دلار آمریکا (DXY) در The Back Foot، توسط ECB و BoJ کبود شد


قیمت دلار آمریکا و تجزیه و تحلیل نمودار

  • ECB 75bps با بارگذاری جلویی بیشتر در منو افزایش می یابد.
  • فک فک BoJ باعث تقویت ین شده است.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

سبد دلار آمریکا در معاملات اولیه به پایین ترین حد 10 روزه خود نزدیک می شود زیرا مجموعه ای از ارزهای اصلی شروع به جبران ضررهای اخیر در برابر دلار کردند. حرکت پایین تر در سبد دلار آمریکا با افزایش 75 واحدی نرخ پایه در روز پنجشنبه و سخنان جنگ طلبانه بانک مرکزی اروپا (ECB) و مداخله شفاهی بانک ژاپن بر سر سطح پایین ین در برابر ایالات متحده تقویت شده است. دلار

در نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی بانک مرکزی، بانک مرکزی هر سه نرخ رسمی را 75 واحد افزایش داد که بزرگترین افزایش در تاریخ ارز واحد است. در حالی که بازار به دنبال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا بود، اظهارنظر بعدی کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، راه را برای افزایش 75 واحدی دیگر در نشست 27 اکتبر باز گذاشت، زیرا بانک مرکزی به دنبال افزایش بیشتر نرخ های اولیه برای کاهش نرخ بهره است. در مورد تورم بسیار زیاد از آنجایی که یورو نزدیک به 58 درصد از سبد دلار آمریکا را تشکیل می دهد، عقب نشینی یورو/دلار آمریکا بر دلار آمریکا تاثیر می گذارد.

BoJ و نخست وزیر درباره FX به عنوان “Evening Star” در USD/JPY بحث می کنند

USD/JPY در چند ماه گذشته یک معامله یک طرفه بوده است و این جفت ارز به سطوحی که آخرین بار بیش از دو دهه پیش دیده شده بود، صعود کرده است، زیرا بانک مرکزی ژاپن با خرید مقادیر زیادی اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGB) در تلاش برای محدود کردن نرخ بهره است.

ین ژاپن (JPY) در سراسر هیئت مدیره سقوط کرد زیرا BoJ خرید اوراق قرضه را افزایش داد

مداخله شفاهی مقامات ژاپنی دیروز با هشدار وزیر دارایی شونیچی سوزوکی در مورد حرکت های “یک طرفه” دلار/ین افزایش یافت و افزود که آنها “اقدامات لازم” را برای جلوگیری از ضعف بیشتر انجام خواهند داد. این جهش در سرتاسر سفته بازان باعث شد که USD/JPY با حدود دو رقم بزرگ به 142 کاهش یابد، اگرچه باید دید که آیا سخنان رسمی می توانند مانع از صعود دوباره جفت ارز شوند یا خیر.

هفته آینده تقویم داده های ایالات متحده نسبتاً شلوغ است با گزارش تورم روز سه شنبه. دیروز وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت که کاهش قیمت گاز ممکن است تورم را در ماه اوت کاهش دهد. خانم یلن با اشاره به اینکه قیمت بنزین برای 80 روز متوالی کاهش یافته بود و تورم اصلی در ماه جولای منفی شد، گفت: “فکر می‌کنم انگیزه بیشتری در گزارش بعدی (اوت) وجود داشته باشد زیرا قیمت بنزین به کاهش خود ادامه داده است. ‘.

برای همه انتشار داده‌های متحرک بازار و رویدادهای اقتصادی، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX.

با نگاهی به آخرین نمودار DXY، شکست به زیر بالاترین سطح قبلی در 109.02، چشم انداز کوتاه مدت دلار را کمی نزولی کرده است، اما دیدگاه بلندمدت این است که دلار آمریکا بیشتر صعود کند. شکستن منطقه حمایتی بین 107 و 107.20 ممکن است دشوار باشد، و اگر چنین باشد، دلار باید دوباره شروع به صعود کند و به دنبال آزمایش مجدد بالاترین قیمت اخیر در 110.52 باشد.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا (DXY) – 9 سپتامبر 2022

توصیه شده توسط Nick Cawley

مبانی تجارت برک آوت

نظر شما در مورد دلار آمریکا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع