افت دلار آمریکا AUD/USD را افزایش داد


پیش بینی دلار استرالیا: نزولی

  • دلار استرالیا همچنان تحت تاثیر انحرافات دلار آمریکا قرار دارد
  • فدرال رزرو تلاش می کند چیزی را به بازارها بگوید، اما به نظر می رسد که موسیقی بیش از حد بلند است
  • اقتصاد داغ این هفته معمایی را برای RBA ایجاد کرده است، آیا آنها افزایش خواهند یافت؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

دلار استرالیا پس از یک هفته پر فراز و نشیب که شاهد برخورد داده ها و تفسیر بود، در حال افزایش است.

در بخش داخلی، خرده فروشی در ماه اکتبر به جای افزایش 0.5 درصدی همانطور که انتظار می رفت، 0.2- درصد در ماه به ماه کاهش یافت.

طبق انتظارات، اعتبار بخش خصوصی در ماه اکتبر رشد ماهانه 0.6 درصدی را نشان داد. این باعث شد که میزان سالانه 9.5 درصد در مقایسه با سال گذشته ثبت شود که با پیش بینی ها نیز مطابقت داشت.

تاییدیه‌های ساختمانی در ماه اکتبر کاهش -6.0٪ ماه به ماه، بسیار کمتر از -2.0٪ پیش بینی شده و در پشت رقم قبلی 5.8- را نشان داد.

برای اولین بار، اداره آمار استرالیا (ABS) رقم ماهانه CPI را منتشر کرد. دو نسخه از این دست بین ارقام سه ماهه وجود خواهد داشت. این چاپ ها 62 تا 73 درصد از سبد وزنی سه ماهه را پوشش خواهند داد. جزئیات بیشتر را می توانید در اینجا بخوانید.

قرائت رسمی CPI برای باند هدف RBA 2-3٪ به عنوان عدد سه ماهه باقی خواهد ماند. CPI سالانه در پایان اکتبر به 6.9% رسید که بسیار کمتر از پیش بینی 7.6% بود.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله AUD/USD

همه اینها در مقایسه با واکنش بازار به جلسه توجیهی مورد انتظار جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه، معنی بسیار کمی داشت.

پیش از سخنان وی، گروهی از سخنرانان فدرال رزرو این پیام را دریافت کردند که بانک نرخ بهره را کمتر از چهار افزایش قبلی 75 واحد پایه (bps) افزایش خواهد داد. یعنی 50 واحد در ثانیه در جلسه دسامبر که بازارهای نرخ بهره در ماه های قبل قیمت گذاری کردند.

آقای پاول از همان صفحه آهنگ صحبت کرد، اما بازار بدون توجه به آنچه که بخش باس انجام می‌داد، به آهنگ خودش می‌رقصید. سهام افزایش یافت، بازدهی خزانه داری سقوط کرد، و دلار آمریکا دچار افت شد.

سقوط دلار آمریکا، دلار استرالیا را به بالاترین سطح 13 هفته اخیر به بالای 68 سنت رساند. مسیر پیش رو تا پایان سال تا حدودی دشوار است.

مهم این است که RBA این سه شنبه در مورد نرخ ها تصمیم گیری خواهد کرد. بازار تقریباً 50/50 با افزایش 25 bp با قیمت 13 bp است.

نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان اکثریت پاسخ دهندگان را به دنبال افزایش 25 بشکه ای در روز کرده است. پس از حکم دسامبر، RBA دیگر تا اوایل فوریه تشکیل نخواهد شد.

داده‌های تولید ناخالص داخلی استرالیا در روز چهارشنبه منتشر می‌شود و پیش‌بینی‌کنندگان به رشد 6.1 درصدی نسبت به سال قبل تا پایان اکتبر چشم دوخته‌اند. این رقم فوق‌العاده‌ای خواهد بود، به استثنای این واقعیت که تورم دقیقاً همراه با آن است و رشد واقعی را منفی می‌کند.

با این وجود، اقتصاد استرالیا در مقایسه با سایر کشورها در وضعیت خوبی قرار دارد و هر چه استرالیایی ها در دهه 60 بیشتر بمانند، وسعت محلی بیشتر می شود.

به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت، دلار استرالیا/دلار آمریکا بیشتر تحت تأثیر چرخش‌های «دلار بزرگ» قرار می‌گیرد تا عوامل داخلی.

با نگاهی به آینده، بازسنجی انتظارات فدرال رزرو ممکن است باعث شود که دلار آمریکا تا حدودی ثابت بماند و به طور بالقوه به صادرکنندگان استرالیایی یک گاز دیگر به گیلاس بدهد.

نمودار AUD/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع