با تغییر تمرکز به FOMC، دلار پس از CPI کاهش یافته است


نقاط صحبت دلار، EURUSD، GBPUSD، USDJPY، FOMC و CPI:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 137; GBPUSD صعودی بالای 1.2300; EURUSD صعودی به بالای 1.0700
  • CPI ایالات متحده به طور قابل توجهی کمتر از آنچه توسط اقتصاددانان انتظار می‌رفت کاهش یافت و همان واکنش بازار را به‌روزرسانی نوامبر ایجاد کرد، اما هنوز تغییر قابل توجهی در پیش‌بینی نرخ نداشت.
  • در حالی که EURUSD، GBPUSD و USDJPY درجات مختلفی از شکست فنی را در برابر گرین‌بک به ثبت رسانده‌اند، تصمیم FOMC پیش‌رو هنوز یک ملاحظات حیاتی برای روند است.

توصیه شده توسط John Kicklighter

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

به روز رسانی شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) برای ماه نوامبر، راه راه های خود را به عنوان یک محرک اصلی بازار ثابت کرده است، که بازتابی از نوع تاثیری است که در 10 نوامبر پس از انتشار قبلی شاهد بودیم. با گزارش تورم ماه گذشته، تاثیر آن بر دلار قابل توجه بود – حداقل از نظر فنی. شکست به زیر خط روند 2022 تا آن نقطه به طور قابل توجهی مسیر بازار را تغییر داد. این نشان می‌دهد که پیش‌بینی بازار برای «اوج» نرخ صندوق‌های فدرال رزرو در سال 2023 چندان پایین نیامده است. با این وجود، باد از بادبان های صعودی دلار کشیده شد و از آنجا یک عقب نشینی متلاطم دنبال شد. با چاپ داده های امروز، همان واکنش اولیه وجود داشت. شاخص دلار DXY کاهش شدید دیگری را نشان داد، اما این بار شاخص کل آن شکست فنی چشمگیر را تجربه نخواهد کرد. پایین ترین نرخ شش ماهه جدید برچسب گذاری شد، اما هیچ سطح پشتیبانی فنی برجسته ای در مجاورت وجود نداشت. نکته جالب این است که همین سکوت در تبدیل قرائت تورم سردتر به کاهش معنی دار پیش بینی نرخ ها وجود داشت. بر اساس قراردادهای آتی صندوق فدرال رزرو، نرخ معیار در ژوئن 2023 (در حدود نقطه پایانی) 4.84 درصد خواهد بود، اما این چرخش چشمگیری نسبت به اوج 5.13 درصدی در اوایل نوامبر نیست.

نمودار شاخص دلار DXY با نرخ ضمنی وجوه فدرال رزرو برای ژوئن 2023 همپوشانی شده است (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

اگر تورم سریع‌تر از اقتصاددانان کاهش می‌یابد – و به نظر می‌رسد که بازارها برون‌یابی می‌کنند: فدرال رزرو – انتظار می‌رود، پس چرا نرخ‌های بهره با سرعت بیشتری کاهش نمی‌یابد؟ این جای سوال دارد زیرا به نظر می رسد که این یک عامل کلیدی در روند صعودی دلار در سال جاری باشد. پاسخ ممکن است چند برابر باشد. برای یک، نرخ پایانی 4.85 درصد خیلی بالاتر از محدوده فعلی 3.75-4.00 درصد نیست. و اگر فدرال رزرو با افزایش امتیاز پایه 50 دسامبر خود که بازارها همچنان در حال پیش بینی آن هستند، عمل کند، در سال 2023 به هیچ وجه انقباض کمی را نشان خواهد داد. یکی دیگر از ملاحظات برای تأثیرگذاری که این موضوع تجربه می کند، جنبه نسبی نرخ بهره است. دلار در خلأ به نرخ فدرال رزرو پاسخ نمی دهد. «حمل» در نظر گرفتن تفاوت‌های بازدهی است، و سایر بانک‌های مرکزی بزرگ نیز در مسیر جنگ‌طلبانه‌شان سرد می‌شوند. با این حال، شاید بیشترین تأثیرگذاری در کوتاه مدت این واقعیت است که تصمیم گیری نرخ FOMC فردا در ساعت 19:00 به وقت گرینویچ قرار می گیرد. چشم انداز نرخ پایانه ها می تواند به طور چشمگیری با آنچه که بانک مرکزی تصمیم می گیرد پس از اعلام آن اعلام کند، تغییر کند.

نمودار وضعیت نسبی سیاست پولی بانک های مرکزی عمده

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

با توجه به جنبه نرخ بهره نسبی بازار FX، یک جفت به خصوص جالب برای تماشا EURUSD خواهد بود. صلیب بار صعودی را تجربه کرد که از افت دلار انتظار می رفت، اما در اینجا هنوز مقاومت فنی وجود دارد که در بالا مورد توجه قرار نمی گیرد. در حالی که به اندازه کافی بالاترین هفته گذشته را کاهش دادیم، باز هم بازگردانی فیب 38.2 درصدی موج خرسی ژانویه 2021 تا سپتامبر 2022 و مقاومت خط روند از سری اوج های پایین تر 18 ماه گذشته وجود دارد. هر چند جالب تر، توجه اساسی است. در حالی که بانک مرکزی اروپا یکی از پایین‌ترین نرخ‌های معیار را در میان همتایان خود دارد، به نظر می‌رسد پتانسیل بیشتری برای انقباض بیشتر در سال 2023 وجود داشته باشد. با توجه به اینکه خطرات رکود اقتصادی بسیار بالا برای اروپا و سایر نقاط جهان که با شدت بیشتری با تورم مبارزه می‌کنند، ممکن است مقام سیاسی منطقه یورو منطقی است که تلاش های خود را با نرخ ترمینال پایین تر کاهش دهد. و با توجه به تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ روز پنجشنبه، این گزینه ای است که ممکن است به زودی تایید یا رد شود.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -18٪ 1% -7٪
هفتگی -26٪ 9% -7٪

نمودار EURUSD همپوشانی با مابه التفاوت بازده اوراق قرضه دو ساله دولت اتحادیه اروپا – ایالات متحده (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

تا آنجا که تصمیمات رقیب بانک مرکزی پیش می رود، بانک انگلستان نیز در حال اعلام سیاست پولی خود در روز پس از فدرال رزرو است. انتظار می‌رود هر سه بانک مرکزی 50 واحد در ثانیه افزایش یابند، اما انتظار می‌رود BOE قبل از رسیدن به ترمینال خود در سال 2023 در مقایسه با همتای آمریکایی خود، کار بیشتری داشته باشد. مبادلات یک شبه نرخ معیار ژوئن 2023 در بریتانیا 4.59 درصد بود، اما این نرخ در حال حاضر روی 3.00 درصد است. این می تواند پتانسیل انتقال قابل توجهی را در شکست GBPUSD بالاتر از نقطه میانی محدوده پس از همه گیری آن در حدود 1.2300 ارائه دهد. با توجه به اینکه امروز یک شکست صعودی رخ داده است، این می‌تواند برای «کابل» نوسانی ایجاد کند، سپس تصمیم فدرال رزرو و واکنش دلار و به دنبال آن نتیجه BOE و پاسخ استرلینگ را خواهیم داشت.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -14٪ -4٪ -8٪
هفتگی -18٪ 5% -5٪

نمودار GBPUSD همپوشانی با مابه التفاوت بازده اوراق قرضه دو ساله دولت بریتانیا – ایالات متحده (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

یکی دیگر از حرکت های سازنده در میان شرکت های اصلی دلاری USDJPY بوده است. این جفت حمایت قبلی خود را به عنوان مقاومت در 137.50 حفظ کرد. از نظر فنی، این یک الگوی نوع پیشرفت تولیدی است. اما ما هنوز به پایین ترین سطح بعدی یعنی 38.2 درصد فیب از محدوده 2021-2022 در حدود 133.20 نرسیده ایم – هنوز هم تا حدودی کاهش یافته است. نکته جالب اینجاست که با توجه به اینکه بانک مرکزی ژاپن اساساً روی نرخ های صفر لنگر انداخته است، سیاست پولی نسبی چندان عاملی نیست. بنابراین تصمیمات سیاستی فدرال رزرو دارای وزن اساسی بسیار بیشتری است. گفته می شود، یک ملاحظه “ریسک” وجود دارد که می تواند مسیر این جفت را پیچیده کند. این یک معامله حمل و نقل قابل توجه در بین ضربدرهای ین است، اما چقدر حق بیمه وجود دارد که باز شود؟ اگر پیش‌بینی‌های فدرال رزرو کاهش یافته باشد (USDJPY نزولی) آیا می‌تواند ریسک ریسک را از طریق دارایی‌هایی مانند شاخص‌ها (USDJPY صعودی) افزایش دهد؟




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 13% -15% -3٪
هفتگی 6% -9٪ -2٪

نمودار USDJPY با مابه التفاوت بازده اوراق قرضه دو ساله دولت بریتانیا – آمریکا (روزانه)

image5.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview





منبع