قیمت طلا به سمت حمایت فیبوناچی افزایش می یابد زیرا بازارها روی نرخ های بالاتر فدرال رزرو شرط بندی می کنند


پیش بینی قیمت طلا

  • قیمت طلا در ماه فوریه، تحت فشار افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده و تقویت دلار، فروختند
  • انتظارات مبنی بر اینکه نرخ نهایی فدرال رزرو بالاتر از آنچه در ابتدا پیش بینی شده بود کاهش یابد، همچنان به عنوان یک باد مخالف برای فلزات گرانبها عمل می کند.
  • پس از عقب نشینی اخیر، XAU/دلار آمریکا به سمت حمایت عمده فیبوناچی سقوط کرده است. خرابی می تواند پای بعدی را پایین تر فعال کند

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: S&P 500، Nasdaq 100 پس از فروش خرده فروشی داغ، CPI بالا. حالا برای سهام چیست؟

پس از یک صعود قوی در ژانویه، قیمت طلا (XAU/USD) در این ماه وارد یک مارپیچ نزولی شده است و نزدیک به 7 درصد نسبت به بالاترین سطح کوتاه مدت دو هفته پیش خود نزدیک به 1975 دلار در هر اونس تروی سقوط کرده است. این کاهش نزولی عمدتاً ناشی از افزایش سرسام‌آور نرخ‌های خزانه‌داری ایالات متحده بوده است، به طوری که اسکناس 10 ساله با افزایش 35 واحد پایه به 3.87 درصد در ده جلسه معاملاتی گذشته، حرکتی قابل‌توجه در فضای درآمد ثابت بوده است.

پویایی‌های اخیر بازار اوراق قرضه، که بهبود دلار آمریکا را تقویت کرده است، با قیمت‌گذاری مجدد چشم‌انداز سیاست‌های فدرال رزرو آغاز شده است، زیرا امیدها به کاهش تورم با واقعیت، به‌ویژه پس از آخرین گزارش CPI ایالات‌متحده، شروع شد. برای شرایط، تورم ژانویه به 6.4 درصد سالانه رسید، یعنی دو دهم درصد بالاتر از انتظارات، نشانه‌ای از این که روند بازگرداندن ثبات قیمت‌ها طولانی و ناهموار خواهد بود.

آتی فدرال رزرو 2023، بازده خزانه، شاخص DXY و نمودار قیمت طلا

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

انتظارات مبنی بر اینکه اوج نرخ فدرال رزرو بالاتر از پیش‌بینی اولیه خواهد بود، احتمالاً بازدهی خزانه‌داری را در جهت صعودی نگه می‌دارد و راه را برای بازگشت مجدد دلار به جلو هموار می‌کند. به طور کلی، زمانی که نرخ بهره افزایش می‌یابد و دلار آمریکا رهبری را به دست می‌آورد، فلزات گرانبها جذابیت خود را از دست می‌دهند زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال بازدهی بهتر در جای دیگری هستند. این وضعیت می تواند قیمت طلا را در کوتاه مدت به سمت نزولی نگه دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال، قیمت طلا در حال حاضر کمی بالاتر از سطح حمایت کلیدی 1838 دلار است که توسط اصلاح فیبوناچی 38.2 درصدی پیش‌برد نوامبر 2022/فوریه 2023 ایجاد شده است. اگر گاوها نتوانند از این کف دفاع کنند و قیمت ها به طور قاطع به زیر آن نزول کنند، فشار فروش می تواند تسریع شود و زمینه را برای عقب نشینی به سمت میانگین متحرک ساده 200 روزه تنها با لمس بالای 1785 دلار فراهم کند.

در مقابل، اگر خریداران برگردند و جرقه برگشت صعودی را نسبت به سطوح فعلی ایجاد کنند، میانگین متحرک ساده 50 روزه می تواند به عنوان یک مقاومت نرم عمل کند و به دنبال آن 1880 باشد. بالاتر از این مانع، منطقه مورد علاقه بعدی در اطراف علامت روانشناختی 1900 دلار قرار دارد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -3٪ 0% -2٪
هفتگی 1% -16٪ -5٪

نمودار فنی قیمت طلا

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار آتی قیمت طلا با استفاده از TradingView تهیه شده است





منبع