قیمت طلا (XAU/USD) با بدبینی پاول رئیس فدرال رزرو مورد انتقاد قرار گرفت


قیمت طلا (XAU/USD)، نمودار و تحلیل

  • نمودار نقطه ای فدرال رزرو اکنون نرخ پایانی 5.1 درصدی را در پایان سال 2023 نشان می دهد.
  • طلا ممکن است حمایت کوتاه مدت را در حدود 1766 دلار در هر اونس آزمایش کند.

توصیه شده توسط Nick Cawley

ویژگی های معامله گران موفق

فدرال رزرو آمریکا دیشب نرخ بهره را نیم درصد افزایش داد و مطابق با انتظارات بازار به 4.25٪ -4.50٪ رسید که بالاترین سطح در 15 سال گذشته است. در حالی که این حرکت کاملاً مورد انتظار بود، پاول، رئیس فدرال رزرو، لحن بدبینانه ای به اقدامات در کنفرانس مطبوعاتی اضافه کرد. پاول ضمن شناخت رکود اخیر تورم، گفت که برای اطمینان از اینکه تورم در مسیر نزولی قرار دارد، به شواهد بیشتری نیاز است. علاوه بر این نمودار نقطه‌ای قبلی فدرال رزرو – نموداری از انتظارات نرخ کوتاه مدت هر یک از مقامات فدرال رزرو – نشان می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود نرخ‌ها در طول سال 2023 به نرخ نهایی 5.1 درصد در پایان سال افزایش یابد. این نرخ پایانی 0.5 درصد بیشتر از آخرین پیش بینی فدرال رزرو در ماه سپتامبر است.

افزایش دلار و افت S&P 500 پس از افزایش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو، پیش بینی سال 2023 را افزایش داد

پس از FOMC، دلار آمریکا افزایش یافت و بازدهی خزانه داری ایالات متحده بالاتر رفت، اگرچه هر دو حرکت به دلیل دیدگاه متفاوت بازار در مسیر نرخ های ایالات متحده متوقف شد. در حالی که فدرال رزرو به دنبال اوج نرخ 5.1 درصدی در دسامبر 2023 و اولین کاهش نرخ در سال 2024 است، بازار چیز دیگری را پیشنهاد می کند. با استفاده از ابزار CME FedWatch، بازارهای مالی انتظار دارند نرخ صندوق فدرال رزرو در پایان سال 2023 4.25٪ -4.50٪ باشد که از اوج 4.75٪ -5.0٪ در اواخر سپتامبر کاهش یافته است.

image1.png

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

قیمت طلا پس از FOMC به شدت کاهش یافت و تمام سودهای این هفته را از بین برد. این فلز گرانبها در محدوده مقاومتی بین 1807 دلار در هر اونس کاهش یافت. و 1810 دلار در هر اونس. و به نظر می رسد پشتیبانی کوتاه مدت را در حدود 1766 دلار در هر اونس آزمایش کند. برای از سرگیری روند صعودی طلا، باید میانگین متحرک 200 روزه را که در حال حاضر در &1787 در اونس است، پس بگیرد. و برای ایجاد یک شکست تایید شده به بالای مقاومت بالای سر.

الگوهای معاملاتی فارکس – بعد چه اتفاقی می افتد؟

نمودار قیمت روزانه طلا – 15 دسامبر 2022

image2.png

نمودار از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 2% -16٪ -3٪
هفتگی -4٪ -8٪ -5٪

موقعیت‌های تجارت خرده‌فروشی کمی تغییر کرده است – تعصبات تجاری مخلوط شده است

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 74.14 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به فروش کوتاه 2.87 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص معاملات 2.96 درصد بیشتر از دیروز و 4.77 درصد کمتر از هفته گذشته است، در حالی که تعداد معامله گران در طول خالص. معامله گران نت شورت 12.09 درصد کمتر از دیروز و 2.02 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد. موقعیت‌یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص‌تر است، اما نسبت به هفته گذشته کمتر است. ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما می دهد تعصب بیشتر در معاملات طلا.

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع