افزایش نرخ 25bps BoC با Dovish Reaction، Loonie در پیشنهاد دریافت کرد


آنالیز USD/CAD

  • افزایش 25bps مورد انتظار باعث می شود که CAD دچار مشکل شود.
  • اوج نرخ‌ها در سال 2023 توسط بازارهای پولی قیمت‌گذاری شده‌اند.
  • مثلث نزولی هنوز در حال بازی است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پیشینه اساسی USD/CAD

دانش تجارت پایه

تحلیل بنیادی فارکس

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

دلار کانادا به واکنش منفی واکنش نشان داد و اکثر تحلیلگران انتظار یک را داشتند 25bps افزایش نرخ بهره توسط بانک کانادا (BoC) – تقویم اقتصادی زیر را ببینید. در بیانیه مطبوعاتی به افزایش مداوم تورم و همچنین انعطاف پذیری بیشتر ایالات متحده و اروپا از نظر رکود اقتصادی اشاره شد، اما نتوانست بازارها را از پایین آوردن نرخ لونی در برابر دلار بازدارد.

تقویم اقتصادی USD/CAD

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

از دیدگاه کانادایی (به نمودار زیر مراجعه کنید)، بازار کار با سطح بیکاری کم (بنفش) همچنان تنگ است و صرف نظر از کاهش تورم (زرد)، درآمد (سبز) با نرخی که بسیاری انتظار داشتند کاهش نمی یابد. همانطور که گفته شد، نرخ‌های بالاتر باید به آرامی به اقتصاد وارد شود و هزینه‌های خانوار را کاهش دهد و در بلندمدت به محدوده هدف تورم ۲ درصد نزدیک‌تر شود.

متغیرهای اقتصادی کانادا

image2.png

منبع: Refinitiv

یک نقل قول کلیدی از بیانیه نشان داده شده در زیر نشان می‌دهد که تمایل بانک مرکزی آمریکا برای سخت‌تر شدن بیشتر در صورتی که داده‌ها نیاز به افزایش نرخ را نشان دهد، اما اجماع در مورد این افزایش نرخ که اوج آن برای سال 2023 است، همانطور که در جدول زیر نشان داده شده است، ترجیح بازارها را در مورد بانک مرکزی نشان می‌دهد.

اگر تحولات اقتصادی به طور گسترده مطابق با چشم انداز MPR تکامل یابد، شورای حاکم انتظار دارد در حالی که تأثیر افزایش نرخ بهره تجمعی را ارزیابی می کند، نرخ سیاستی را در سطح فعلی خود نگه دارد. شورای حاکم آمادگی دارد در صورت نیاز برای بازگرداندن تورم به هدف 2 درصد، نرخ سیاستی را بیشتر افزایش دهد و در تعهد خود برای بازگرداندن ثبات قیمت برای کانادایی‌ها مصمم است.

احتمالات نرخ بهره BOC

image3.png

منبع: Refinitiv

تجزیه و تحلیل فنی

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

الگوهای شمعدان

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

نمودار روزانه USD/CAD

image4.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

عملکرد قیمت در نمودار روزانه USD/CAD واکنش شدید خرس‌های CAD را نشان می‌دهد، اما در الگوی مثلث نزولی در حال توسعه (سیاه) باقی می‌ماند و هنوز یک پایه پایین‌تر را باطل نمی‌کند.

سطوح مقاومت کلیدی:

سطوح پشتیبانی کلیدی:

داده های احساس مشتری IG: نزولی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر هستند بلند در USD/CAD، با 52% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم که منجر به سوگیری کوتاه مدت نزولی می شود.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع