دلار آمریکا در پایین ترین حد هشت ماهه حمایت می کند


نقطه صحبت دلار آمریکا:

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

اکنون یک هفته می گذرد و دلار آمریکا همچنان در سطح 101.77 که دوشنبه گذشته وارد بازار شده بود، به دنبال حمایت است. این قیمت در روز چهارشنبه و سپس دوباره دیروز مورد آزمایش قرار گرفت، اما هنوز هیچ شمع روزانه بسته ای در زیر وجود نداشته است که نشان دهنده برخی از عناصر پشتیبانی از این نقطه در نمودار باشد.

با این حال، در طرف دیگر بحث، گاوها دقیقاً کنترل موضوع را به دست نگرفته‌اند، زیرا ادامه اوج‌های پایین‌تر در نمودار روزانه وجود دارد. در این مرحله، به نظر می‌رسد که پس از یک روند نزولی قوی که اکنون چهار ماهه ادامه دارد، انگیزه کمی برای فروشندگان وجود دارد که در عین حال نزدیک به حمایت باشند. اما، از سوی دیگر، نشانه‌های صعودی کافی برای کشاندن خریداران به بازارها برای آزمایش مقاومت در مناطق حمایت قبلی وجود ندارد تا زمانی که به مراحل اولیه بالاترین سطح برسیم. و به نظر می رسد که از زمانی که سوسو زدن قدرت دلار در هفته اول سال پس از انتشار داده های خدمات PMI کاهش یافت، حتی به اندازه کافی حرکت صعودی برای ایجاد فشار کوتاه بزرگتر وجود نداشته است.

با نگاهی به آینده، یک PCE در روز جمعه منتشر می شود و این معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو است، و این می تواند هیجان بعدی برای دلار باشد.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو//دلار آمریکا

EUR/USD برای باز کردن هفته، یک عطف مقاومتی بسیار خوب را وارد کرد، با قیمت تا سطح 1.0933 که من در روز جمعه قبل از برگشت به آن نگاه کرده بودم، و فتیله بالایی را بر روی شمع روزانه دیروز باز گذاشت.

نمودار روزانه EUR/USD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

این نوع شمع در بالای یک روند، شکل گیری ستاره تیرانداز احتمالی را ایجاد می کند، که می تواند نشانه اولیه بالا بودن باشد. مشکل در این مرحله، تصویر آینه‌ای از آنچه در بالا به دلار نگاه شد است، زیرا ساختار کوتاه‌مدت ظاهری صعودی را حفظ می‌کند و ارتفاع‌های بالاتر و پایین‌تر در حمایت از مقاومت قبلی حفظ می‌شود.

منطقه 1.0750-1.0787 کلیدی باقی می ماند و در حال حاضر عملکرد کمی دیده شده است. برای فروشندگانی که به نوسانات تصویر بزرگتر نگاه می کنند، سطح 1.10711 ممکن است سطح بهینه ای برای ردیابی خرس هایی باشد که رویکرد هماهنگ تر این جفت را دارند.

نمودار چهار ساعته EUR/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD Res Hold

بالاترین قیمت دیروز GBP/USD درست در بالاترین قیمت دسامبر قبل از 1.2447 چاپ شد. این یک شکل‌گیری احتمالی دوبل را ایجاد می‌کند، اما برای به ثمر نشستن آن، باید شاهد شکستن قیمت از خط گردن این شکل‌گیری در سطح فیبوناچی 1.1843 باشیم. این مقدار کمی بیش از 600 پیپ فاصله از بالا تا گردن است. و اگر برای شکست‌های نزولی اعمال شود، پروژه‌ها به تست حمایت احتمالی 1.1243 می‌رسند، که حرکتی عظیم و احتمالاً چیزی است که باید با پایین‌ترین قیمت دلار مرتبط باشد. بنابراین، هنوز کار باید انجام شود تا این سناریو به تصویر کشیده شود…

در بازه کوتاه‌مدت‌تر، سطح 1.2303 امروز به‌عنوان حمایت آزمایش می‌شود و این یک سطح بزرگ برای این هفته است، زیرا نشانگر 50 درصدی همان مطالعه است که به پایین‌ترین سطح چند هفته پیش کمک کرد. این سطح همچنین به حفظ اوج‌ها در یک دوره سه هفته‌ای در ماه دسامبر کمک کرده است، و اگر میله این هفته بتواند پس از بسته شدن هفته گذشته به پایین‌تر از آن سطح بسته شود، می‌تواند نشان‌دهنده احساس طرد باشد که می‌تواند سناریوهای نزولی را در جریان نگه دارد. هفته بعد.

و اگر بتوان آن را بیشتر توسعه داد، سناریوی اولیه با سقف دوتایی کمی جذاب‌تر می‌شود.

در حال حاضر، پشتیبانی بعدی را در سطح روانی 1.2250 و سپس 1.2100 دنبال می کنم.

نمودار قیمت روزانه GBPUSD

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/CAD

فردا یک تصمیم برای نرخ خارج از کانادا وجود دارد. USD/CAD خود را در نقطه کلیدی حمایت از سطح فیبوناچی در 1.3338 راحت کرده است. این سطح در روز جمعه 13 ژانویه در جریان بود و منجر به جهش تا سطح روانی 1.3500 شد که قبل از عقب نشینی قیمت به سطح فیبوناچی به عنوان مقاومت از حمایت قبلی نشان داد.

این یک شیب نزولی را برای جفت نگه می دارد و اگر به دنبال سناریوهای تضعیف دلار برای ادامه باشد، می تواند یکی از جذاب ترین شرکت ها باشد. پشتیبانی بعدی USD/CAD در پایین ترین سطح پنج ماهه فعلی 1.3250 است.

نمودار قیمت روزانه USD/CAD

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع