گزارش مشاغل ژوئن – اقتصاد ایالات متحده 372000 حقوق و دستمزد اضافه می کند، نرخ بیکاری 3.6٪


گزارش مشاغل ژوئن ایالات متحده نکات کلیدی:

  • کارفرمایان ایالات متحده در ماه ژوئن 372000 حقوق و دستمزد اضافه کردند که بالاتر از انتظارات برای افزایش 268000 شغل است.
  • نرخ بیکاری مطابق با پیش بینی های بازار در 3.6 درصد ثابت است
  • میانگین درآمد ساعتی 0.3 درصد به صورت ماهانه افزایش می یابد که این رقم سالانه را از 5.3 درصد در ماه می به 5.1 درصد می رساند.

بیشترین خوانده شده: NFP و فارکس: NFP چیست و چگونه آن را معامله کنیم؟

بازار کار ایالات متحده در ماه گذشته علیرغم کاهش سریع فعالیت های اقتصادی، که بخشی از آن ناشی از تشدید شرایط مالی در واکنش به چرخه صعود تهاجمی فدرال رزرو با هدف از بین بردن نیروهای تورمی افسارگسیخته در اقتصاد بود، قوی باقی ماند.

بر اساس گزارش اداره آمار کار، کارفرمایان ایالات متحده در ماه ژوئن 372000 کارگر اضافه کردند که بالاتر از پیش بینی 268000 مورد انتظار بود، پس از افزایش 384000 شغلی در ماه می. با این نتیجه، که می‌توان آن را با توجه به مرحله آخر چرخه تجاری، از نظر همه حساب‌ها سالم در نظر گرفت، نرخ بیکاری بدون تغییر در 3.6 درصد باقی ماند که نشان‌دهنده این است که بازار در نزدیکی یا نزدیک به اشتغال کامل است.

مربوط: صعودی بیت کوین، فروش یورو بی امان می شود، تجارت NFP

به طور جداگانه، نظرسنجی تأسیسات نشان داد که میانگین درآمد ساعتی، یک شاخص تورم که دقیقاً دنبال می‌شود، مطابق با برآوردهای وال استریت، بر اساس تعدیل فصلی 0.3 درصد افزایش یافت. نرخ سالانه به نوبه خود از 5.3 درصد قبل به 5.1 درصد کاهش یافت که نشانه ای از کاهش فشار دستمزدها است. در حالی که رشد آهسته‌تر دستمزد اسمی ممکن است برای آمریکایی‌ها نامطلوب باشد، می‌توان آن را یک تحول مثبت در نبرد برای بازگرداندن ثبات قیمت‌ها دانست.

تحولات بازار

اقتصاد ایالات متحده در ماه‌های اخیر به‌سرعت سرد شده است که به دلیل سخت‌تر شدن شرایط مالی و مهم‌تر از همه، تضعیف هزینه‌های مصرف‌کننده، در بحبوحه تورم بالا در چهار دهه گذشته، تحت تأثیر قرار گرفته است. افزایش هزینه های زندگی قدرت خرید خانوارها را کاهش داده است و مصرف کنندگان را به کاهش هزینه ها سوق داده است که محرک اصلی تولید ناخالص داخلی کشور است.

بحث کمی وجود دارد که فدرال رزرو این کاهش را تشدید کرده است. بانک مرکزی برای شروع عادی سازی سیاست ها خیلی منتظر ماند و اجازه داد تورم در کل اقتصاد گسترش یابد. هنگامی که مشخص شد که افزایش نرخ بهره گذرا نیست، سیاستگذاران چاره‌ای جز شروع افزایش نرخ بهره نداشتند که خطر فرود سخت را افزایش می‌داد.

علیرغم افزایش بادهای مخالف، استخدام به خوبی انجام شده است. اگرچه سرعت ایجاد شغل به وضوح کاهش می یابد، اما شواهد محکمی مبنی بر اینکه بازار کار در شرف سقوط است وجود ندارد. گفته می‌شود، اگر تصویر اشتغال سالم بماند، مصرف آسیب قابل توجهی نخواهد داشت، وضعیتی که می‌تواند از رکود اقتصادی بزرگ جلوگیری کند. در مقابل این پس‌زمینه، اگر فشارهای تورمی در ماه‌های آتی کاهش نیابد، فدرال رزرو فضایی برای ادامه افزایش شدید هزینه‌های استقراض خواهد داشت.





منبع