قیمت طلا قبل از FOMC بالاترین رکوردهای پنج ماهه را آزمایش می کند


نکات طلایی:

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

این یک روند وحشیانه برای گاوهای طلا در ده ماهه اول سال جاری بود، اما از زمان افتتاحیه نوامبر، این کفش در نقطه مقابل قرار گرفته است. قیمت طلا در حال حاضر تقریباً 45 درصد از فروش سال 2022 پس از کاهش قیمت در اوایل نوامبر کاهش یافته است.

نمودار هفتگی طلا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

من در آن نقطه به پتانسیل برگشت نگاه کرده بودم، زیرا فروشندگان به طور مداوم در یک منطقه حمایتی بزرگ حول سطح فیبوناچی بلندمدت ترسیم شده در 1628 متوقف می شدند. تلاش های شکست شکست خورده ای در آن قیمت در اواخر سپتامبر، اواسط اکتبر و سپس وجود داشت. دوباره در اوایل نوامبر؛ با آخرین اپیزود که به سرعت منجر به تست مقاومت در خط روندی شد که از فوریه اوج خود را حفظ کرده بود.

شکست از این شکل‌گیری یک ماه پیش رخ داد و از آن زمان به بعد ادامه صعودها و پایین‌ترین قیمت‌ها بوده است که دیروز آخرین تکرار را نشان داد، زیرا خریداران در نقطه کلیدی مقاومت قبلی که در 1791 ترسیم شده بود، حمایت را حفظ کردند.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله طلا

نمودار قیمت روزانه طلا

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

تست شکست طلا – آیا می تواند نگه دارد؟

قیمت طلا در اوایل دسامبر بار دیگر افزایش یافت، به بالای سطح روانشناختی 1800 رسید و در نهایت مقاومت را در بلوک نوسان قبلی، که از حدود 1819 تا 1824 ترسیم شده بود، پیدا کرد. این همان نقطه مقاومتی بود که گرفتار شد. بالاترین قیمت در ماه آگوست قبل از فروختن به آن تست حمایت کلیدی در 1628، درست قبل از شروع بازگشت در نوامبر، کاهش یافت. گاوها از آزمایش مجدد این منطقه در جمعه گذشته خودداری کردند، اما حرکت صبح امروز باعث شد که قیمت ها قبل از عقب نشینی به بالاتر از حد خود برسد. و در این مرحله، خریداران در تلاش هستند تا پشتیبانی را در همان نقطه، به صورت کوتاه مدت حفظ کنند.

برای سناریوهای ادامه صعودی، اگر خریداران بتوانند بالاتر و پایین را حفظ کنند، چه در منطقه 1819-1824 باشد و چه بالاتر از سطح روانی 1800، نقطه اصلی بعدی در نمودار سال 1848 است که نشانگر 50 درصدی امسال است. حرکت عمده

نمودار چهار ساعته طلایی

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

پتانسیل برگشت طلا

روند طلا در حال حاضر تقریباً یک ماه و نیم است که ادامه دارد و پس از توقف در 1794، که 38.2% اصلاح فیبوناچی حرکت اصلی امسال است، درها برای آزمایش مجدد 50 باز است. این یک آزمایش بزرگ خواهد بود، اما شایان ذکر است که تا زمانی که قیمت از 50 درصد نشانگر عبور کند، ممکن است برخی از کیفیت‌های نزولی باقی‌مانده در اینجا وجود داشته باشد، به خصوص اگر شروع به مشاهده علائم معکوس کنیم.

عدم موفقیت در حفظ حمایت بالای 1819، فتیله کشیده و درازی را در نمودار روزانه امروزی نمایان می‌کند و این می‌تواند دری باز برای مرحله یکی از سناریوی معکوس در طلا باشد. این امر مستلزم بسته شدن روزانه در داخل آن منطقه مقاومت است و در نتیجه ظاهر تسلیم صعودی را پس از شروع آزمایش مقاومت نشان می دهد.

حرکت اولیه بر روی چیزی با این ماهیت می‌تواند به دنبال آزمایش مجدد سطح 1800 باشد، در این مرحله ادامه اقدامات نزولی می‌تواند در را برای یک سناریوی معکوس عمیق‌تر باز نگه دارد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار روزانه طلا

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع