بدترین ماه از سال 2010، آیا بیش از حد انجام شد؟


عنوان:

پیش بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: بدترین ماه از سال 2010، آیا بیش از حد انجام شد؟

تیزر:

دلار آمریکا بدترین ماه خود از سپتامبر 2010 را تجربه کرد، زیرا بازارها به شدت تحت تاثیر فدرال رزرو قرار گرفتند. یک گزارش فشرده مشاغل ایالات متحده نشان می دهد که حرکت USD ممکن است بیش از حد انجام شود.

بدن:

پیش بینی بنیادی دلار آمریکا: خنثی

  • دلار آمریکا با افت 5.1 درصدی بدترین ماه از سپتامبر 2010 را تجربه کرد.
  • هنوز هم فشرده گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده نشان می دهد که کاهش دلار بیش از حد انجام شده است؟
  • به نظر می رسد مومنتوم به نفع ضرر دلار آمریکا است، کجا؟

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

برترین درس های تجارت

اخیراً اوضاع برای ارز ذخیره جهانی چندان خوب نبوده است. دلار آمریکا برای دومین هفته متوالی سقوط کرد. در ماه نوامبر، شاخص DXY دلار آمریکا حدود 5.1 درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد ماهانه از سپتامبر 2010 تاکنون است! اگر بخواهید آن را با میانگین حرکت از سال 2005 مقایسه کنید، نوامبر 2022 حدود -2.35- انحراف استاندارد از میانگین بود – نمودار زیر را ببینید.

به عبارت دیگر، احتمال تضعیف دلار آمریکا به میزان 5.1 درصد یا بیشتر در یک ماه معین حدود 1 درصد است. مسلماً عملکرد گذشته نشان دهنده نتایج آینده نیست. اما، ما هنوز هم می‌توانیم از این اطلاعات برای درک میزان نوسانات یک ارز از نظر تاریخی استفاده کنیم. به‌عنوان یک ارز ذخیره جهانی که نقدشونده‌ترین ارز در بین ارزهای اصلی است، چنین عملکرد ناامیدکننده‌ای اصلاً به وجود نمی‌آید.

ماه نوامبر شاهد چند رویداد قابل توجه بود که باعث افزایش ارزش دلار آمریکا شد. مهمتر از همه، آخرین گزارش CPI ایالات متحده (و همچنین شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، PCE)، سرد شد. می توان آن را نقطه عطفی دانست، اما نبرد بزرگتر در پیش است. در همین حال، مقامات فدرال رزرو تاکید کردند که اوج جنگ طلبی احتمالا پشت سر ماست. افزایش های کوچکتر نرخ بهره سناریوی محتمل آینده است، اما خود انقباض می تواند بیشتر طول بکشد.

نوامبر 2022 از نظر تاریخی کجا ایستاد؟ (به خط چین قرمز مراجعه کنید)

نوامبر 2022 از نظر تاریخی کجا ایستاد؟  (به خط چین قرمز مراجعه کنید)

نمودار ایجاد شده با استفاده از پایتون، منبع داده – Yahoo Finance

برای مشاهده تاثیر تورم خنک کننده و Fedspeak، فقط به نمودار بعدی زیر نگاه کنید. از پایان اکتبر تا هفته گذشته، بازارها حداقل 75 واحد کاهش قیمت در 2 سال و سپس مقداری قیمت گذاری کردند. با توجه به بازه زمانی و عدم قطعیت های متعدد پیش رو، فضای زیادی برای تغییر این انتظارات در ماه های آینده وجود دارد.

به عنوان مثال، گزارش مشاغل ایالات متحده در ماه نوامبر نسبتاً محکم بود. این کشور 263 هزار شغل غیر تولیدی در مقابل 200 هزار شغل اضافه کرد. نرخ بیکاری ثابت 3.7 درصد، با کاهش شدید مشارکت نیروی کار به 62.1 درصد از 62.2 درصد، به این معنی است که بازار کار همچنان فشرده است. این چیزی نیست که فدرال رزرو اگر هدفش کاهش تورم به طور متوسط ​​به 2 درصد باشد، آن را دوست ندارد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

با توجه به این خبر، دلار آمریکا افزایش یافت و سهام سقوط کرد، اما معامله گران به سرعت این حرکت ها را معکوس کردند، زیرا بازارها بر اظهار نظر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در هفته گذشته تمرکز کردند. او تاکید کرد که انتظار می‌رود سرعت انقباضات در ماه جاری کاهش یابد. اما، او همچنین گفت که مسئولان نگران هستند که کارگران با توجه به فضای تورمی، دستمزد بیشتری را طلب کنند.

به نظر می‌رسد که این زمینه را برای ناامیدی و آنچه می‌تواند یک تصحیح بیش از حد در دلار آمریکا باشد، آماده می‌کند. ممکن است هنوز زمان آن فرا رسیده باشد، اما در حال حاضر، به نظر می رسد که حرکت به نفع کاهش دلار آمریکا باشد. بازارها به ندرت در خطوط مستقیم حرکت می کنند. سند اقتصادی در هفته پیش رو شامل درخواست های وام مسکن MBA، مطالبات اولیه بیکاری و داده های PPI است.

قیمت بازار به صورت محوری (اما دورتر)

قیمت بازار به صورت محوری (اما دورتر)

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع