موقعیت یابی در بازار فرصت های کوتاه مدت را ارائه می دهد


BoC، تجزیه و تحلیل دلار کانادا

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

تصمیم بانک کانادا در مورد افزایش نرخ بهره

روز چهارشنبه در ساعت 15:00 به وقت گرینویچ، شورای حاکم بانک مرکزی کانادا قرار است افزایش 25 یا 50 واحدی را در تلاش برای کاهش تقاضا و بازگرداندن تورم به هدف 2 درصد اعلام کند.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

BoC تنش بازار مسکن را در برابر تورم ناخوشایند بالا می سنجد

موردی برای افزایش سرعت 50 Bps:

در جلسه اکتبر، پیام شورای حاکم این بود که اقتصاد کانادا با تقاضای مازاد به فعالیت خود ادامه می‌دهد، بازارهای کار به شدت تنگ هستند و فشارهای زیربنایی قیمت‌ها هنوز نشانه‌های معنی‌داری از کاهش نشان نداده است.

تصویر در مدت زمانی که از آن زمان می گذرد از نظر مادی تغییر نکرده است. تورم 6.9 درصد است، بیش از سه برابر هدف 2 درصدی بانک، و نگران‌کننده‌تر، فشار قیمت‌ها بر مبنای گسترده است و دو سوم اجزای CPI بیش از 5 درصد افزایش یافته است. بازار کار نیز علیرغم افزایش 3.5 درصدی نرخ ها از ماه مارس، روز به روز قوی شده است. داده‌های اشتغال هفته گذشته 10 هزار شغل به اضافه 108 هزار شغل در اکتبر اضافه کرد.

به طور نسبی، تورم کانادا می تواند بسیار بدتر باشد و بسیار بهتر از بریتانیا، ایالات متحده و منطقه یورو بوده است.

تورم CPI در میان اقتصادهای بزرگ منتخب

image2.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

موردی برای افزایش 25 Bps:

بانک همچنین پیش‌بینی‌های رشد خود را به 3.3 درصد برای سال 2022 در مقایسه با 3.5 درصد در ژوئیه، با تجدیدنظرهای نزولی بیشتر برای سال‌های 2023 و 2024 بازبینی کرده است. بنابراین، بانک نسبت به احتمال رکود فنی در هر زمانی از سه ماهه چهارم 2022 تا نیمه دوم هشدار داد. 2023.

علاوه بر این، بخش‌هایی از اقتصاد که نسبت به نرخ‌های بهره حساس‌تر هستند، نشانه‌هایی از اثرات افزایش نرخ انباشته را نشان می‌دهند. فروشندگان لیست خانه های خود را در بازار به امید بازگشت بهار قیمت مسکن به تعویق انداخته اند، در حالی که برای اولین بار خریداران برای واجد شرایط بودن و خدمات بازپرداخت وام مسکن سخت تر می شوند. تصویر زیر کاهش شدید فروش مسکن را نشان می دهد که به زیر میانگین 10 ساله کاهش یافته است. با این حال، قیمت واقعی مسکن همچنان بالاست اما اندکی کاهش یافته است.

image3.png

بنابراین، راهنمایی پیش رو از بانک مرکزی کانادا برای بازار مسکن کلید خواهد بود. اعضای BoC اشاره کرده اند که ما به پایان چرخه افزایش نرخ نزدیک می شویم، اما باید دید این نرخ تا چه حد بالای 4٪ باقی خواهد ماند.

image4.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

ایجاد اعتماد در معاملات

فرصت‌های کوتاه‌مدت در بازی چون بازارها روی حصار می‌نشینند

انتظارات بازار فعلی دقیقاً در وسط دو نتیجه محتمل در 32 واحد در ثانیه قرار دارد، به این معنی که به هر حال، افزایش 50 یا 25 واحدی در ثانیه احتمالاً منجر به افزایش یا کاهش مجدد دلار کانادا می شود. در حالی که این امر بدیهی به نظر می رسد، اما به نفع تنظیم معاملات کوتاه مدت است زیرا بعید است که پنجره تعدیل مجدد منجر به حرکت بلندمدت قابل توجهی شود.

با در نظر گرفتن کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای اصلی مانند یورو، پوند و حتی ین، دلار کانادا پیش از تصمیم بانک مرکزی آمریکا ناامید شده است. بنابراین، افزایش 25 واحدی در ثانیه به نفع ادامه صعودی بالاتر از فیبوناچی اصلاحی 61.8 درصدی حرکت اصلی سال 2022 (1.3651) است، در حالی که افزایش 50 واحدی در ثانیه می‌تواند شاهد تثبیت عملکرد قیمت در اطراف سطح 61.8 درصد فیبوناچی باشد.

نمودار روزانه USD/CAD

image5.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

GBP/CAD نیز پس از جهش پایین ماه سپتامبر، یک پیشرفت صعودی قوی را نشان داده است و اکنون سیگنال های متفاوتی را قبل از اصلاح فیب 78.6 درصدی حرکت عمده سال 2022 (1.6670) نشان می دهد. RSI این جفت را در سطوح بیش خرید قرار می دهد در حالی که MACD نشان می دهد که حرکت صعودی همچنان قوی است.

باز هم، با توجه به اینکه این جفت در سطح مقاومت قابل توجهی قرار دارد، افزایش 50 واحدی در ثانیه به نفع تثبیت یا عقب نشینی کوتاه مدت است. با این حال، نتیجه 25 واحد در ثانیه، می‌تواند شاهد تلاش دیگری برای معامله بالای سطح 78.6 درصد فیب باشد.

نمودار روزانه GBP/CAD

image6.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع