بانک ملی سوئیس 75 امتیاز پایه افزایش می‌یابد، EUR/CHF بالاتر می‌رود


بانک ملی سوئیس، پیش بینی EURCHF و تحلیل و بررسی

  • SNB نرخ ها را با 75 واحد پایه به 0.50 درصد افزایش داد.
  • تجمع EUR/CHF در مورد مداخله احتمالی FX.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

برای همه انتشار داده‌های متحرک بازار و رویدادهای اقتصادی، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX.

بانک ملی سوئیس (SNB) امروز نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد تا برای اولین بار در بیش از یک دهه، نرخ رسمی استقراض را به محدوده مثبت برساند. بازارهای مالی به طور کامل 50 واحد افزایش قیمت داشتند و مفسران در روزهای اخیر به سمت افزایش سه چهارم درصدی تمایل داشتند. SNB گفت که آنها نمی توانند افزایش بیشتر نرخ را رد کنند، “برای اطمینان از ثبات قیمت در میان مدت”، در حالی که بانک مرکزی همچنین گفت که “مایل است در صورت لزوم در بازار ارز فعال باشد”.

SNB اکنون رشد تولید ناخالص داخلی 2% در سال جاری را پیش بینی می کند که نیم درصد کمتر از جلسه گذشته است. بانک مرکزی همچنین خاطرنشان کرد که تورم 3.5 درصدی در ماه اوت، احتمالاً در حال حاضر در سطح “بالا” باقی خواهد ماند.

واکنش فوری در بازار ارز باعث تضعیف فرانک سوئیس در برابر یورو شد و معامله گران به هشدار بانک مرکزی مبنی بر تمایل به فعال شدن در بازار ارز متکی بودند. معامله گران با حافظه طولانی می دانند که در مقابل SNB شرط بندی نکنند.

نمودار قیمت یک دقیقه EUR/CHF، 22 سپتامبر 2022

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 67.74 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 2.10 به 1 است. تعداد معامله‌گران در خالص خرید 3.70 درصد کمتر از دیروز و 5.32 درصد کمتر از هفته گذشته است. نت-شورت معامله گران 11.05 درصد کمتر از دیروز و 10.56 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران مدت‌زمان خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های EUR/CHF ممکن است به کاهش خود ادامه دهند. معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند، و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما می دهد تورش تجاری متضاد EUR/CHF-نزولی قوی تر.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -2٪ 10% 2%
هفتگی -9٪ -4٪ -7٪

نظر شما در مورد فرانک سوئیس – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع