تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY


نقاط صحبت دلار آمریکا:

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

هفته فدرال رزرو است و پس از گزارش CPI هفته گذشته، دلار همچنان در کانون توجه قرار دارد. شاید تکان دهنده ترین بخش آن گزارش، اولین افزایش شاخص CPI در چند ماه گذشته بود که برخی از امیدهای باقیمانده مبنی بر اینکه تورم و به نوبه خود، جنگ طلبی FOMC ممکن است قبلاً به اوج خود رسیده باشد را از بین برد. فدرال رزرو به این دلیل که تورم همچنان بالاست، تندرو باقی می ماند، و به قول ریچارد کلاریدا، نایب رئیس سابق FOMC، فدرال رزرو در این مرحله یک عملیات تک اجباری است و تورم به شدت در تلاقی آن است.

اکنون، با توجه به آنچه گفته شد، فدرال رزرو تنها بانک مرکزی نیست که رویکردی جنگ طلبانه اتخاذ می کند. بانک مرکزی اروپا اخیراً 75 واحد افزایش یافته است و بانک مرکزی انگلیس نیز همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه می دهد. یکی از معدود بانک‌هایی که سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه‌تری اتخاذ نمی‌کند، بانک ژاپن است و ین به عنوان ارز مورد علاقه برای تامین مالی معاملات حمل‌ونقل باقی مانده است، زیرا نرخ‌های ایالات متحده به شیب خود ادامه می‌دهند. با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های رشد به اندازه آنچه در سراسر اروپا نشان داده می‌شود وخیم نیست، فدرال‌رزرو توانایی منحصربه‌فردی برای افزایش بیشتر داشته باشد، و این به این پس‌زمینه کمک کرده است که به میزان قابل توجهی از قدرت دلار آمریکا تبدیل شده است، زیرا بسیاری از ارزهای توسعه‌یافته نزدیک به چند دهه به سر می‌برند. پایین می آید.

دلار آمریکا

پس از گزارش CPI در روز سه‌شنبه، دلار آمریکا هفته گذشته جهش شدیدی نسبت به حمایت داشت. قیمت مستقیماً به سطح روانی 110 بازگشت که اوج‌ها را تا پایان معاملات جمعه حفظ کرد، پس از آن تلاش سریع برای شکست مقاومت در همان سطح 110.24 یافت که اوج‌های هفته قبل را حفظ کرده بود.

این برای یک بالای دوتایی بالقوه تنظیم می شود که تا زمانی که اوج برداشته نشود، به عنوان یک احتمال باقی می ماند و در نتیجه تشکیل پتانسیل را باطل می کند. در یک مبنای کوتاه‌مدت، گاوها کنترل خود را حفظ کرده‌اند و درها برای پتانسیل شکست باز باقی می‌ماند. پتانسیل حمایت بالاتر-کم در اطراف مقاومت قبلی وجود دارد که از سطح بلندمدت فیبوناچی در 109.14 تا نوسان اوج جولای در اطراف سطح 109.27 گرفته شده است.

نمودار قیمت چهار ساعته دلار آمریکا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

USD کوتاه مدت

بر مبنای کوتاه مدت، مثلث صعودی اکنون زیر سوال رفته است زیرا قیمت به زیر خط روند صعودی کاهش یافته است که نوسان پایین هفته گذشته را به پایین ترین سطح نوسانی از شب گذشته متصل می کند. این می تواند در را برای تم های کوتاه مدت باز نگه دارد. یک نقطه حمایت کوتاه مدت در اطراف سطح 109.50 وجود دارد، اما، تصویر بزرگتر، همان منطقه مورد علاقه در 109.14-109.27 است که بزرگ به نظر می رسد.

نمودار 30 دقیقه ای دلار آمریکا

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

USD تصویر بزرگتر

از نمودار روزانه می توانیم ببینیم که DXY در بالای سطح 110.00 زمان سختی دارد. این یک سطح روانشناختی عمده است و در حالی که ما روزانه یک بسته بالاتر از این قیمت داشته‌ایم، ادامه کمی داشته است و اخیراً، خریداران نتوانسته‌اند حرکتی پایدار بالاتر از رقم بزرگ داشته باشند. حتی چاپ تورم هفته گذشته – در حالی که حرکتی عظیم را برانگیخت، گاوها نتوانستند بر دسته 110 غلبه کنند.

بنابراین، این لزوماً به این معنی نیست که این روند به پایان رسیده یا از آن بالاتر رفته است. اما به این معنی است که این موضوع احتمالاً به انگیزه بیشتری نیاز دارد و ممکن است رابطه ای با EUR/USD داشته باشد که در زیر به آن نگاه خواهم کرد.

در USD، با حفظ مقاومت در نقطه کلیدی، که در را برای عقب نشینی به سمت FOMC باز نگه می دارد. و اگر فدرال رزرو همچنان به پر سر و صدا بودن در جنگ‌طلبی خود ادامه دهد، این ممکن است انگیزه‌ای باشد که گاوها باید در نهایت به بالای سطح 110 بروند – که پس از آن می‌تواند به پتانسیل حمایتی بالاتر و پایین تبدیل شود.

برای بی اعتباری موضوع صعودی – شکستن خط روند صعودی این در را باز می کند. من این پیش بینی را در اطراف سطح مقاومت تبدیل شده قبلی به حمایت در حدود 106.81 دارم.

نمودار روزانه دلار آمریکا

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

یورو همچنان در وضعیت بدی قرار دارد اما در حال حاضر این واقعاً خبری نیست. ارز واحد به طور مستمر توسط دلار آمریکا ضربه خورده است، همانطور که روند نزولی پانزده ماهه در این مرحله ادامه دارد.

شاید نگران‌کننده‌تر، حتی زمانی که بانک مرکزی اروپا به حالت بسیار خشن‌تر روی آورده است، EUR/USD در واکنش به این موضوع کار چندانی انجام نداده است – صرفاً حول همان دسته برابری نوسان می‌کند که چند ماه است که در جریان است. و همانطور که چندین بار هشدار داده‌ام، سطحی از آن طبیعت باید کمی طول بکشد تا تجزیه شود. در سال 2002، زمانی که EUR/USD در مسیر صعود قرار داشت، زیرا یورو در حال پذیرش جهانی بود، EUR/USD حدود شش ماه طول کشید تا برابری را پشت سر بگذارد.

برای این تکرار اخیر – برابری دوباره در ماه ژوئیه شروع به بازگشت کرد و اعتدال در فروش وجود داشت، هرچند اندکی. در حالی که خرس‌ها نسبت به برابری ترس از خود نشان داده‌اند، شکل‌گیری گوه در حال سقوط ایجاد شده است. این درب را برای پتانسیل عقب‌نشینی باز نگه می‌دارد، به‌ویژه اگر فدرال‌رزرو بتواند در ارائه یک پیام بسیار خشن مانور دهد.

همچنین جالب توجه است – در حالی که شاخص قیمت مصرف کننده در هفته گذشته EUR/USD را به پایین تر از رقم بزرگ کاهش داد، توجه کنید که بعد از آن چه اتفاقی افتاد – زمانی که افزایش حمایت در حدود سطح 0.9950 نشان داد. از نمودار هفتگی، این به یک بالاتر-کم احتمالی بعد از بالاتر-بالا قبل از انتشار CPI است.

نمودار روزانه EUR/USD

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD

کابل هفته گذشته تحت محاصره قرار گرفت که جفت پوند/دلار آمریکا به همراه پایین ترین سطح خود در 37 سال اخیر در نزولی قرار گرفت. از مارس سال 2020، حمایت باقیمانده بزرگی از نوسان پایین قبلی وجود دارد که در حدود سطح 1.1414 است. این می تواند در را برای حرکت جهشی تا مقاومت کوتاه مدت، مانند سطوح 1.1500 یا 1.1560 باز نگه دارد. و اگر خریداران بتوانند کمی کشش بیشتری داشته باشند، پتانسیل مقاومت در سطوح روانی 1.1600 و سپس 1.1700 نیز وجود دارد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله GBP/USD

GBP/USD نمودار قیمت هفتگی

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/CAD

USD/CAD امروز صبح به بالاترین حد خود در 22 ماه گذشته رسیده است و برای اولین بار از زمان ثبت پایین ترین سطح در سال گذشته، روند اصلاحی 50 درصدی از حرکت اصلی 2020-2021 را آزمایش می کند. در حال حاضر مقداری از آن سطح با فتیله بالایی آشکار شده است، و در کوتاه‌مدت، پتانسیل حمایت در اطراف مقاومت نوسان بالای قبلی، برگرفته از سطح 1.3224 وجود دارد. اگر عقب نشینی عمیق تری نشان داده شود، همان منطقه 1.3000 مقاومت تبدیل به حمایت به عنوان نقطه مورد علاقه برای رویکردهای بلندمدت باقی می ماند.

نمودار قیمت هفتگی USD/CAD

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

USD/JPY

USD/JPY پس از شکست در مقاومت در هفته گذشته در یک محدوده پرپیچ و خم می شود. سطح روانی 145 نقطه راه بالاتر از قیمت فعلی باقی می ماند، زیرا این قیمت با وجود دو تماس نزدیک هنوز معامله نشده است. علیرغم گمانه زنی های گسترده، هنوز هیچ نشانه ای از تغییر در بانک مرکزی ژاپن مشاهده نشده است، اما در اواخر این هفته، زمانی که BoJ برای تصمیم گیری درباره نرخ ها تشکیل جلسه می دهد، در اواخر روز چهارشنبه (صبح پنجشنبه در آسیا) بیشتر در مورد آن خواهیم شنید.

در USD/JPY، تم‌های افزایش نرخ می‌توانند با توجه به چشم‌انداز تداوم تجارت حمل‌ونقل جذاب باقی بمانند. پتانسیل حمایت در اطراف سطح روانی 142.50 وجود دارد و کمتر از آن، 141,60 در تصویر ظاهر می شود. با این حال، اگر آن شکست بخورد، ممکن است مقداری علاقه درازمدت وجود داشته باشد، زیرا این امر نشان‌دهنده یک شکل‌گیری دو برابری از دو دوره شکست خورده در سطح روانی 145.00 است، بنابراین 141.60 برای موضوعات روند USD/JPY بزرگ است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله USD/JPY

نمودار قیمت چهار ساعته USD/JPY

image7.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع