چشم انداز یورو (EUR/USD) پیش از تصمیمات سیاست بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو، نادیده گرفته شد


EUR/USD قیمت، نمودار، و تجزیه و تحلیل

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

بازارهای مالی در حال حاضر شروع به کند شدن کرده‌اند و با وجود داده‌ها یا رویدادهای اقتصادی کم، امروز احتمال هرگونه حرکت قابل توجهی در فضای ارز در بهترین حالت محدود است. چند نسخه قابل توجه در ایالات متحده در پایان این هفته وجود دارد – PPI ایالات متحده و اعتماد مصرف کننده میشیگان در روز جمعه – اما تا آن زمان تقویم خالی است و معامله گران کار کمی با آنها ندارند. با این حال، هفته آینده با مجموعه ای از تصمیمات سیاست پولی بانک مرکزی، از جمله فدرال رزرو (FOMC) در چهارشنبه، 14 دسامبر، و بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز بعد، بسیار متفاوت است. انتظار می رود هر دو بانک مرکزی نرخ استقراض خود را 50 واحد افزایش دهند، اما مثل همیشه این لفاظی های پیرامون این تصمیمات است که بازارها را برای ورود به سال جدید راهنمایی می کند.

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله EUR/USD

در مصاحبه با میلانو فاینانزا، فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا که امروز منتشر شد، پیشنهاد کرد که تورم منطقه یورو ممکن است به اوج خود برسد و فشار قیمت ها ممکن است در اواخر سال 2023 به شدت کاهش یابد.

احتمالاً خیلی زود است که چنین قضاوتی را انجام دهیم، اما من به طور منطقی می توانم بگویم که به احتمال زیاد به اوج تورم نزدیک شده ایم. اما اینکه آیا این در حال حاضر اوج است یا اینکه در آغاز سال 2023 خواهد رسید، هنوز مشخص نیست. عدم قطعیت اصلی این است که ما شاهد نوسانات زیادی در قیمت گاز بوده ایم. در برخی کشورها، قیمت‌های مصرف‌کننده بسیار تغییر کرده است، در حالی که در برخی دیگر، برای مثال، برخی شرکت‌های خدمات شهری هنوز افزایش قیمت‌ها را به پایان نرسانده‌اند. با توجه به افزایش قابل توجه قیمت ها، تورم اضافی در اوایل سال آینده را رد نمی کنم. زمانی که ماه های ابتدایی سال 2023 را پشت سر گذاشتیم، بعداً در سال 2023 – در بهار یا تابستان – باید شاهد کاهش قابل توجهی در نرخ تورم باشیم. با این حال، بازگشت تورم از سطوح بسیار بالای فعلی به 2 درصد زمان می برد.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

دلار آمریکا دیروز پس از انتشار داده های ISM ایالات متحده در نوامبر افزایش یافت. این گزارش افزایش شدیدی را در فعالیت‌های تجاری نشان می‌دهد که منجر به این فکر می‌شود که فدرال رزرو ممکن است برای مبارزه با تورم سرسام‌آور، نرخ‌ها را بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شد افزایش دهد.

داده‌های PMI خدمات ایالات متحده، تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم را شگفت‌زده می‌کند

نمودار روزانه EUR/USD علیرغم تقویت دیروز دلار آمریکا و متعاقب آن فروش EUR/USD چشم انداز مثبتی را حفظ می کند. این جفت در دو طرف 1.0500 معامله می شود، پس از رسیدن به بالاترین سطح شش ماهه دیروز 1.0595، و میانگین متحرک 200 روزه همچنان حمایت کننده است. 20-dma در حال عبور از میانگین متحرک با تاریخ طولانی تر است و قدرت کوتاه مدت این جفت را برجسته می کند. پشتیبانی از حدود 1.0360/70 با مقاومت اولیه کمی کمتر از 1.0600 شروع می شود.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD 6 دسامبر 2022

image1.png

نمودارها از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 12% -8٪ 0%
هفتگی -4٪ 2% -1٪

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 45.55 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 1.20 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص معاملات 19.66 درصد بیشتر از دیروز و 3.67 درصد کمتر از هفته گذشته است، در حالی که تعداد معامله گران در طول خالص. معامله گران نت شورت 11.63 درصد کمتر از دیروز و 1.11 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به افزایش خود ادامه دهند. موقعیت‌یابی نسبت به دیروز کمتر خالص است، اما نسبت به هفته گذشته کمتر است. ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما چیزهای بیشتری می دهد تعصب تجاری EUR/USD ترکیبی

نظر شما در مورد یورو – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع