با افزایش ریسک پذیری به داده های عرضه، نفت خام برای سومین روز از حمایت 76 افزایش یافت.


  • چشم انداز بازار: صعود نفت خام به بالای 76.00
  • روند ریسک پذیری در جلسه گذشته افزایش یافت، زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، سیگنال آهسته‌تری از افزایش نرخ بهره را در پیش داشت – اما این چقدر به قیمت نفت خام تبدیل شد؟
  • کاهش شدید 12.58 میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته – طبق گزارش EIA – فشار ناشی از عرضه را بر این کالای حیاتی افزایش می دهد.

توصیه شده توسط John Kicklighter

ایجاد اعتماد در معاملات

قیمت نفت خام صعود خود را در هفته به سومین جلسه متوالی افزایش داده است و این افزایش را از سطح فنی بزرگ در حدود 76.00 افزایش داده و عملکرد هفته را به صعودی ترین (5.6 درصد) از ابتدای اکتبر رسیده است. از جنبه اساسی، دو پایه متضاد برای حمایت از گاوها به ما پیشنهاد شد: عرضه اطلاعات خارج از ایالات متحده و احساسات عمومی به لطف سخنان کلیدی فدرال رزرو. زمان حرکت بازار انرژی نشان می‌دهد که یکی از آن ویژگی‌ها تا کنون وزن بیشتری در عملکرد داشته است، اما انگیزه‌ها می‌توانند با زمان و شرایط تغییر کنند. قبل از فرو رفتن در “استدلال”، عمل قیمت از خود کالا در مقیاس بزرگ و بزرگ وزن دارد. با نگاهی به نمودار هفتگی یا ماهانه، اصلاح فیبوناچی 61.8 درصدی محدوده تاریخی – از اوج های جولای 2008 تا عمق قیمت گذاری منفی کوتاه در آوریل 2020 – درست زیر 76.00 قرار می گیرد. مشخص نیست چه تعداد از معامله گران می توانند این سطح را ببینند، چه کمتر به آن وزن بدهند. اما هرچه بیشتر در اطراف آن سطح درگیر شود، شناخت بیشتری را جلب می کند.

نمودار معاملات آتی نفت خام WTI با موقعیت خالص معاملات آتی از COT (هفتگی)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

قابل توجه است که در حالی که نفت خام ایالات متحده در طول دو ماه گذشته بر روی یک محدوده حمایتی ضعیف کار کرده است – فقط در کف دو برابری -، یک واگرایی در موقعیت خالص معاملات آتی از COT وجود دارد. در حالی که این یک برگشت به شکل “V” در موقعیت خالص نبود (همانطور که در بالا به رنگ آبی دیده می شود)، بهبود تدریجی وجود داشته است. گفتنی است، انگیزه این حرکت از کجا می‌آید. بزرگ‌ترین تحول پشت این بازار در جلسه گذشته، تورم عمومی احساسات بود که در طیف دارایی‌های «ریسکی» مشاهده شد که در ساعات پایانی جلسه ایالات متحده باز و معامله می‌شدند. این تا حد زیادی ناشی از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بود، که اظهار داشت که احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ در ماه دسامبر وجود دارد. در حالی که این تعجب آور نیست و خطرات رکود اقتصادی را تعدیل نمی کند، با این حال نوعی تسکین را ارائه می دهد که به نظر می رسید معامله گران سهام به دنبال آن بودند – نه به ذکر است که باعث کاهش دلار شد. به نظر می رسد که این می تواند سهم قابل توجهی در قیمت انرژی داشته باشد، چه از طریق یک اشتهای سفته بازانه یا از طریق انتظارات برای فرود “نرم” که پاول هنوز در نظرات خود به آن امیدوار بود. تنها مشکل این است که همبستگی حدسی در بازه زمانی بالاتر (یعنی روزانه و هفتگی) منحرف شده است، اما به ویژه در چارچوب زمانی پایین تر (یعنی 15 دقیقه) خاموش بود.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -2٪ 7% 1%
هفتگی -23٪ 112% -5٪

نمودار معاملات آتی نفت خام WTI با S&P 500 و شاخص دلار معکوس DXY (روزانه) پوشانده شده است.

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در غیاب انگیزه سوداگرانه، عملکردهای سنتی عرضه و تقاضا همیشه ارزش نظارت را دارند. همانطور که اتفاق می افتد، ارقام موجودی EIA در جلسه صبح نیویورک به روز شد. به گفته این آژانس، ذخایر آمریکا 12.58- میلیون بشکه کاهش یافت که به طور چشمگیری بیشتر از انتظار 2.758- میلیون بشکه و 3.369- میلیون بشکه در هفته قبل است. این امر نشان‌دهنده تقاضای بیشتر برای پردازنده‌ها و مصرف‌کنندگان است که بر اساس گزارش‌هایی است که اوپک پلاس در حال بررسی کاهش تولید خود به دلیل سطوح پایین‌تر قیمت‌های جهانی نفت در آخر هفته است. این موضوع همچنان در پس‌زمینه نفوذ می‌کند، اما خط مشهودی از رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده بعدی برای اجرای این شارژ ارائه نمی‌کند. در حرکت رو به جلو، معامله گران نفت خام به خوبی می توانند از نوسانات و جریان عمومی اشتهای سفته بازی در سیستم مالی مراقبت کنند تا حسی در این بازار پیدا کنند.

نمودار ذخایر نفت خام ایالات متحده به طور میانگین 5 ساله (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع