فروش بیش از حد XAU/USD بعید است فروش را متوقف کند


تحلیل طلا (XAU/USD).

  • پس از پیش‌بینی‌های نرخ ارز از سوی فدرال رزرو، طلا وارد شرایط اشباع فروش شد
  • سطح پیش از تهاجم 1611 در فاصله نزدیکی قرار دارد، زیرا عناصر بنیادی همچنان بر فلز گرانبها سنگینی می کنند.

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

پس از پیش بینی هاوکیش فدرال رزرو، طلا وارد سطوح فروش بیش از حد می شود

طلا همچنان در مسیر دریافت سیاست های پولی انقباضی قرار دارد که در بین بانک های مرکزی بزرگ در حال افزایش است. آخرین خلاصه فدرال رزرو از پیش بینی های اقتصادی، به ویژه نمودار نقطه ای – که نرخ وجوه فدرال رزرو را در طول زمان پیش بینی می کند، بازار را مجبور کرد که عقب نشینی کند زیرا اعضای فدرال رزرو بیش از حد انتظار تندروتر بودند.

احتمالات ضمنی از طریق قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو در ابتدا باعث افزایش بیش از 4 درصدی فدرال رزرو شد، اما انتظار می رفت که کاهش نرخ بهره اندکی پس از آن انجام شود. نمودار نقطه ای فدرال رزرو ترجیح نسبتاً یکپارچه ای را برای نرخ ها برای پایان دادن به سال 2023 بالاتر از سال 2022 نشان داد – به این معنی که نرخ ها برای مدت طولانی تری بالاتر خواهند ماند که واکنش بازار را برانگیخت. دلار (DXY) از روز نشست FOMC حدود 4.6 واحد (4.19 درصد) افزایش یافته است و فشار بیشتری بر فلز گرانبها در زمانی که کالاهای جهانی همچنان در حال ضعیف شدن هستند، افزایش داده است.

نمودار هفتگی طلا آسیب پذیری فلز زرد را از زمان شکستن سطح قابل توجه 1776 نشان می دهد. 1776 تلاش‌های قبلی را برای معامله پایین‌تر در موارد متعدد انجام داد – که از طریق دایره‌های روی نمودار برجسته شده بود. این سطح همچنین نشان دهنده اصلاح کامل حرکت اصلی 2021-2022 است.

سطح بعدی اهمیت، سطح حمایت قبل از تهاجم در 1611، مربوط به ژانویه امسال است. با این حال، نمودار روزانه نشان می دهد که طلا در نهایت وارد قلمرو اشباع فروش RSI می شود، هرچند، باید تاکید کرد که بازارها می توانند برای دوره های طولانی در قلمرو اشباع فروش باقی بمانند. هر اشاره ای به بازگشت باید تنها در صورت بازگشت از شرایط فروش بیش از حد در نظر گرفته شود، که در آن نقطه 1676 دوباره به عنوان مقاومت ظاهر می شود.

نمودار هفتگی طلا (XAU/USD).

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نمودار روزانه ماهیت روند نزولی کنونی را نشان می دهد که از زمانی که نتوانسته است از سطح 1800 عبور کند – شروع این پایین تر از سطح فعلی است. به طور معمول، در بازارهای پر روند، تمایل به عقب نشینی نسبتاً کم عمق و کوتاه مدت وجود دارد. نمودار روزانه چندین عقب‌نشینی کوتاه مدت را نشان می‌دهد که با فروش شدید همراه شد، و نشان می‌دهد که فروشندگان هنوز به پایان نرسیده‌اند.

نمودار روزانه طلا (XAU/USD).

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع