دلار آمریکا با افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو در بحبوحه ضعف‌های فناوری کاهش یافت


دلار آمریکا، شاخص DXY، ECB، فدرال رزرو، نفت خام، EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY – نکات صحبت

  • دلار آمريكا با اميد به فدرال رزرو كمتر جنگ طلب دفن شده است
  • بانک مرکزی اروپا همه آماده هستند تا نرخ ها را مجدداً افزایش دهند زیرا EUR/USD نقطه بالایی را حفظ کرده است
  • بازدهی خزانه داری کمتر است. اگر فدرال رزرو چرخش نکند، آیا شاخص DXY باز می گردد؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

در حالی که به نظر می رسد بازار به دنبال فدرال رزرو در آستانه نشست هفته آینده کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در هفته آینده به دنبال یک فدرال رزرو کمتر جنگ طلب است، دلار آمریکا یک شبه افت کرد.

بازارهای آتی و سوآپ با افزایش 75 واحدی در نشست چهارشنبه آینده فدرال رزرو و افزایش 50 واحدی در گردهمایی دسامبر قیمت گذاری می کنند.

این اوج نرخ ها در سال آینده است که برخی از کارشناسان را هیجان زده کرده است و در حال حاضر، این اوج در حال حاضر برای سه ماهه دوم قیمت گذاری می شود. بازده اوراق خزانه داری در سراسر منحنی پایین تر حرکت کرده است، در حالی که شاخص اوراق بهادار 10 ساله به زیر 4 درصد رسیده است.

پیش از آن، بانک مرکزی اروپا (ECB) با توجه به قیمت‌گذاری بازار و پیش‌بینی‌های اقتصاددانان، در آستانه افزایش 75 واحدی در روز است. EUR/USD تا کنون از طریق تجارت آسیایی افزایش یافته است، همانطور که در مورد اکثر جفت ها در برابر دلار آمریکا وجود دارد.

حتی USD/JPY نیز در حال افت است و پس از شروع پر حادثه هفته که به احتمال زیاد بانک ژاپن در روز دوشنبه فروش داشت، به سمت 146 معامله شد.

GBP/USD به سطوحی که آخرین بار در اواسط سپتامبر مشاهده شده بود، باز می گردد، زیرا به نظر می رسد که افت بودجه کوچک در آینه دید عقب خوب و واقعی است.

بانک مرکزی کانادا (BoC) نرخ وام دهی یک شبه خود را 50 واحد در ثانیه افزایش داد که کمتر از پیش بینی 75 بشکه ای بود. USD/CAD در ابتدا در اخبار افزایش یافت اما سپس به همان جایی که شروع شد ختم شد.

متا و سامسونگ نتایجی را منتشر کرده‌اند که اهداف را از دست داده‌اند، پس از اینکه اپل، مایکروسافت و آلفابت نیز انتظارات را در چند روز گذشته ناامید کردند، حال و هوای منفی نام‌های فناوری را ترکیب کردند.

Nasdaq 100 در جلسه نقدی 2.04% از دست داد، اما معاملات آتی به همراه سایر شاخص های اصلی یون وال استریت به شروع ثابت در اواخر امروز اشاره می کنند. سهام فناوری ممکن است در یک محیط افزایش نرخ بهره مانند محیطی که در حال گسترش است آسیب پذیر به نظر برسند.

سهام APAC به استثنای شاخص Hang Seng هنگ کنگ (HSI) نسبتاً کاهش یافته است. امروز یک رالی 2 درصدی را پشت سر گذاشت و برخی از ضررهای سنگینی که در اوایل هفته مشاهده شد را پس گرفت.

دولت بایدن طرح خود را برای محدود کردن قیمت نفت روسیه دوباره کار کرده است، اما جزئیات دقیق هنوز به طور کامل مشخص نشده است. قرارداد آتی WTI نزدیک به 88 دلار بشکه است در حالی که قرارداد برنت در زمان چاپ حدود 96 دلار بشکه است.

پس از تصمیم بانک مرکزی اروپا درباره نرخ، ایالات متحده اطلاعات تولید ناخالص داخلی، کالاهای بادوام و مشاغل را مشاهده خواهد کرد.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله EUR/USD

تجزیه و تحلیل فنی شاخص DXY (USD).

شاخص DXY یک شاخص دلار آمریکا است که در برابر یورو (57.6٪)، ین (13.6٪)، GBP (11.9٪)، CAD (9.1٪)، کرون (4.2٪) و CHF (3.6٪) وزن دارد.

شاخص DXY این هفته پس از شکستن به زیر خط روند صعودی کوتاه مدت سقوط کرد. در تصویر بزرگتر، به عنوان کانال روند صعودی باقی می ماند.

پشتیبانی می تواند در خط روند صعودی بعدی باشد که مصادف با میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA) است که در حال حاضر نزدیک 108.40 است.

در سمت بالا، مقاومت ممکن است در نقاط شکست 110.06، 111.47 و 111.77 باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع