل استیک مزیت مشخصی نسبت به نمودارهای میله ای دارند. نمودارهای میله ای به اندازه نمودارهای شمع بصری نیستند و همچنین شکل های شمع یا الگوهای قیمتی هم نیستند. همچنین، میله‌های روی نمودار میله‌ای، تجسم اینکه قیمت در کدام جهت حرکت کرده است را دشوار می‌کند.

تفاوت بین نمودار میله ای و نمودار شمعی

نحوه خواندن نمودار شمعدانی

روش های مختلفی برای استفاده و خواندن نمودار شمعی وجود دارد. تجزیه و تحلیل نمودار کندل استیک به استراتژی معاملاتی و چارچوب زمانی ترجیحی شما بستگی دارد. برخی از استراتژی ها سعی می کنند از شکل گیری شمع استفاده کنند در حالی که برخی دیگر سعی می کنند الگوهای قیمت را تشخیص دهند.

تفسیر کردن تنها تشکل های شمعی

شمعدان های فردی می توانند بینش زیادی در مورد احساسات فعلی بازار ارائه دهند. شمعدان هایی مانند چکش، ستاره دنباله دار، ومرد حلق آویز، سرنخ هایی را ارائه دهید تغییر شتاب و بالقوه جایی که قیمت های بازار ممکن استروند.

همانطور که از تصویر زیر می بینید، شکل گیری کندل چکشی گاهی اوقات نشان دهنده معکوس شدن روند است. سازند شمع چکشی دارای فتیله پایینی بلند با بدنه کوچک است. قیمت پایانی آن بالاتر از قیمت افتتاحیه آن است. شهود پشت تشکیل چکش ساده است، قیمت تلاش کرد کاهش یابد اما خریداران وارد بازار شدند و قیمت را بالا بردند. این یک سیگنال صعودی برای ورود به بازار استاستاپ ضرر را سفت کنید یا موقعیت کوتاه را ببندید.

معامله‌گران می‌توانند پس از بسته شدن شمع چکش، با انجام یک معامله طولانی از ساختارهای چکشی استفاده کنند. شمع های چکشی سودمند هستند زیرا معامله گران می توانند استاپ ضررهای “تحت” را اعمال کنند (توقف ضررهایی که مقدار کمی را به خطر می اندازد. پیپ ها). سود برداشت باید به گونه ای قرار گیرد که نسبت ریسک به پاداش مثبت را تضمین کند. بنابراین، سود برداشت بزرگتر از استاپ ضرر است.

سازند چکش که توقف ضرر را نشان می دهد

شناخت الگوهای قیمت در شمع های متعدد

نمودارهای کندل استیک به معامله گران کمک می کند تا الگوهای قیمتی را که در نمودارها رخ می دهد تشخیص دهند. با شناخت این الگوهای قیمت، مانند الگوی فراگیر صعودی یا الگوهای مثلثی شما می توانید با استفاده از آنها به عنوان سیگنال های ورود یا خروج از بازار از آنها استفاده کنید.

به عنوان مثال، در تصویر زیر الگوی قیمت فراگیر صعودی را داریم. شمع صعودی ترکیبی از یک شمع قرمز و یک شمع آبی است که کل شمع قرمز را “بلع” می کند. این نشانه ای است که می تواند پایان ضعف جفت ارز ایجاد شده باشد. یک معامله گر با وارد کردن موقعیت طولانی پس از بسته شدن شمع آبی از این مزیت استفاده می کند. به یاد داشته باشید، الگوی قیمت تنها زمانی شکل می گیرد که شمع دوم بسته شود.

مانند شکل گیری چکش، معامله گر یک استاپ ضرر را زیر الگوی صعودی قرار می دهد و از توقف ضرر محکم اطمینان می یابد. سپس معامله گر یک سود برداشتی تعیین می کرد. برای اطلاعات بیشتر نمودارهای کندل استیک فارکس، راهنمای شمعدان فارکس ما را بررسی کنید، جایی که به طور عمیق به مزایای نمودارهای کندل استیک و همچنین استراتژی هایی که می توان با استفاده از آنها پیاده سازی کرد، می پردازیم.

الگوی فراگیر صعودی

نکات بیشتر برای خواندن نمودارهای کندل استیک

هنگام خواندن نمودارهای شمعی، به این موارد توجه کنید:

در DailyFX ما طیف وسیعی از پیش بینی ها در مورد ارزها، نفت، سهام و طلا که می تواند به شما در تجارت کمک کند. همچنین ارزش دنبال کردن ما را دارد وبینارها که در آن موضوعات مختلفی از قیمت-عملی گرفته تا عوامل بنیادی که ممکن است بر بازار تأثیر بگذارد ارائه می دهیم.





منبع