قیمت طلا کاهش می‌یابد اما گاوها همچنان در کنترل هستند و چشم به راه 2000 دلار هستند


قیمت طلا: اخبار و تحلیل

  • طلا در تجارت اروپا سقوط کرد اما بالای 1900 دلار در هر اونس باقی ماند
  • تضعیف آمریکا تورم انتظارات زیربنای قیمت هاست
  • رکورد بالا به وضوح به چشم می خورد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله طلا

قیمت طلا در روز سه‌شنبه کاهش یافت، شاید به دلیل رشد بسیار ملایم دلار آمریکا، اما قیمت طلا همچنان در قیمت مناسب باقی مانده است. از نوامبر گذشته حدود 20 درصد افزایش یافته است، زیرا امیدوار است که افزایش نرخ بهره ایالات متحده ممکن است به پایان برسد.

افزایش نرخ‌ها و بازدهی بدون ریسک بالاتری که به همراه دارند، بر دارایی‌های بدون بازده مانند طلا تأثیر می‌گذارد. ما شاهد این موضوع در اواخر سال 2022 بودیم، زیرا نرخ‌های بهره با افزایش سریع قیمت‌ها را در ماه سپتامبر به نزدیک به 1600 دلار در هر اونس کاهش داد.

با این حال، از زمان کاهش انتظارات تورمی ایالات متحده، تغییرات بزرگی رخ داده است. انتظار می‌رود که فدرال رزرو در ماه آینده یک چهارم درصد افزایش نرخ دیگر را افزایش دهد و تنها یک افزایش دیگر به همین میزان در بازارها اعمال شود. در مقایسه با افزایش چهار و یک چهارم درصدی که در طول سال 2022 مشاهده شد، این میزان خوراک مرغ است و دلار آمریکا به درستی با مشکل مواجه شده است. انتظار می‌رود که سایر بانک‌های مرکزی به شدت سیاست‌های خود را حتی در زمانی که فدرال رزرو عقب نشینی می‌کند ادامه دهند، جاذبه‌های ارزهای خود را در برابر دلار آمریکا تقویت کنند و طلا را به سرمایه‌گذاری وسوسه‌انگیزتری بر حسب دلار تبدیل کنند.

در واقع، رویترز این هفته گزارش داد که انتظار می‌رود قیمت طلا در سال جاری به بالاترین حد خود بالاتر از سطح بحرانی روان‌شناختی 2000 دلار بازگردد و از تغییر عمده در تصویر تورم آمریکا جلوگیری کند. برای یادآوری، بالاترین قیمت ثبت شده طلا به دلار آمریکا 2077.88 دلار است. این اوج در 7 آگوست 2020 کاهش یافت.

در حال حاضر، گاوهای نر طلا تلاش می کنند کمی پایین تر، بالای 1900 دلار نگه دارند، اما توانایی کوتاه مدت آنها برای انجام این کار ممکن است به دلیل موفقیت آنها مختل شود. بازار از ماه نوامبر افزایش یافته است و حتی اگر بتواند در میان مدت باز هم بالاتر رود، ممکن است اکنون برای تثبیت آماده باشد.

معامله گران IG همچنان به طور گسترده در جهت بازار تقسیم می شوند، به طوری که 55% همچنان صعودی هستند اما 45% قابل توجه انتظار کاهش قیمت ها را دارند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

نمودار گردآوری شده توسط دیوید کوتل با استفاده از TradingView

طلا روز دوشنبه به سطوحی رسید که از 25 آوریل 2022 مشاهده نشده بود، اما تمایلی به گذراندن مدت طولانی در آن اوج نداشت. قیمت ها به طور قابل توجهی بالاتر از کانال روند صعودی قرار گرفته اند که قبلاً از 20 دسامبر برقرار بود و خود صرفاً گسترش روند صعودی بود که از 22 نوامبر مشاهده شد.

ادغام احتمالاً قیمت‌ها را به آن کانال بازمی‌گرداند که در حال حاضر بالای آن حدود 1892 دلار در هر اونس است. قیمت پایه 1842 دلار است و تا زمانی که هر تثبیت این مرزها رعایت شود، احتمالاً گاوها دلیل کمی برای نگرانی جدی ندارند.

قیمت بالای 1929.32 دلاری این هفته در جایی بود که بازار بین مارس و آوریل سال گذشته در نوسان بود و احتمالاً باید قبل از اینکه بازار بتواند با اطمینان به سمت بالاتر حرکت کند، آن منطقه را با قطعیت بیشتری در نظر گرفت.

— توسط دیوید کوتل برای DailyFX





منبع