قیمت طلا با فعال شدن ریسک در بازارها کاهش می یابد، FOMC حرکت بعدی را هدایت خواهد کرد


قیمت طلا (XAU/USD)، نمودار و تحلیل

  • در حال حاضر با کاهش قیمت پیشنهادی امن، طلا سقوط می کند.
  • آیا فردا برای فدرال رزرو “یک و تمام” خواهد بود؟

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

بازارهای ریسک در اوایل گردش مالی اروپا در حال افزایش هستند زیرا ترس از یک بحران بانکی قریب الوقوع متوقف شده است، در حالی که بازارهای امن برخی از دستاوردهای سنگین اخیر خود را پس می دهند. DAX 40 و FTSE 100 هر دو 1.4 درصد رشد نشان می دهند، در حالی که ین امن ژاپن در برابر دلار آمریکا 0.75 درصد کاهش یافته است. طلا نیز در حال کاهش است و در حال حاضر حدود 1966 دلار در هر اونس معامله می شود. پس از رسیدن به بالاترین سطح یک ساله، کمی کمتر از 2010 دلار در هر اونس. در روز دوشنبه. بخش بانکی امروز علیرغم همه ترس‌هایی که در این فضا وجود دارد، از حرکت بالاتری برخوردار است. معاملات آتی بانکی E Stoxx در حال حاضر پس از رسیدن به نادر 86.80 در جریان فروش روز دوشنبه، در 99.30 تغییر می کند. این شاخص در اوایل این ماه قبل از سقوط SVB و Credit Suisse به قیمت 120 معامله شد.

E Stoxx Banking Futures

image1.png

نشست چهارشنبه FOMC ممکن است شاهد آخرین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در این چرخه باشد، در حالی که بازار در حال حاضر افزایش 25 واحدی در ثانیه را در فردا، یک توقف و سپس سه کاهش 25 واحدی در طول باقیمانده سال 2023 را پیش بینی می کند. در حالی که تورم در ایالات متحده به طرز ناراحت کننده ای بالاست، افزایش بیشتر نرخ ها ادامه دارد. اکنون به دلیل بحران اخیر بانکی از روی میز خارج شده اند. سیاست تهاجمی افزایش نرخ فدرال رزرو در بخش مالی احساس می شود و این نگرانی وجود دارد که افزایش بیشتر نرخ بهره ممکن است وام های بانکی را کاهش دهد و به شدت به رشد اقتصادی ضربه بزند.

انتظارات افزایش نرخ بهره آمریکا

image2.png

با وجود کاهش اخیر، چشم انداز طلا همچنان مثبت است. فدرال رزرو با ترس بیشتر نرخ بهره را افزایش خواهد داد، در حالی که نگرانی از شعله ور شدن مجدد بحران بانکی جهانی جاری است و به این فلز گرانبها پیشنهاد ایمنی ادامه می دهد. پشتیبانی اولیه حدود 1950 دلار در هر اونس دیده می شود. قبل از 1920 دلار در هر اونس. به چشم می آید. دوشنبه 2010 دلار در هر اونس. بالا به عنوان مقاومت در کوتاه مدت عمل خواهد کرد.

نمودار روزانه قیمت طلا – 21 مارس 2023

image3.png

همه نمودارها از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 4% 10% 7%
هفتگی -13٪ 30% 2%

معامله گران خرده فروشی، Net-Longs را اصلاح می کنند

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 54.03 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به فروش کوتاه 1.18 به 1 است. تعداد معامله گران در معاملات خالص 4.87 درصد بیشتر از دیروز و 11.00 درصد کمتر از هفته گذشته است، در حالی که تعداد معامله گران در طول خالص 1.18 درصد است. نت-شورت معامله گران 2.80 درصد بیشتر از دیروز و 26.63 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد. موقعیت‌یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص‌تر است، اما نسبت به هفته گذشته کمتر است. ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما چیزهای بیشتری می دهد سوگیری ترکیبی معاملات طلا

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع