قیمت طلا در پیش است، آیا XAU/USD به زودی 2000 دلار خواهد شکست؟


قیمت طلا (XAU/USD)، نمودار و تحلیل

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

چشم انداز طلا همچنان مثبت است و این فلز گرانبها به روند صعودی چند ماهه خود ادامه می دهد. ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا، که تا حدی ناشی از تقویت یورو، ترس از رکود جهانی، و انتظارات فزاینده مبنی بر اینکه فدرال‌رزرو افزایش نرخ بهره را کاهش دهد، زمینه ایده‌آلی را برای طلا فراهم کرده است تا به بالاترین حد خود در سه‌ماهه دوم 2022 برگردد. از اواخر سپتامبر تا اوایل نوامبر سال گذشته از پایین ترین سطح سه گانه مشاهده شده در نمودار روزانه بالاتر رفته و در سه ماه گذشته کمی بیش از 17 درصد بازده داشته است.

دلار آمریکا ضعیف است و در حال حاضر در حال آزمایش حمایت چند ماهه است. دلار آمریکا تحت فشار یک یورو قوی قرار دارد – یورو حدود 57 درصد از وزن DXY را تشکیل می دهد – و انتظار می رود که فدرال رزرو به زودی با افزایش بیشتر نرخ بهره، از شکست ها جلوگیری کند. انتظار می رود فدرال رزرو در هر دو نشست فوریه و مارس FOMC نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد و سپس قبل از کاهش احتمالی نرخ ها در پایان سال توقف کند. دلار آمریکا از اوج 28 سپتامبر 11.5 درصد از ارزش خود را از دست داده است. با نگاهی به نمودار روزانه، شکستن زیر مقاومت ممکن است تست DXY 100 را ببیند – رقم بزرگ و حمایت روانی – و سپس به منطقه فرود در حدود 97.70 توجه کنید.

شاخص دلار آمریکا (DXY) – نمودار روزانه، 24 ژانویه 2023.

image1.png

معامله گران باید از دو انتشار داده های بسیار مهم که اواخر این هفته منتشر می شوند آگاه باشند. اولین نگاه به تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات متحده در روز پنجشنبه در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد، در حالی که معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی PCE اصلی، روز جمعه در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد. هر دو پتانسیل حرکت شدید دلار آمریکا را دارند.

برای همه رویدادهای متحرک بازار و انتشار داده ها، به زمان واقعی مراجعه کنید تقویم DailyFX

طلا احتمالاً در کوتاه مدت پیش از ادامه روند صعودی خود، تثبیت می شود، به خصوص با انتشار دو آمار سنگین وزن ایالات متحده در پایان هفته. پشتیبانی از 1920 دلار شروع می شود قبل از اینکه 1900 دلار شروع شود و این سطح باید حفظ شود. سطح بعدی مقاومت در دو طرف 1956 دلار در هر اونس قرار دارد.

نمودار قیمت طلا – نمودار روزانه، 24 ژانویه 2023

image2.png

نمودارها از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -1٪ 4% 1%
هفتگی 4% 4% 4%

معامله گران خرده فروشی در حاشیه هستند

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 56.07 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به فروش کوتاه 1.28 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص خرید 1.92 درصد کمتر از دیروز و 0.15 درصد بیشتر از هفته گذشته است، در حالی که تعداد معامله گران در طول خالص 1.92 درصد کمتر است. نت شورت معامله گران 2.96 درصد بیشتر از دیروز و 0.09 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد. موقعیت یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص کمتر است، اما نسبت به هفته گذشته دارای طول خالص تر است. ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما می دهد تعصب بیشتر در معاملات طلا.

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع