دقایق پس از فناوری دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD


نقاط صحبت دلار آمریکا:

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

دلار آمریکا هفته را با قدرت آغاز کرد و از مثلث صعودی کوتاه مدتی که در پیش بینی این هفته برجسته کرده بودم خارج شد. این شکست حتی قبل از باز شدن بازار ایالات متحده در روز دوشنبه اتفاق افتاد و قیمت ها در DXY همچنان به روند صعودی خود ادامه دادند زیرا هم EUR/USD شکسته شد و هم USD/JPY شروع شد.

اما این حرکت در اوایل معاملات امروز با عقب نشینی مواجه شد و قیمت ها برای آزمایش حمایت در مقاومت قبلی عقب نشینی کردند. این همان نقطه ای است که برای مثلث صعودی برجسته شده است، از سطح فیبوناچی در 107.08 تا نوسان در 107.27.

به نظر می‌رسد انتشار صورتجلسه FOMC از تصمیم‌گیری نرخ نوامبر، اندکی به گرین‌بک پس از انتشار آن‌ها رونق بخشیده است، اگرچه ادامه کمی وجود داشت و 30 دقیقه پس از انتشار، خالص یک واکنش صعودی ملایم در DXY با قیمت است. نگه داشتن در همان ناحیه پشتیبانی که از مقاومت قبلی گرفته شده است.

نمودار قیمت دو ساعته دلار آمریکا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

DXY: از کوتاه مدت تا بلند مدت

دلیل کلیدی بودن این مشاهده کوتاه مدت این است که ممکن است برای تنظیم بلندمدت به چه معنا باشد. من در پیش‌بینی این هفته دلار آمریکا به این موضوع نگاه کرده بودم و با توجه به پاسخ هفته گذشته در DXY، این احتمال وجود دارد که اکنون یک پایین‌تر وجود داشته باشد. گام اول این فرآیند حداقل با فتیله زیرین گسترده هفته گذشته برآورده می شود. اما پس از آن باید با پیگیری هایی روبرو شود، که این هفته با شکست کوتاه مدت خود را نشان داد.

اکنون، سوال بزرگ این است که آیا گاوها می‌توانند این حرکت را حفظ کنند و حفظ حمایت بالاتر و پایین قیمت برای ادامه این سناریو کلیدی است. با این اوصاف، قیمت می‌تواند به پایین‌تر از این منطقه برسد و در عین حال پتانسیل صعودی را حفظ کند: اما در حالت ایده‌آل انگیزه خریداران آنقدر زیاد است که اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهند. اما در این مرحله باید اجازه دهیم که قیمت ابتدا حرکت کند.

از نمودار چهار ساعته زیر، من چند سطح مورد علاقه را اضافه می کنم. بالاتر به پایین قبلی قبل از شکست در 106.34 بود و اگر خریداران بتوانند حمایت خود را بالاتر از این سطح نگه دارند، دنباله اوج ها و نزول های بالاتر می تواند ادامه یابد. در سطح زیرین قیمت، این سطح 105.91 است که خودنمایی می کند و اگر فروشندگان نقض آن سطح را مطرح کنند، احتمال افزایش قیمت جدید افزایش می یابد و این امر تمرکز را روی منطقه همگرا در اطراف دستگیره 105.00 قرار می دهد.

در بالای حرکت قیمت، قیمت در حال حاضر به اولین سطح هدف از شکست که در 107.79 بود، رسیده است. نقطه بعدی پتانسیل مقاومت حدود 108.43 است، پس از آن منطقه 109.14-109.27 وارد بازی می شود.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

برترین درس های تجارت

نمودار قیمت چهار ساعته دلار آمریکا

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

یورو 57.6 درصد از مظنه DXY است، بنابراین اگر دلار آمریکا قصد دارد از هر روند جدیدی عبور کند، احتمالاً حداقل به مشارکت یورو نیاز دارد.

من امروز کمی زودتر در مورد EUR/USD نوشته بودم، و بر تنظیم مقاومت در یک نقطه کلیدی در نمودار تأکید کردم. این حدود همان سطح 1.0282 است که من با آن کار می‌کردم، یعنی اصلاح فیبوناچی 38.2 درصدی فروش فوریه تا سپتامبر. شاید مهمتر از آن این باشد که این امر به پایین‌ترین سطح هفته گذشته در دو آزمون جداگانه کمک کرد و در نهایت تسلیم فشار فروش در ابتدای معاملات این هفته شد.

اگر یک پایین واقعی در دلار آمریکا وجود داشته باشد، احتمالاً نیاز داریم که بالا را به صورت EUR/USD مشاهده کنیم. من هفته گذشته و دوباره در پیش‌بینی دلار آمریکا که در این هفته وارد می‌شود، به آن موضوع اشاره کرده بودم. قیمت در حال حاضر بالاتر از سطح 1.0282 است، اما یک فشار به پایین دوباره راه را برای خرس های EUR/USD و گاوهای USD باز می کند. اگر قیمت ها از آن سطح حمایت عبور نکنند، پتانسیل مقاومت نیز در نقطه آشنای 1.0350 در نمودار وجود دارد.

نمودار چهار ساعته EUR/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

USD/JPY

من دیروز به ین نگاه کرده بودم و یک شکست مثلث صعودی مشابه در جفت USD/JPY را برجسته کردم که نمای DXY را منعکس می کرد.

به طور مشابه، آن حرکت به عقب کشیده شده است، اما، به ویژه، آن عقب نشینی خفیف تر یا کم عمق تر از آنچه در DXY در بالا نشان داده شده است، بوده است. این به ضعف اضافی ین اشاره می کند که می تواند این جفت را به عنوان یک کاندیدای جذاب تبدیل کند، اگر روند بازگشت قدرت دلار را مشاهده کنیم. یا، در عوض، می‌توان آن را در جای دیگری تطبیق داد، مانند GBP/JPY همانطور که دیروز به آن نگاه کرده بودم.

در USD/JPY، من منطقه مقاومت قبلی را از 140.30 تا 140.80 دنبال می کنم. و حتی موردی برای حمایت در سطح روانی 140.00 وجود دارد.

نمودار قیمت دو ساعته USD/JPY

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

USD/CAD: شاید چیزی برای USD Bears

در طرف دیگر گرینبک، USD/CAD ممکن است مورد توجه باشد. من بخش عمده ای از مقاومت در برابر دلار/کادر کانادا را برجسته کرده بودم و این موضوع به سرعت با افزایش قدرت دلار آمریکا برای شروع تجارت این هفته به کار گرفته شد. این منطقه از سطح فیبوناچی در 1.3465 تا سطح روانی 1.3500 ادامه دارد.

همانطور که در این هفته نوشته بودم، “این در را برای روندهای صعودی USD/CAD باز نگه می دارد. ناحیه بزرگی از مقاومت در ناحیه 1.3465-1.3500 در بالای سر قرار دارد. این حمایت در ماه اکتبر و اوایل نوامبر بود، بنابراین فشار بعدی به سمت مقاومت در آن منطقه را می توان برای پتانسیل عقب نشینی بررسی کرد، پس از آن پتانسیل حمایتی بالاتر به پایین به معادله بازگشت.

بنابراین، ما تست مقاومت را داریم و اکنون عقب نشینی داریم: سوال بزرگ این است که آیا گاوها در حمایت ظاهر می شوند یا اینکه آیا قیمت همچنان به نزول خود ادامه می دهد. برای پشتیبانی، من یک منطقه متقابل بین چند سطح فیبوناچی را دنبال می کنم که از حدود 1.3338-1.3345 است.

نمودار قیمت چهار ساعته USD/CAD

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع