دقایق آتی بانک مرکزی اروپا برای افزایش شرط هاوکیش؟


تجزیه و تحلیل EUR/USD

  • تمرکز ECB امروز – بازار به دنبال راهنمایی است.
  • ضعف دلار ستون قوت یورو بوده است، آیا این روند ادامه خواهد داشت؟
  • شمع های بلند فیتیله ای و واگرایی نزولی می تواند نشانه ای از خستگی یورو باشد.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی جامع EURO Q1 خود را دریافت کنید!

پیشینه اساسی یورو

یورو از ایالات متحده و منطقه یورو تقویت شده است. با شروع منطقه EZ، نرخ تورم چسبنده، هزینه های انرژی کمتر و یک بانک مرکزی جنگ طلب، همگی برای یورو کمک کرده اند. بانک مرکزی اروپا (ECB) اگرچه در مورد چرخه افزایش نرخ بهره آنها (نسبت به سایر بانک های مرکزی بزرگ) در موضع اخیر خود بسیار تهاجمی بوده است، اگرچه دیر به حزب پرداخته است. دیروز، ویلروی بانک مرکزی اروپا به شدت از راهنمایی های رو به جلو رئیس جمهور کریستین لاگارد به نفع یک 50bps افزایش نرخ بهره در جلسه بعدی در حالی که صبح امروز با حمایت یکی دیگر از مقامات بانک مرکزی اروپا (Klaas Knot) از لفاظی‌های تهاجمی آغاز شد و گفت:بانک مرکزی اروپا قصد دارد چندین بار 50 واحد در ثانیه افزایش یابد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بعداً امروز، رئیس جمهور لاگارد قرار است در داووس (0930GMT) سخنرانی کند و پس از آن صورتجلسات بانک مرکزی اروپا (به تقویم اقتصادی زیر مراجعه کنید) در کانون توجه قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود که هر دو همان پیام جنگ‌طلبانه را ارائه دهند که می‌تواند شاهد قیمت پیشنهادی یورو در برابر دلار باشد.

از نقطه نظر دلار، نگرانی ها در مورد رشد اقتصادی ایالات متحده از طریق از دست دادن اخیر در PPI ایالات متحده و فروش خرده فروشی، بر دلار آمریکا سایه افکنده و تقریباً در یک وضعیت قفل شده است. 25bps افزایش برای نشست بعدی فدرال رزرو در ماه فوریه. سخنرانان Hawkish فدرال رزرو تا حد زیادی توسط بازارها در این مرحله نادیده گرفته می شوند که امروز باید همان مسیر را با کالینز، برینارد و ویلیامز فدرال رزرو دنبال کنند. انتظار می‌رود که داده‌های مجوزهای ساختمانی ایالات متحده در ماه دسامبر به بالاترین سطح خود برسد و در ماه نوامبر به پایین‌ترین حد خود برسد که ممکن است در صورتی که داده‌های واقعی مطابق با برآوردها باشد، ارزش دلار را کاهش دهد.

تقویم اقتصادی یورو/دلار آمریکا

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

تجزیه و تحلیل فنی

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

الگوهای شمعدان

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

نمودار روزانه EUR/USD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

اقدام روزانه قیمت یورو/دلار آمریکا یک تثبیت جانبی اخیر را نشان می دهد. با این حال، فتیله فوقانی طولانی دیروز می تواند منجر به نزول بعدی شود – اصول بنیادین باید چنین حرکتی را مجاز کنند. یورو بازگشت سریعی داشته و به سطوحی رسیده است که آخرین بار در آوریل 2022 در حدود 3.5 ماه مشاهده شده بود و شاید به همین دلیل است که گاوها برای بالا بردن بازار بسیار محتاط هستند. شاخص قدرت نسبی (RSI) این احساس را با حرکت صعودی بازتاب می دهد که نشانه هایی از کند شدن (نزولی/واگرایی منفی) را نشان می دهد. یک برداشت خفیف از سخنرانی رئیسان بانک مرکزی اروپا یا صورتجلسه بانک مرکزی اروپا می تواند جرقه ای برای حرکت پایین تر داشته باشد.

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

احساس مشتری نزولی IG

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر هستند کوتاه در EUR/USD، با 58% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های فروش دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم. با این حال، به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌یابی بلند و کوتاه، به یک سوگیری صعودی کوتاه‌مدت می‌رسیم.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع