طلا برخی زیان ها را جبران می کند، سقف بدهی ایالات متحده، تورم در کانون توجه


قیمت طلا، تجزیه و تحلیل و نمودارها

  • طلا به نظر می رسد برای سومین هفته متوالی پاییز آماده شده است
  • دلار قوی تر و علامت سوال در مورد افزایش بیشتر نرخ ها سنگین شده است
  • یک روند صعودی برجسته نمودار روزانه در معرض تهدید است

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله طلا

آب و هوای کوتاه مدت برای قدیمی ترین پناهگاه مالی از همه آنها سازنده نیست. گزارش‌های مربوط به پیشرفت در جهت افزایش سقف بدهی فدرال ایالات متحده بر بازار تاثیر گذاشته است و با این باور عمومی مبنی بر اینکه معامله به موقع انجام خواهد شد، به دلیل اینکه جایگزین بسیار وخیم است، موج می‌زند.

تقویت دلار عمومی همچنین می تواند جذابیت طلا را برای سرمایه گذاران غیر آمریکایی کاهش دهد.

بازار ممکن است از امیدها به کنترل تورم حمایت کند، به این معنی که نرخ بهره ممکن است نیازی به افزایش بیشتر نداشته باشد. اما این پایان نامه به شدت به داده ها وابسته است. جو افزایش نرخ بهره زندگی را برای گاوهای نر طلا دشوارتر می کند، زیرا بازدهی دارایی های کاغذی را افزایش می دهد در حالی که طلا، معروف است، هیچ بازدهی ندارد.

معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو ایالات متحده، سری قیمت گذاری مصرف و هزینه شخصی در اواخر جلسه (ساعت 1230 GMT) قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود شاخص قیمت‌گذاری «هسته» آن برای آوریل رشد سالانه 4.6 درصدی را نشان دهد. این به طرز ناامیدکننده‌ای نسبت به قرائت ماه مارس تغییری نکرده است، اما با استانداردهای بین‌المللی کنونی کاملاً محدود شده است.

ابزار محبوب «Fedwatch» از بورس کالای شیکاگو، شانس افزایش مجدد نرخ در ماه ژوئن را کمتر از 40 درصد اعلام کرده است. گروه، به وضوح غیر قابل چشم پوشی.

با این حال، پس‌زمینه کلی افزایش شدید قیمت‌های جهانی، جنگ در اوکراین، و تلاش بسیاری از اقتصادهای ملی برای بازگشت به سطوح رشد قبل از کووید، به احتمال زیاد نزولی اساسی طلا را محدود می‌کند.

به نظر می رسد بانک های مرکزی نیز در مواجهه با افزایش نااطمینانی جهانی، ذخایر طلای خود را افزایش می دهند. طبق گزارش ها، آنها 1078 تن طلا در سال 2022 خریداری کردند. این بیشترین میزان از زمان شروع ثبت رکورد در سال 1950 و بیش از دو برابر مقدار خریداری شده در سال قبل است. این اشتها به بازار پشتیبانی قابل توجهی ارائه می دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تحلیل تکنیکال طلا

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

نمودار روزانه برای اشکالات طلا عالی به نظر نمی رسد، با یک روند صعودی کلیدی که قیمت ها را از پایان سال گذشته تحت یک حمله نزولی آشکار قرار داده است.

در حال حاضر پشتیبانی بسیار نزدیک به بازار فعلی را با قیمت 1937.69 دلار ارائه می دهد. بسته شدن روزانه و هفتگی کمتر از این سطح در نظر گرفته شده است و به خوبی می تواند سقوط بیشتر را پیش بینی کند. حمایت کمتر از آن احتمالاً در منطقه 1912 دلار از اواسط مارس وجود دارد، اما سطح نزولی واضح بعدی 1901.80 دلار خواهد بود. این دومین اصلاح فیبوناچی از افزایش از پایین ترین سطح ماه نوامبر به اوج در 4 مه، درست بالاتر از سطح 2000 دلار است.

با این حال، امتیاز 1950 دلاری از نظر روانشناسی مهم است. بازار از 23 مارس زمان زیادی را زیر این نقطه سپری نکرده است و توانایی آن برای ماندن در بالای این نقطه در حال حاضر می تواند یک شاخص کلیدی کوتاه مدت باشد.

شاخص های احساسات خود IG نشان می دهد که این فلز گرانبها ممکن است در حال حاضر به اندازه کافی آسیب دیده باشد. به طور کامل 68 درصد از پاسخ دهندگان در سطوح فعلی صعودی هستند.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX





منبع