دلار سبز ممکن است در صدر قرار گرفته باشد. NFP ایالات متحده در این هفته


پیش‌بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: گرین‌بک ممکن است بالاتر باشد.  NFP ایالات متحده در این هفته

پیش بینی اساسی برای دلار آمریکا: خنثی

  • فدرال رزرو جولایذخیره اولیه این نشست مسیر دلار آمریکا را برای بقیه سال 2022 تغییر داد.
  • انتظار می‌رود که داده‌های مشاغل ایالات متحده که قرار است در پایان هفته منتشر شود، قوی باقی بماند، اگرچه نرخ بیکاری ایالات متحده ممکن است در بحبوحه افزایش نرخ‌های فدرال رزرو متوقف شده باشد.
  • با توجه به تیاو شاخص احساسات مشتری IG، دلار آمریکا دارای یک نزولی جانبداری به هفته اول آگوست می روند.

بررسی هفته دلار آمریکا

دلار آمریکا (از طریق شاخص DXY) هفته گذشته برای دومین هفته متوالی افت کرد و 0.67-% از دست داد، اولین عقب نشینی هفتگی متوالی از اواسط ماه مه. کاتالیزور کمی تعجب آور بود، نشست فدرال رزرو در ماه ژوئیه که به سیاستگذاران پیشنهاد کرد که در حال تغییر موضع کمتر تهاجمی در حرکت رو به جلو هستند. دو مؤلفه بزرگ شاخص دلار، با افزایش نرخ یورو/دلار آمریکا + 0.11 درصد و نرخ USD/JPY 2.11- درصد کاهش یافتند. نرخ GBP/USD نیز به خوبی انجام شد و 1.39% افزایش یافت. این احتمال وجود دارد که ما خواهیم دید یک فدرال رزرو نسبتاً بدتر در حال حرکت رو به جلو است، به طوری که حتی اگر افزایش نرخ بهره بیشتری وجود داشته باشد، بعید است که با همان سرعت 75 واحد در ثانیه که در دو جلسه گذشته دیده بودیم باشد. – که خبر خوبی برای دلار آمریکا نیست.

یک تقویم اقتصادی سبک تر (اما هنوز مهم) ایالات متحده

هفته گذشته یک “ابرکاسه” واقعی از داده های اقتصادی ایالات متحده، با داده های رشد، نرخ تورم، ارقام هزینه های مصرف کننده و جلسه فدرال رزرو بود. در مقایسه، هفته آینده آرام تر خواهد بود. با این وجود، هنوز چندین انتشار داده‌ها و رویدادهای مهم اقتصادی ایالات متحده وجود دارد که باعث ایجاد نوسان در جفت‌های دلار آمریکا می‌شود.

  • دوشنبه، 1 آگوست، PMI تولید ژوئیه ISM ایالات متحده در ساعت 14 GMT منتشر خواهد شد.
  • روز سه‌شنبه، 2 آگوست، گزارش ژوئن US JOLTs در ساعت 14 به وقت گرینویچ ارائه می‌شود که در آن زمان، ایوانز، رئیس فدرال رزرو شیکاگو اظهاراتی را ارائه خواهد کرد.
  • در روز چهارشنبه، 3 آگوست، ارقام هفتگی درخواست وام مسکن ایالات متحده در ساعت 11 GMT منتشر خواهد شد. PMI غیر تولیدی (خدمات) ISM ایالات متحده در ژوئیه در ساعت 14 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد، همانطور که سفارشات کارخانه ایالات متحده در ژوئن منتشر می شود. داده های هفتگی موجودی انرژی ایالات متحده در ساعت 14:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد.
  • روز پنجشنبه، 4 آگوست، مطالبات بیکاری هفتگی ایالات متحده در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ موعد مقرر است. رئیس فدرال رزرو کلیولند، مستر در ساعت 16 به وقت گرینویچ سخنرانی خواهد کرد.
  • روز جمعه، 5 آگوست، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده و نرخ بیکاری ژوئیه در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد. گزارش اعتبار مصرف کننده ژوئن ایالات متحده در ساعت 19 GMT منتشر خواهد شد.

برآورد رشد تولید ناخالص داخلی فدرال‌رزرو آتلانتا در سه ماهه دوم سال 2022 (29 ژوئیه 2022) (نمودار 1)

پیش‌بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: گرین‌بک ممکن است بالاتر باشد.  NFP ایالات متحده در این هفته

بر اساس داده های دریافتی تا کنون در مورد 3Q’22, GDPNow فدرال رزرو آتلانتا پیش‌بینی رشد در قرائت اولیه خود از 29 ژوئیه در حال حاضر 2.1% است. این بهبود قابل توجهی است پس از اینکه گزارش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه اول سالانه 1.6-% کاهش را نشان داد و گزارش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه دوم انقباض را نشان داد. سالانه -0.9٪

برای کامل اقتصادی آمریکا پیش بینی داده ها، مشاهده تقویم اقتصادی DailyFX.

افزایش نرخ ناپدید می شود

ما می‌توانیم با بررسی تفاوت هزینه‌های استقراض برای بانک‌های تجاری در یک افق زمانی خاص در آینده، اندازه‌گیری کنیم که آیا افزایش نرخ بهره فدرال رزرو با استفاده از قراردادهای یورو دلار قیمت گذاری می‌شود یا خیر. نمودار 1 زیر تفاوت در هزینه‌های استقراض – اسپرد – را برای قراردادهای ماه اول/آگوست 2022 و دسامبر 2022 نشان می‌دهد تا اندازه‌گیری شود که نرخ‌های بهره تا پایان سال جاری به کجا می‌روند.

گسترش قراردادهای آتی یورو دلار (اوت 2022-دسامبر 2022) [BLUE]، پروانه ایالات متحده 2s5s10s [ORANGE]، شاخص DXY [RED]: بازه زمانی روزانه (ژوئیه 2021 تا ژوئیه 2022) (نمودار 1)

پیش‌بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: گرین‌بک ممکن است بالاتر باشد.  NFP ایالات متحده در این هفته

پس از اینکه فدرال رزرو هفته گذشته نرخ ها را 75 واحد در ثانیه افزایش داد، اسپرد یورو دلار تنها یک افزایش 25 واحدی در ثانیه را کاهش می دهد که تا پایان سال 2022 کاهش یافته است. معاملات آتی صندوق های فدرال رزرو داستان کمی متفاوت را نشان می دهد، با افزایش 50 واحدی در ماه سپتامبر و یک افزایش دیگر. 25 bps افزایش در نوامبر یا دسامبر. صرف نظر از این، این معیارهای انتظارات افزایش نرخ کاهش یافته است. و با منفی شدن پروانه 2s5s10s، بازار به وضوح فدرال رزرو را کمتر جنگ طلب می بیند. یک فدرال رزرو کمتر جنگ طلب در پس زمینه اقتصاد ضعیف ایالات متحده می تواند برای دلار آمریکا برای بقیه سال 2022 دردسر ایجاد کند.

منحنی بازده خزانه داری ایالات متحده (1 ساله تا 30 ساله) (ژوئیه 2020 تا ژوئیه 2022) (نمودار 3)

پیش‌بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: گرین‌بک ممکن است بالاتر باشد.  NFP ایالات متحده در این هفته

شکل منحنی بازدهی خزانه داری ایالات متحده – وارونگی – در کنار کاهش احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو همچنان به عنوان مانعی برای دلار آمریکا عمل می کند. نرخ های واقعی ایالات متحده (انتظارات اسمی کمتر از تورم) شروع به عقب نشینی کرده اند و به عنوان یک باد مخالف دیگر عمل می کنند. با توجه به اینکه انتظار می‌رود سایر بانک‌های مرکزی بزرگ در چند ماه آینده نسبتاً تهاجمی‌تر از فدرال رزرو باشند، شکاف انتظارات سیاست پولی که در ماه‌های اخیر به دلار آمریکا کمک کرده بود در حال از بین رفتن است.

CFTC COT موقعیت آتی دلار آمریکا (ژوئیه 2020 تا ژوئیه 2022) (نمودار 4)

پیش‌بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: گرین‌بک ممکن است بالاتر باشد.  NFP ایالات متحده در این هفته

در نهایت، با نگاهی به موقعیت‌یابی، طبق COT CFTC برای هفته منتهی به 26 جولای دلالان موقعیت خالص دلار آمریکا خود را به 40531 c افزایش دادرشد می کند از 39071 قرارداد. با وجود تعدیل در هفته‌های اخیر، موقعیت‌یابی دلار آمریکا همچنان اشباع شده است و نزدیک به خالص‌ترین سطح خود از مارس 2017 باقی مانده است.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





منبع