کاهش قیمت نفت به دلیل افزایش نرخ ها و کندی روند بهبود تقاضا در چین


چشم انداز نفت خام: نزدیک مدت کمی نزولی است

  • روغن قیمت این هفته تقریباً 4 درصد کاهش یافت که تحت فشار نگرانی های تقاضا در بحبوحه افزایش سریع نرخ های بهره بود.
  • با اينكه روغن ممکن است در روزهای آینده معاملات کمتری داشته باشد، چشم انداز میان مدت آن به لطف بازگشایی اقتصاد چین سازنده باقی می ماند.
  • این مقاله به بررسی سطوح فنی کلیدی برای مشاهده در معاملات آتی نفت خام WTI در هفته آینده می‌پردازد

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: زمانی که بازارها روی نرخ های بالاتر فدرال رزرو شرط بندی می کنند، طلا برای حمایت فیبوناچی هزینه می کند

قیمت نفت، همانطور که توسط قرارداد آتی ماهانه WTI اندازه گیری شد، هفته را به شدت کاهش داد و تقریباً 4 درصد کاهش یافت و در حدود 76.5 دلار در هر بشکه معامله شد. دلار آمریکا قدرت و بازده بالاتر خزانه داری ایالات متحده. نرخ‌های اوراق قرضه در این ماه به‌دلیل قیمت‌گذاری مجدد در مسیر انقباض فدرال رزرو به طرز چشمگیری افزایش یافته است و این نگرانی را افزایش داده است که محیط سیاست پولی محدودکننده فزاینده می‌تواند رشد را کاهش دهد و کالاها را کاهش دهد.

WTI و سایر معیارهای بین المللی نیز به دلیل نگرانی از اینکه تقاضای سوخت چین در بحبوحه تحرک رکود هنوز بالا نمی رود تحت فشار قرار گرفتند. کووید-19 همچنان در کشور نفوذ می کند پس از حذف ناگهانی اکثر اقدامات کنترل بیماری همه گیر. نمی توان انکار کرد که این نگرانی ها درست است، اما وضعیت فعلی در ملت کمونیستی موقتی است. هنگامی که جمعیت به مصونیت گله ای دست یافت، اقتصاد باید با انتقام برگردد و مصرف انرژی را افزایش دهد. این می تواند در کوتاه مدت رخ دهد.

اگرچه آشفتگی بازار و احساس ریسک ممکن است هر از گاهی در روزها و هفته های آینده بر کالاهای دوره ای تاثیر بگذارد. بازگشایی چینهمراه با فعالیت های اقتصادی انعطاف پذیر ایالات متحده، باید زمینه حمایتی را برای نفت خام در اواخر سال ایجاد کند. سناریوی صعودی همچنین باید با تولید محدود و منضبط اوپک پلاس تقویت شود و انتظار می‌رود این کارتل به سهمیه‌های تولید فعلی پایبند باشد، حتی اگر تعادل بازار در نیمه دوم سال 2023 به کسری عرضه تغییر کند.

به طور خلاصه، نفت یک چشم انداز سازنده را حفظ می کند و در یک افق میان مدت به سمت بالا حرکت می کند بر اساس مبانی مطلوب، اما در آینده بسیار نزدیک، قیمت ها بی ثبات خواهند ماند و ممکن است کاهش بیشتری پیدا کنندبه خصوص اگر احساسات در وال استریت بدتر شود. سفته بازی یک کاتالیزور قوی است و گاهی اوقات می تواند مسیر کوتاه مدت را برای اکثر دارایی های قابل معامله تعیین کند.

از نظر تحلیل فنی، به نظر می رسد نفت در حال توسعه الگوی سر و شانه است که در نمودار روزانه زیر مشاهده می شود. این شکل گیری نزولی می تواند تایید شود اگر قیمت ها شانه دوم را تکمیل کنند و در حدود 73.50 دلار به زیر خط گردن بشکنند. این شکست می‌تواند جرقه‌های پایین‌تری را به دنبال داشته باشد و راه را برای آزمایش مجدد منطقه 70 دلاری و به دنبال آن 66.20 دلار هموار کند.

از طرف دیگر، اگر خریداران بازگشته و باعث بازگشت صعودی شوند، مقاومت اولیه را می توان در حدود سطح روانی 79 دلار یافت. اگر این سقف در سمت بالا شکسته شود، حرکت صعودی می تواند شتاب بگیرد و اوج ژانویه تبدیل به منطقه بعدی تمرکز برای گاوهای نر بازار شود.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 15% -31٪ 0%
هفتگی 16% -36٪ -1٪

نمودار معاملات آتی نفت خام

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار آتی نفت خام با استفاده از TradingView ایجاد شد





منبع