نفت WTI به MA 100 روزه می رسد. شکست یا بازگشت قریب الوقوع؟


امتیاز کلیدی:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

آخرین فصل 2023 Outlook ما را دانلود کنید

بیشترین خوانده شده: بازارهای هفته پیش رو: داو جونز، نزدک 100، دلار کانادا، BoC، AUD/USD، NZD/USD

WTI چشم انداز بنیادی

نفت خام پس از بازگشایی صبح امروز اروپا که با کاهش ارزش دلار تقویت شده بود، از جهش برخوردار شد. در نشست آسیایی WTI در غیاب معامله گران چینی با مشکل مواجه شد زیرا بازارها در اطراف افزایش تقاضای بالقوه پس از بازگشایی چین در هم تنیده هستند.

با توجه به اینکه بازارها با افزایش احتمالی نرخ بهره در آینده کنار می‌آیند، قیمت نفت همچنان از کاهش قیمت دلار سود می‌برد. قبل از شروع دوره خاموشی فدرال رزرو در هفته گذشته، از بسیاری از سیاستگذاران فدرال رزرو شنیدیم که از افزایش بیشتر نرخ بهره حمایت می کنند و در عین حال خطرات تورم بالا را برجسته می کنند. در حال حاضر به نظر می رسد که بازارها از لفاظی سیاست گذاران فدرال رزرو با کمی نمک استفاده می کنند زیرا دلار همچنان در حال تضعیف شدن است زیرا بازارها احتمال و اندازه افزایش بیشتر نرخ بهره را ارزیابی می کنند.

بازرگانان همچنان به ارزیابی تاثیر ممنوعیت نفت روسیه ادامه می دهند و خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که بررسی سقف قیمت تنها در ماه مارس همراه با همتایان G-7 آن انجام خواهد شد. تأخیر اجازه می دهد تا تأثیر کامل آن احساس شود و کشورهای G-7 با توجه به احتمال محدود کردن فرآورده های نفتی روسیه همچنان بر روی میز واکنش نشان دهند.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه تجارت نفت

چین همچنان یک محرک کلیدی برای قیمت نفت است زیرا بازارها امیدوارند که بازگشایی مجدد باعث افزایش تقاضا شود. این خوش بینی اولیه عامل افزایش اخیر به بالای 80 دلار در هر بشکه بود. هفته پیش رو وعده جالبی خواهد بود زیرا چین سال نو قمری را جشن می گیرد، سوال این است که آیا WTI در غیاب معامله گران و داده های چینی می تواند حرکت صعودی خود را حفظ کند؟

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

از منظر فنی، WTI برای سومین روز متوالی افزایشی خود از زمان آزمایش مجدد خط روند و جهش MA 50 روزه در مسیر است. اقدام قیمت از زمان چاپ پایین YTD در 9 دسامبر به چاپ اوج‌ها و پایین‌های بالاتر ادامه می‌دهد، در حالی که در حال حاضر یک بالاترین بالاتر جدید روی کارت‌ها به نظر می‌رسد. بسته شدن یک شمع روزانه بالاتر از MA 100 روزه با قیمت 82.15 دلار، امکان افزایش قیمت به 85 دلار در هر بشکه را باز می کند. ساختار صعودی دست نخورده باقی می ماند با بستن شمع روزانه زیر علامت ۷۹ دلاری که برای نشان دادن تغییر در ساختار لازم است.

از طرف دیگر، رد MA 100 روزه و بازگشت احتمالی مقداری دلار آمریکا می تواند باعث شود ما به سمت MA 50 روزه عقب نشینی کنیم.

نفت خام WTI نمودار روزانه – 23 ژانویه 2022

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

داده های احساس مشتری IG: مختلط

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر روی نفت خام لانگ هستند و 61 درصد از معامله گران در حال حاضر موقعیت های خرید دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله گران طولانی مدت هستند نشان می دهد که نفت خام ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع