شانس افزایش قیمت بانک مرکزی اروپا در سپتامبر بالاست


پیش‌بینی هفتگی بنیادی یورو: شانس افزایش قیمت بانک مرکزی اروپا در سپتامبر بالا می‌ماند

پیش بینی اساسی برای یورو: خنثی

  • یورو در آغاز ماه اوت شاهد رشد گسترده ای بود. همه صلیب های EUR به جز نرخ های EUR/USD افزایش یافتند.
  • تقویم اقتصادی اطلاعات کمی را ارائه می دهد. در مجموع کمتر از ده انتشار داده با رتبه «متوسط» و «بالا» وجود دارد.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، یورو در برابر همتایان اصلی خود عمدتاً تعصبات متفاوتی دارد.

هفته یورو در حال بررسی

یورو هفته ای عمدتاً مثبت را پشت سر گذاشت و در برابر شش تا از هفت همتای اصلی خود به برتری رسید. بالاترین عملکرد EUR-cross نرخ EUR/JPY بود که +0.87% افزایش یافت و ضررهای قابل توجه اوایل هفته را معکوس کرد. ارز تک نرخی نیز در برابر سه ارز کالایی افزایش یافت: نرخ EUR/AUD +0.68% افزایش یافت. نرخ EUR/CAD 0.63% افزایش یافت. و نرخ EUR/NZD 0.29% افزایش یافت. نرخ‌های EUR/CHF نیز 0.68% افزایش یافتند، اولین افزایش آن پس از سقوط برای هفت هفته متوالی. تنها کاهش نرخ یورو/دلار آمریکا بود که پس از گزارش مشاغل آمریکا در جولای، 0.45- درصد کاهش یافت.

تقویم اقتصادی منطقه یورو آرام است

هفته دوم اوت شاهد تقویم اقتصادی منطقه یورو بسیار آرامتر از هفته های گذشته است. طی روزهای آینده، تنها یک انتشار داده با رتبه “بالا” وجود دارد، در حالی که کمتر از ده انتشار داده با رتبه “متوسط” وجود دارد. روزهای سگی تابستان اینجاست.

رویدادهای مهم هفته پیش رو در تقویم اقتصادی منطقه یورو به شرح زیر است:

  • روز چهارشنبه، 10 آگوست، گزارش نهایی نرخ تورم ژوئیه آلمان (HICP) در ساعت 6 GMT منتشر خواهد شد. گزارش نهایی نرخ تورم ژوئیه ایتالیا (HICP) در ساعت 8 به وقت گرینویچ ارائه می شود.
  • روز پنجشنبه 11 آگوست، گزارش بازار نفت آژانس بین المللی انرژی فرانسه در ساعت 8 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد.
  • در روز جمعه، 12 آگوست، نرخ بیکاری سه ماهه دوم در فرانسه در ساعت 5:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد و سپس گزارش نهایی نرخ تورم فرانسه (HICP) در ساعت 6:45 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد. گزارش نهایی نرخ تورم اسپانیا (HICP) در ژوئیه در ساعت 7 به وقت گرینویچ ارائه می شود. ارقام تراز تجاری ایتالیا در ماه ژوئن در ساعت 8 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد. گزارش تولید صنعتی ژوئن منطقه یورو در ساعت 9 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد.

برای کامل اقتصادی منطقه یورو پیش بینی داده ها، مشاهده تقویم اقتصادی DailyFX.

انتظارات افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در حال تکامل است

پس از عقب افتادن بیشتر سال‌های 2021 و 2022، بانک مرکزی اروپا به روشی ادامه می‌دهد که نشان می‌دهد شکاف بین بانک مرکزی اروپا و سایر بانک‌های مرکزی اصلی بیشتر کاهش خواهد یافت.

پس از افزایش 50 واحدی نرخ بهره در ماه ژوئیه، که بزرگترین افزایش از سال 2000 تاکنون است، بازارهای نرخ از احتمال 100 درصدی افزایش 25 واحدی نرخ بهره در سپتامبر و احتمال 88 درصدی افزایش 50 درصدی نرخ بهره می‌برند. نرخ اصلی بانک مرکزی اروپا به 0.50٪. بازارهای نرخ، نرخ اصلی بانک مرکزی اروپا را تا پایان سال 2022 به 1.13 درصد افزایش می‌دهند. بانک مرکزی اروپا همچنان نگرانی‌ها را بین نرخ تورم چند دهه، تضعیف رشد و احیای بحران بدهی منطقه یورو متعادل می‌کند.

بازده 10 ساله فرانسوی، آلمانی، یونانی، ایتالیایی، پرتغالی و اسپانیایی (اگوست 2020 تا اوت 2022) (نمودار 1)

پیش‌بینی هفتگی بنیادی یورو: شانس افزایش قیمت بانک مرکزی اروپا در سپتامبر بالا می‌ماند

تا کنون، تلاش های بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از پراکندگی – گسترش اسپرد بازده مانند بحران بدهی منطقه یورو در دهه 2010 – در بازار اوراق قرضه موثر است. ابزار ضد تکه تکه شدن، ابزار حفاظت از انتقال (TPI)، به نظر می رسد که اخیراً راه اندازی شده است، به موجب آن بانک مرکزی اروپا برخی از دارایی های اصلی خود را فروخته و از درآمد آن برای خرید بدهی های حاشیه ای استفاده کرده است. موفقیت مستمر تلاش های بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از گسترش سود، پیش شرط ضروری در صورتی است که یورو در چند ماه آینده شانس موجهی برای ایجاد یک رالی مهم تر داشته باشد.

CFTC COT موقعیت آتی یورو (اوت 2020 تا اوت 2022) (نمودار 2)

پیش‌بینی هفتگی بنیادی یورو: شانس افزایش قیمت بانک مرکزی اروپا در سپتامبر بالا می‌ماند

در نهایت، با نگاهی به موقعیت‌یابی، طبق COT CFTC برای هفته منتهی به 2 آگوست دلالان پوزیشن خالص خالص یورو خود را به 37541 درجه کاهش دادرشد می کند از 41875 قرارداد موقعیت یورو برای هشت هفته متوالی کوتاه بوده است که طولانی‌ترین دوره از مارس 2020 است. پتانسیل یک رالی پوشش کوتاه همچنان ادامه دارد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





منبع