گاوها پس از غلبه بر صعودی هفته گذشته به CPI فشار می آورند


نکات بحث شاخص ها:

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

سهام پس از رشد هفته گذشته، هفته را با بارقه‌ای از امید آغاز می‌کنند یک سازند فراگیر صعودی در نمودارهای هفتگی S&P 500 و Nasdaq 100. این تشکیلات که پس از تشکیل کوتاه‌مدت چاپ شده بودند، در اوایل هفته گذشته به عقب‌نشینی منجر شدند، زیرا هر شاخص نیز شکل گرفته بود. سازند گوه در حال سقوط در نقاط کلیدی حمایت، که چهارشنبه گذشته شروع به تسلیم شدن کرد و پس از آن پنج شنبه و جمعه بسیار قوی بود، با افزایش قیمت تا پایان هفته.

برای این هفته، گاوها پس از تایید روند صعودی هفته گذشته دری باز دارند. از نمودار هفتگی زیر نیز می توانیم a مثلث متقارن که در طول تجارت 2022 ادامه دارد، با جهش هفته گذشته از حمایت در این الگو.

با CPI قرار است فردا منتشر شود و فدرال رزرو در حال حاضر در یک پنجره خاموشی قرار دارد، ممکن است حرکتی برای روندها در محدوده این تثبیت طولانی مدت وجود داشته باشد.

نمودار قیمت هفتگی S&P 500

نمودار هفتگی spx

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

S&P 500 کوتاه مدت

از نمودار روزانه می‌توانیم ببینیم که این حرکت صعودی در هفته گذشته چقدر سریع جمع شده است، که به نظر می‌رسد یک درایو سنگین از پوشش کوتاه داشته باشد.

مقاومت فعلی در قبل نشان داده شده است پشتیبانی از اقدام قیمت، حدود 4113، و کمی شکاف پر نشده وجود دارد که از حدود 4010 تا باز شدن نوار جمعه گذشته، درست بالای 4020 ادامه دارد.

نقطه بزرگ مقاومت برای این هفته در اطراف نقطه همگرا در اطراف 4220 ظاهر می شود. این نزدیک به نشانگر 50 درصدی فروش سال 2022 و نشانگر 14.4 درصدی جهش ژوئن است. شاید مهمتر از آن، این منطقه از اقدام واقعی قیمت در ماه فوریه بود، زمانی که بازارها واقعاً شروع به عقب نشینی با فرضیه فدرال رزرو جنگ طلب و تنش های جنگی در شرق اروپا کردند.

بین قیمت فعلی و آن سطح منطقه دیگری از پتانسیل مقاومت است که در 4165 رسم شده است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نمودار روزانه S&P 500

نمودار روزانه spx500

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

S&P 500 کوتاه مدت

با پایین آمدن حتی بیشتر در نمودار، می‌توانیم روی این حرکت اخیر تمرکز کنیم. در اینجا کمترین عقب‌نشینی وجود دارد و با توجه به اینکه خرس‌های تهاجمی چگونه قیمت‌ها را در مسیر پایین‌تر ضربه می‌زنند، عجیب و غریب است و اغلب نشان‌دهنده یک نوع حرکت کوتاه است.

اما – بسیاری از روندهای صعودی به عنوان یک رالی کوتاه مدت و با چند راننده در افق شروع می شوند، ارزش آن را دارد که در اینجا ذهنی باز داشته باشید. یا شاید مهمتر از آن، ارزش آن را دارد که قبل از طرح ریزی، منتظر شواهدی مبنی بر ورود مجدد خرس ها باشید.

یک سطح حمایت کوتاه مدت در حدود 4085 وجود دارد که یک سطح فیبوناچی است که کمک کرد تا بالاترین سطح هفته گذشته را پوشش دهد. کمی پایین تر، چیز دیگری است سطح فیبوناچی در حدود 4065 و به دنبال آن شکاف از جمعه که تقریباً بین 4010-4020 است.

برای روند نزولی تصویر بزرگ – فروشندگان باید در نهایت از آن نقطه حمایتی عظیم در اطراف منطقه 3900، که فروشندگان هفته گذشته از آن محروم بودند، خارج کرده و پشت سر بگذارند.

نمودار چهار ساعته S&P 500

نمودار چهار ساعته spx

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

نزدک 100

به نظر من، Nasdaq 100 در این تم صعودی نسبت به آنچه در بالا در S&P 500 نشان داده شده است، ترسناک تر به نظر می رسد.

در حالی که S&P 500 حمایت را در روند صعودی حفظ کرد خط روندبا حفظ نظم مثلث متقارن، نزدک 100 به زیر این مرز شکست و حتی در پایان هفته قبل کمی مقاومت را در آنجا گرفت. و به طور مشابه، خریداران در هفته گذشته افزایش قیمت داشتند، اما به نظر می‌رسد این حرکت‌ها در اینجا معتدل‌تر از آنچه در S&P 500 دیده‌ام، بوده است.

با این حال، مقاومت مشابهی در بالای سر وجود دارد، زیرا آن نقطه قبلی حمایت از قیمت حدود 12814 حفظ شده است. حمایت تبدیل شده به مقاومت پتانسیل. سطح دیگری از این دست کمی بالاتر است، حدود 12942. و بالاتر از آن، اصلاحی 38.2 درصدی فروش سال 2022 است که با پیش بینی خط روند نزولی که از اوج های ژانویه گرفته شده است، دنبال می شود. که در حال حاضر حدود 13402 پیش بینی می شود.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار قیمت روزانه نزدک 100

نمودار روزانه نزدک

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; نزدک 100 در Tradingview

نزدک کوتاه مدت

در سمت حمایت معادله، نقطه ای از مقاومت تبدیل به حمایت در حدود 12658 وجود دارد که پس از آن سطح فیبوناچی در 12585 وارد می شود. در زیر آن، پیش‌بینی خط روند را داریم که از پایین‌ترین نوسان ژوئن و جولای گرفته شده است و پس از آن سطح فیبوناچی 12414 به تصویر کشیده می‌شود. این سطح اخیر به عنوان حمایت در اواخر آگوست و مقاومت در اوایل سپتامبر عمل کرده است، بنابراین من به احتمال زیاد به آن سطح وزن بیشتری نسبت به پیش بینی خط روند در این مرحله می دهم – اما هر دو برای خرس ها برای نزولی کلیدی هستند. تم های ادامه برای بازگشت به تصویر.

نمودار قیمت دو ساعته نزدک

نمودار دو ساعته نزدق

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; نزدک 100 در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع