بازده و DXY پایین تر، S&P 500 افزایش می یابد


تورم CPI ایالات متحده کمتر از حد انتظار برای معیارهای اصلی و اصلی افزایش می یابد:

عنوان CPI

مادر: 0.1٪ (پیش بینی 0.3٪، قبلی 0.4٪)

سالانه: 7.1٪ (پیش بینی 7.3٪، قبلی 7.7٪)

CPI اصلی:

مادر: 0.2٪ (پیش بینی 0.3٪، قبلی 0.3٪)

سالانه: 6.0٪ (پیش بینی 6.1٪، قبلی 6.3٪)

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

شاخص دلار آمریکا (DXY)

شاخص دلار در لحظاتی پس از داده های دلگرم کننده CPI بیش از 1 درصد کاهش یافت. بنابراین، دلار پس از چاپ سردتر CPI قبلی در ماه اکتبر، با شتابی دوباره به فروش خود ادامه می دهد

بازدهی خزانه داری 2 ساله آمریکا

با تجدید نظر معامله گران در موضع خود در مسیر کاهش نرخ بهره در آینده، بازدهی 2 ساله خزانه داری ایالات متحده کاهش یافت. در حال حاضر، احتمال افزایش 25 واحدی پس از افزایش 50 واحدی پیش‌بینی‌شده فردا در حال افزایش است و بازارها از طریق احتمالات ضمنی در معاملات آتی صندوق‌های فدرال رزرو، برآورد خود از نرخ پایانه را به 4.8 درصد نزدیک‌تر می‌کنند.

چاپ تورم چقدر بر بازارهای مالی تأثیرگذار بوده است؟

نمودار آتی S&P 500 E-Mini نشان می‌دهد که چاپ‌های تورمی تا چه اندازه در تعیین نه تنها جهت بازار، بلکه همچنین حرکت بعدی تأثیرگذار بوده‌اند. در 13 سپتامبر، زمانی که بازارها پیش‌بینی می‌کردند که قیمت شاخص قیمت پایین‌تری برای ماه اوت منتشر شود، با تحقق شگفتی صعودی 0.2 درصدی، شاهد افت فوری (در مجموع -16 درصد) بودیم. سپس در 10 نوامبر، داده‌های CPI اکتبر چاپ تورم خنک‌تری را تولید کرد که بازارهای پرریسک‌تر را تقویت کرد، با این پیش‌بینی که ممکن است فدرال رزرو مجبور به کاهش عجله‌تر شود زیرا تورم نشانه‌هایی از کند شدن را نشان می‌دهد. این شاخص تقریباً 10 درصد کاهش یافت که در پشت چاپ نرم‌تر CPI بود.

نمودار روزانه آتی S&P 500 E-Mini

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

همانطور که می توان انتظار داشت، دلار نیز شاهد تحرکات قابل توجهی در پشت تورم اخیر بود (CPI و معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم ‘PCE’). همانطور که انتظار می رفت، چاپ داغتر از حد انتظار در ماه سپتامبر، دلار را با قدرتی تازه به حرکت درآورد زیرا بازارها با افزایش بیشتر نرخ های تهاجمی قیمت گذاری کردند. جدیدترین چاپ اکتبر CPI با 7.7 درصد، آهنگ جدیدترین فروش دلار را قبل از داده های CPI تعیین کرده است.

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا (DXY).

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع