پوند ثابت با هفته کلان داده روبرو می شود


تجزیه و تحلیل پوند استرلینگ و نکات صحبت

  • بازارهای پول ممکن است در هفته گذشته نسبت به داده‌های اقتصادی بریتانیا بیش از حد واکنش نشان داده باشند و اکنون در سال 2023 3 افزایش نرخ بهره را افزایش دهند.
  • همه چشم ها به داده های ایالات متحده قبل از تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره است.
  • GBP/USD به دنبال کاتالیزور اساسی برای شکست حرکت جانبی است.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی GBPUSD

پوند انگلیس در صبح روز دوشنبه در هفته آرامی که از نظر داده های انگلیس برنامه ریزی شده است، در برابر دلار آمریکا انعطاف پذیر است. یک جمع‌بندی سریع در هفته گذشته نشان داد که فشارهای تورمی بالاتر، بهبودهای حاشیه‌ای در فروش خرده‌فروشی و اعداد PMI در کنار داده‌های ضعیف بازار کار وجود دارد. بازارها نسبتاً تهاجمی واکنش نشان دادند که منجر به قیمت‌گذاری مجدد احتمالات نرخ بهره بانک انگلستان (BoE) شد (جدول زیر را ببینید) که اکنون تقریباً شامل 3 افزایش نرخ اضافی در این سال! در حالی که این احتمالاً یک تخمین بیش از حد است، به نظر واضح است که BoE ممکن است در سال جاری اصلاً کاهش ندهد. همچنان از سیاست پولی سفت و سخت پیروی کنید، به همین دلیل است که پیش‌بینی می‌کنم کمتر از 3 افزایش برای امسال داشته باشیم، در حالی که قبل از افزایش عجولانه نرخ‌ها، رویکرد صبورانه‌تری را اتخاذ می‌کنم.

احتمالات نرخ بهره بانک انگلستان

image1.png

منبع: Refinitiv

همانطور که در تقویم اقتصادی زیر نشان داده شده است، این هفته نوبت ایالات متحده است. مجموعه ای از داده های با تاثیر بالا که به تصمیم آینده فدرال رزرو در مورد نرخ در هفته آینده کمک خواهد کرد. رهنمودهای فدرال رزرو نسبتاً یک طرفه بوده و به نفع رویکردی بالاتر و طولانی تر برای فرونشاندن تورم بوده است. همانطور که گفته شد، دوره خاموشی فدرال رزرو آغاز شده است، بنابراین بازارها تا 4 می (پایان دوره خاموشی)، با تاکید بر داده های آینده، بینش بیشتری دریافت نخواهند کرد. انتظار می‌رود که بیشتر نقاط داده‌ای نشان‌دهنده کندی اقتصاد ایالات متحده باشد و در صورت تحقق این امر، فضایی برای افزایش پوند باقی بگذارد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تقویم اقتصادی

image2.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

تجزیه و تحلیل فنی

GBP/USD نمودار روزانه

image3.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

قیمت روزانه GBP/USD همچنان در الگوی تلفیقی کوتاه مدت (سبز) عدم تصمیم گیری را نشان می دهد. بدون انتشار عمده امروز، من پیش بینی می کنم حداقل حرکت قیمت در جفت ساندویچ بین 1.2400 و 1.2500 سطوح روانی به ترتیب

سطوح مقاومت کلیدی:

سطوح پشتیبانی کلیدی:

احساس مشتری نزولی IG

داده های احساسات مشتری IG (IGCS) نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر خالص هستند کوتاه در GBP/USD با 57% فروش خالص معامله گران (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، اما به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌های بلند و کوتاه مدت، به یک سوگیری کوتاه‌مدت نزولی می‌رسیم.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع