در حالی که بانک مرکزی اروپا در حال افزایش شیب است، دلار آمریکا واکنش نشان می دهد. آیا شاخص DXY بهبود می یابد؟


دلار آمریکا، شاخص DXY، ECB، فدرال رزرو، نفت خام، EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY – نکات صحبت

  • دلار آمریکا امروز پس از بازگشت قوی، شایعات سقوط خود را رد کرد
  • افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا و رویکرد “جلسه به جلسه” EUR/USD را تضعیف کرد
  • بازدهی اوراق خزانه به کاهش خود ادامه داد. آیا این شاخص DXY را تضعیف می کند؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

سقوط دلار آمریکا بسیار اغراق آمیز بوده است، اگر در 24 ساعت گذشته اتفاق بیفتد. از طریق نشست آسیایی اندکی کاهش یافته است.

یورو/دلار آمریکا پس از آنکه بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ‌ها را طبق پیش‌بینی‌ها 75 واحد پایه افزایش داد، در جلسات قبلی مشاهده شد.

سخنان کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، پس از این تصمیم منجر به گمانه زنی هایی شد مبنی بر اینکه ممکن است افزایش های بیشتر از این بانک به نتیجه نرسد. او گفت که حرکت نرخ بر اساس “جلسه به جلسه” در نظر گرفته خواهد شد. این با وجود تورم بسیار بالا است.

تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال منتهی به پایان سه ماهه سوم به 2.6 درصد رسید.

بانک ژاپن (BoJ) سیاست پولی را بدون تغییر همانطور که انتظار می رفت با نرخ سیاستی 0.10- درصد و هدف بازدهی اوراق قرضه دولتی 10 ساله ژاپن (JGB) در 25 نقطه پایه مثبت یا منفی در حدود 0.00 درصد باقی گذاشت.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، پیش از این، 29.1 تریلیون ین دیگر را در اقدامات محرک بودجه اعلام کرد. CPI توکیو تا پایان اکتبر بالاتر از پیش بینی 3.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بود. USD/JPY کمی بالاتر از 146 معامله می شود.

وال استریت پیشتاز متفاوتی را برای سهام آسیایی ایجاد کرد و داوجونز جلسه نقدی را اندکی در سبز به پایان رساند، اما S&P 500 و Nasdaq 100 در پایان قرمز بودند. بازارهای آتی به شروع مشابهی برای روز آینده خود اشاره می کنند.

اپل و آمازون گزارش دادند که پس از زنگ خطر و همسو با سایر شرکت های فناوری که درآمدهای خود را در این هفته اعلام کردند، اعداد ناامید کننده بودند.

همه شاخص‌های اصلی سهام APAC در زیر آب قرار دارند و شاخص Hang Seng هنگ‌کنگ (HSI) پایین‌تر بوده و در یک مرحله بیش از 2 درصد کاهش یافته است.

قرارداد آتی WTI بالای 88 دلار آمریکا معامله می شود در حالی که قرارداد برنت در زمان چاپ بالای 96 دلار بشکه باقی مانده است.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله EUR/USD

تجزیه و تحلیل فنی شاخص DXY (USD).

شاخص DXY یک میانگین دلار آمریکا است که در برابر یورو (57.6٪)، ین (13.6٪)، GBP (11.9٪)، CAD (9.1٪)، کرون (4.2٪) و CHF (3.6٪) وزن داده می شود.

شاخص DXY برخی از زیان های دیده شده در اوایل این هفته را جبران کرد. اگرچه از یک خط روند صعودی کوتاه مدت شکسته شد، اما در تصویر بزرگتر، در کانال روند صعودی باقی می ماند.

پشتیبانی می تواند در نقطه شکست 110.06 یا خط روند صعودی بعدی باشد که با میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA) که در حال حاضر نزدیک 108.47 است، منطبق است.

در سمت بالا، مقاومت ممکن است در نقاط شکست 111.47 و 111.77 باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع