به نظر می رسد جهش ضد دلاری طلا وزن پیش بینی های مداوم فدرال رزرو را احساس کند


طلا، دلار، نرخ‌های فدرال‌رزرو و نقاط صحبت در مورد موقعیت‌یابی سوداگرانه:

  • چشم انداز بازار: نزولی طلا زیر 1730
  • طلا موفق شد روز سه‌شنبه افت چهار روزه خود را کاهش دهد، درست زمانی که رشد خود دلار متزلزل شد.
  • با این حال، در مقایسه موضوعات بنیادی غالب در کار، یک همبستگی قوی بین پیش‌بینی‌های نرخ فلز و فدرال رزرو وجود دارد.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله طلا

بازگشت نزولی از طلا که به دنبال حفظ موفقیت آمیز فیبوناچی اصلاحی 38.2 درصدی اوج قله 8 مارس تا پایین ترین محدوده 3 نوامبر در حدود 1790 بود، به نظر می رسد در کوتاه مدت به پایان رسیده است. اسلاید چهار روزه با توجه به روند استاندارد روز متوالی در 12 ماه گذشته نسبتاً پایدار بود، اما پیشرفت تا حدودی ضعیف بود. در همان دوره عقب نشینی تا روز دوشنبه، بازار فقط 2.3 درصد از ارتفاع را از دست داده بود که به طور معنی داری کمتر از حرکت های چهار جلسه ای در اوایل اکتبر، در سراسر سپتامبر و سایر دوره های سال 2022 است. جایی که به نظر می رسد بازار یک حس موقتی پیدا کرده است. از نظر تعادل، به نظر نمی رسد که در تقدم فنی با مشخصات بالا وجود داشته باشد. فیب 38.2 درصدی رالی نوامبر به 1722 کاهش یافته است در حالی که میانگین متحرک ساده 20 و 100 روزه با کاهش بیشتر در 1711 رسیده است. این فقدان دستورالعمل مبتنی بر نمودار می تواند نوسانات را تقویت کند، اما – مانند بسیاری از بازارها – پتانسیل این روند با کاهش نقدینگی در آستانه روز شکرگزاری تضعیف خواهد شد.

نمودار طلا با SMAهای 100 و 200 روزه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

چه در حال ارزیابی روند طلا در حال حاضر و چه پس از پایان هفته که به سمت آبهای عمیق تر حرکت می کنیم، مهم است که توانمندترین محرک های این بازار را ارزیابی کنیم. در حالی که بسیاری هنوز طلا را پناهگاه امن ترجیحی خود می دانند، فقدان همبستگی با دارایی های ریسک سنتی اهمیت چندانی برای این مفهوم برای من ندارد. از طرف دیگر، همسویی فلز با دلار بسیار بالا است که احتمالاً به دلیل این واقعیت است که ارز اصلی ترین وسیله قیمت گذاری برای کالا است. اگر این رابطه برقرار باشد، آنچه باعث انگیزه دلار آمریکا می‌شود احتمالاً عملکرد آینه‌ای از طلا ارائه می‌کند. در حال حاضر، به نظر می رسد پرکارترین محرکی که من بر آن نظارت کرده ام، پیش بینی های نرخ بهره فدرال رزرو باشد. در زیر می‌توان همبستگی کلی قوی بین طلا و پیش‌بینی نرخ ضمنی فدرال رزرو تا ژوئن سال آینده را مشاهده کرد. انحراف فقط در این چند هفته گذشته – به ویژه پس از انتشار CPI ایالات متحده – نشان می دهد که ممکن است یک همگرایی نهایی وجود داشته باشد. با این حال، آیا فدرال رزرو تسلیم می شود یا معامله گران طلا؟

نمودار طلا با پیش بینی معکوس فدرال رزرو تا ژوئن 2023 پوشیده شده است (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

یکی دیگر از موضوعات کلان که ارزش نظارت دارد، خطر رکود اقتصادی برای ایالات متحده و جهان به طور گسترده تر است. اگر قرار باشد اقتصاد به شدت کاهش یابد یا منقبض شود – همانطور که OECD در جلسه گذشته با پیش بینی های به روز شده آنها اشاره کرد – این نشان می دهد که اشتهای بیشتری برای طلا به عنوان یک پناهگاه امن وجود خواهد داشت. با این حال، ریسک گریزی کمی در آن روز وجود داشت. علاوه بر این، پیش‌بینی‌های تورم همین گروه برای سال 2023 بیشتر مورد بازنگری قرار گرفتند که این امر نشان‌دهنده افزایش تدریجی نرخ‌ها خواهد بود. این برای کالایی مانند طلا که بازدهی ندارد مشکل ایجاد می کند. برای مقایسه طلا با نزول و جریان فعالیت اقتصادی، من اسپرد بازدهی خزانه داری 10 تا 2 ساله ایالات متحده را برای مقایسه در نمودار هفتگی دارم. یک رابطه قوی وجود ندارد. و آنچه ممکن است برای همبستگی ایجاد شود ممکن است به دلیل عوامل تا حدودی مرتبط – مانند افزایش نرخ ها – اتفاق بیشتری باشد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 7% -6٪ 2%
هفتگی 1% 22% 7%

نمودار طلای پوشش داده شده با پراکندگی بازدهی 2-10 ایالات متحده و تعیین موقعیت آتی خالص Spec COT (هفتگی)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع