بازگشت ضعیف از سطح پایین چند ماهه، ترس‌های کاهش سرعت رشد می‌کنند


تحلیل قیمت و نمودار دلار آمریکا (DXY).

  • بازدهی خزانه داری ایالات متحده به دلیل ترس های فزاینده رکود اقتصادی کاهش می یابد.
  • پشتیبانی چند ماهه احتمالاً مجدداً آزمایش می شود.

توصیه شده توسط Nick Cawley

فارکس برای مبتدیان

بیشترین خوانده شده: دلار آمریکا (DXY) در آستانه انتشار داده های مهم ایالات متحده تحت فشار باقی می ماند

بازدهی خزانه داری ایالات متحده در روز چهارشنبه پس از آن که آخرین دسته از داده ها نشان داد اقتصاد ایالات متحده در حال تضعیف بیشتر است، کاهش یافت و نگرانی ها از رکود مجدد را برانگیخت. بازدهی UST 5 ساله 20 واحد پایه کاهش یافت، در حالی که شاخص 10 ساله UST نیز با بازگشت خریداران، 20 واحد پایه کاهش یافت که باعث کاهش بازدهی شد. بازار همچنان به آزمایش عزم فدرال رزرو برای بالا نگه داشتن نرخ های بهره برای مدت طولانی تری ادامه می دهد و با 25 واحد پایه قفل برای نشست FOMC در 1 فوریه، از هم اکنون درخواست هایی – البته نه به این تعداد – برای توقف افزایش نرخ ها پس از جلسه ماه آینده وجود دارد. به اقتصاد فرصتی برای بهبودی بدهد. فدرال رزرو برای شروع افزایش نرخ ها دیر کرد و اگر قیمت گذاری در بازار باور شود، به نظر می رسد به طور فزاینده ای این احتمال وجود دارد که آنها برای متوقف کردن آنها دیر کنند و آسیب های غیرضروری به اقتصاد وارد شود.

بازده 10 ساله UST آمریکا

image1.png

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی جدید دلار آمریکا در سه ماهه اول ما را اینجا بخوانید

برای همه انتشار داده‌های متحرک بازار و رویدادهای اقتصادی، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX.

دلار آمریکا همچنان به سمت نزولی است و بعید است که تغییر کند. در حالی که ممکن است دلار در کوتاه مدت شاهد یک دوره تثبیت باشد، با کاهش بازده اوراق قرضه و احتمال توقف اندک افزایش نرخ در ماه آینده، چشم انداز کلی دلار آمریکا پایین تر است. حتی اگر فدرال رزرو در دو جلسه بعدی FOMC نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد، بعید است که این برای تقویت دلار کافی باشد. سبد دلار آمریکا (DXY) نیز تحت فشار یک یورو احیا شده است و بانک مرکزی اروپا در میانه چرخه افزایش نرخ قرار دارد. اظهار نظر اخیر کلااس نات، عضو هیئت‌مدیره بانک مرکزی اروپا، حاکی از آن است که بانک مرکزی تنها با یک نرخ 50 واحدی متوقف نخواهد شد و به «افزایش 50 واحد پایه چندگانه» نیاز است. این امر اختلاف بازدهی بین دلار آمریکا و یورو را بیشتر خواهد کرد و این به ضرر دلار آمریکا خواهد بود.

دلار دیروز حمایت افقی را از پایین ترین سطح 30 می، یعنی سطحی که اخیراً به عنوان حمایت کوتاه مدت شناسایی کرده بودیم، لمس کرد و دوباره برگشت. با این حال، این بازگشت رام به نظر می رسد و با توجه به اینکه هر سه میانگین متحرک همچنان بر دلار تاثیر می گذارند، احتمالاً در کوتاه مدت دوباره پایین ترین سطح دیروز را آزمایش می کند.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا (DXY) – 19 ژانویه 2023

image2.png

نظر شما در مورد دلار آمریکا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع